یمانی، هرکسی باشه، این آقای احمد دروغگونیست
صفحه 1 از 1
یمانی، هرکسی باشه، این آقای احمد دروغگونیست
این کذاب گماشته شده غربه. توجه کنین دوستان. گول این فتنه رو نخورید. اون میخواد اذهان رو منحرف کنه. متن پایین رو بخونید تا با ماهیت سید یمانی اصلی آشنا بشین :
در روایت اسلامی سخن از گروهی زبده است ، که به محض ظهور امام مهدی علیه السلام به آن حضرت ملحق میشوند . بدیهی است که این گروه ابتدا به ساکن خلق نمیشوند و به قول معروف از پای بوته هیزم سبز نمیشوند . معلوم میشود در عین اشاعه و رواج ظلم و فساد ، زمینه هایی عالی وجود دارد که چنین گروه زبده را پرورش میدهد . این خود میرساند که نه تنها حق و حقیقت به صفر نرسیده است ، بلکه فرضا اگر اهل حق از نظر کمیت قابل توجه نباشد از نظر کیفیت ارزندهترین اهل ایمانند و در ردیف یاران امام حسین علیه السلام.
از نظر روایات اسلامی در مقدمه قیام و ظهور امام یک سلسله قیامهای دیگر از طرف اهل حق صورت میگیرد ، آنچه به نام قیام یمانی قبل از ظهور بیان شده است نمونهای از این سلسله قیامها است . این جریانها نیز ابتدا به ساکن و بدون زمینه قبلی رخ نمیدهد . در برخی روایات اسلامی سخن از دولتی است از اهل حق که تا قیام مهدی عجل الله تعالی فرجه ادامه پیدا میکند . در برخی از روایات نشانه های ظهور به دو دسته تقسیم شده اند: یکی نشانه های محتوم(حتمی) ظهور، یعنی نشانه هایی که حتماً واقع می شوند و دیگر نشانه های غیر محتوم، یا نشانه هایی که امکان دارد رخ ندهند. نشانه های محتوم، چنانکه در برخی روایات به آنها اشاره شده، عبارتند از :1ـ قیام و شورش سفیانی؛ 2ـ خروج یمانی؛ 3ـ کشته شدن نفس زکیه در مسجدالحرام؛ 4ـ فرو رفتن زمین در منطقه «بیداء» و 5 ـ صیحه(ندای)آسمانی.
شیخ طوسی ، در کتاب الغیبه از امام باقر علیه السلام چنین نقل می کند: پنج رویداد پیش از بپا خاستن قائم از نشانه ها بشمار می رود: برخاستن ندایی از آسمان، خروج سفیانی، شکافته شدن زمین در منطقه «بیداء»، خروج مردی از یمن و کشته شدن نفس زکیه.
در مورد «خروج سفیانی» که در این روایت به عنوان نشانه ظهور ذکر شده، باید گفت: چنانکه در روایات آمده است، «سفیانی» مردی است از نسل آل ابی سفیان که از شام و یا همان سوریه فعلی سر به شورش برداشته و مناطق زیادی را، تحت سلطه خود می گیرد، تا سرانجام در زمانی که به قصد تصرف مکه راهی این مکان می شود در منطقه ای بین مدینه و مکه که به آن «بیداء» گفته می شود زمین شکافته شده و لشکریان او در دل زمین فرو می روند. .در مورد خروج «یــمــانی» نیز باید گفت که به نقل روایات، هم زمان با قیام سفیانی در شام، مردی از یمن نیز حرکتی را آغاز می کند و مردم را به سوی حق و طریق مستقیم فرا می خواند و قیام او صحیح ترین قیام ها و پرچمی که او بلند می کند هدایت بخش ترین پرچم ها خواهد بود.
در این زمینه از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است :خروج هر سه؛ خراسانی سفیانی و یمانی در یک سال، یک ماه و یک روز واحد صورت می گیرد و در بین آنها هیچ پرچمی هدایتگر تر از پرچم یمانی نخواهد بود. او به سوی حق هدایت می کند ( بحا رالانوار ج 52ص 210.) بنابر این خروج یمنی از نشانه های حتمی ظهور است . درباره انقلاب وقیام یمنی روایات بسیاری وارد شده است. روایات می گوید: یمنی در پی نبرد سفیانی با وی وارد عراق می شود. نیروهای یمنی و ایرانی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می شوند واز روایات چنین ظاهر می شود که نقش نیروهای یمن در نبرد سفیانی نقش پشتیبانی از نیروهای ایرانی است، زیرا از لحن اخبار چنین فهمیده می شودکه طرف درگیر با سفیانی، مردم مشرق زمین یعنی یاران خراسانی وشعیب هستند، وگویا یمنی ها پس از یاری رساندنِ به آنان به یمن باز می گردند.
اما در منطقه خلیج، علاوه بر حجاز یمنی ها نقش اساسی خواهند داشت، گر چه روایات، آن را خاطر نشان نساخته اند ولی به طور طبیعی با توجه به روند حوادث ظهور وجغرافیای منطقه، بایستی فرمانروایی یمن و حجاز وکشورهای حوزه خلیج در دست نیروهای یمن، پیرو حضرت مهدی(ع) قرا ر گیرد. اخبار موید این است که انقلاب یمنی به نهضت ظهور امام(ع) نزدیک تر است تا انقلاب زمینه ساز ایرانیان، حتی اگر فرض کنیم یمنی قبل از سفیانی قیام می کند یا آن که یمنی دیگری زمینه ساز یمنی موعود می باشد. در پاره ای روایات سخن از درفش یمنی به میان آمده که از همه درفش ها هدایت کننده تر است زیرا که دعوت به حق می کند. (بحارا لانوار ج 52 ص 210) احتمالات بسیاری درباره هدایت کننده تر بودن درفش یمنی داده اند، اما پسندیده این است که درفش یمنی اگر هدایت گری بیشتری دارد به این دلیل است که مستقیما از رهنمودهای حضرت مهدی(ع) برخوردار می گردد. همچنین یمنی به دیدار حضرتش نائل می شود وکسب شناخت ورهنمود می کند.
موید این امر هم روایات مربوط به انقلاب یمنی هاست که رهبر انقلاب یمن، یعنی شخص یمنی را می ستاید وبا این عبارات توصیف می نماید: به سوی حق هدایت می کند و شما را به سوی صاحبتان می خواند واین که برای هیچ مسلمانی سرپیچی از آن جایز نیست وکسی که چنین کند اهل آتش خواهد بود، اما انقلاب زمینه ساز ایرانیان، در روایات آن بیش از ستایش رهبران آن، ستایش از عموم گردیده است. از مجموع آیات و روایات استنباط میشود که قیام مهدی موعود ( عج ) آخرین حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان بر پا بوده است . " مهدی موعود تحقق بخش ایدهآل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است " .
در روایت اسلامی سخن از گروهی زبده است ، که به محض ظهور امام مهدی علیه السلام به آن حضرت ملحق میشوند . بدیهی است که این گروه ابتدا به ساکن خلق نمیشوند و به قول معروف از پای بوته هیزم سبز نمیشوند . معلوم میشود در عین اشاعه و رواج ظلم و فساد ، زمینه هایی عالی وجود دارد که چنین گروه زبده را پرورش میدهد . این خود میرساند که نه تنها حق و حقیقت به صفر نرسیده است ، بلکه فرضا اگر اهل حق از نظر کمیت قابل توجه نباشد از نظر کیفیت ارزندهترین اهل ایمانند و در ردیف یاران امام حسین علیه السلام.
از نظر روایات اسلامی در مقدمه قیام و ظهور امام یک سلسله قیامهای دیگر از طرف اهل حق صورت میگیرد ، آنچه به نام قیام یمانی قبل از ظهور بیان شده است نمونهای از این سلسله قیامها است . این جریانها نیز ابتدا به ساکن و بدون زمینه قبلی رخ نمیدهد . در برخی روایات اسلامی سخن از دولتی است از اهل حق که تا قیام مهدی عجل الله تعالی فرجه ادامه پیدا میکند . در برخی از روایات نشانه های ظهور به دو دسته تقسیم شده اند: یکی نشانه های محتوم(حتمی) ظهور، یعنی نشانه هایی که حتماً واقع می شوند و دیگر نشانه های غیر محتوم، یا نشانه هایی که امکان دارد رخ ندهند. نشانه های محتوم، چنانکه در برخی روایات به آنها اشاره شده، عبارتند از :1ـ قیام و شورش سفیانی؛ 2ـ خروج یمانی؛ 3ـ کشته شدن نفس زکیه در مسجدالحرام؛ 4ـ فرو رفتن زمین در منطقه «بیداء» و 5 ـ صیحه(ندای)آسمانی.
شیخ طوسی ، در کتاب الغیبه از امام باقر علیه السلام چنین نقل می کند: پنج رویداد پیش از بپا خاستن قائم از نشانه ها بشمار می رود: برخاستن ندایی از آسمان، خروج سفیانی، شکافته شدن زمین در منطقه «بیداء»، خروج مردی از یمن و کشته شدن نفس زکیه.
در مورد «خروج سفیانی» که در این روایت به عنوان نشانه ظهور ذکر شده، باید گفت: چنانکه در روایات آمده است، «سفیانی» مردی است از نسل آل ابی سفیان که از شام و یا همان سوریه فعلی سر به شورش برداشته و مناطق زیادی را، تحت سلطه خود می گیرد، تا سرانجام در زمانی که به قصد تصرف مکه راهی این مکان می شود در منطقه ای بین مدینه و مکه که به آن «بیداء» گفته می شود زمین شکافته شده و لشکریان او در دل زمین فرو می روند. .در مورد خروج «یــمــانی» نیز باید گفت که به نقل روایات، هم زمان با قیام سفیانی در شام، مردی از یمن نیز حرکتی را آغاز می کند و مردم را به سوی حق و طریق مستقیم فرا می خواند و قیام او صحیح ترین قیام ها و پرچمی که او بلند می کند هدایت بخش ترین پرچم ها خواهد بود.
در این زمینه از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است :خروج هر سه؛ خراسانی سفیانی و یمانی در یک سال، یک ماه و یک روز واحد صورت می گیرد و در بین آنها هیچ پرچمی هدایتگر تر از پرچم یمانی نخواهد بود. او به سوی حق هدایت می کند ( بحا رالانوار ج 52ص 210.) بنابر این خروج یمنی از نشانه های حتمی ظهور است . درباره انقلاب وقیام یمنی روایات بسیاری وارد شده است. روایات می گوید: یمنی در پی نبرد سفیانی با وی وارد عراق می شود. نیروهای یمنی و ایرانی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می شوند واز روایات چنین ظاهر می شود که نقش نیروهای یمن در نبرد سفیانی نقش پشتیبانی از نیروهای ایرانی است، زیرا از لحن اخبار چنین فهمیده می شودکه طرف درگیر با سفیانی، مردم مشرق زمین یعنی یاران خراسانی وشعیب هستند، وگویا یمنی ها پس از یاری رساندنِ به آنان به یمن باز می گردند.
اما در منطقه خلیج، علاوه بر حجاز یمنی ها نقش اساسی خواهند داشت، گر چه روایات، آن را خاطر نشان نساخته اند ولی به طور طبیعی با توجه به روند حوادث ظهور وجغرافیای منطقه، بایستی فرمانروایی یمن و حجاز وکشورهای حوزه خلیج در دست نیروهای یمن، پیرو حضرت مهدی(ع) قرا ر گیرد. اخبار موید این است که انقلاب یمنی به نهضت ظهور امام(ع) نزدیک تر است تا انقلاب زمینه ساز ایرانیان، حتی اگر فرض کنیم یمنی قبل از سفیانی قیام می کند یا آن که یمنی دیگری زمینه ساز یمنی موعود می باشد. در پاره ای روایات سخن از درفش یمنی به میان آمده که از همه درفش ها هدایت کننده تر است زیرا که دعوت به حق می کند. (بحارا لانوار ج 52 ص 210) احتمالات بسیاری درباره هدایت کننده تر بودن درفش یمنی داده اند، اما پسندیده این است که درفش یمنی اگر هدایت گری بیشتری دارد به این دلیل است که مستقیما از رهنمودهای حضرت مهدی(ع) برخوردار می گردد. همچنین یمنی به دیدار حضرتش نائل می شود وکسب شناخت ورهنمود می کند.
موید این امر هم روایات مربوط به انقلاب یمنی هاست که رهبر انقلاب یمن، یعنی شخص یمنی را می ستاید وبا این عبارات توصیف می نماید: به سوی حق هدایت می کند و شما را به سوی صاحبتان می خواند واین که برای هیچ مسلمانی سرپیچی از آن جایز نیست وکسی که چنین کند اهل آتش خواهد بود، اما انقلاب زمینه ساز ایرانیان، در روایات آن بیش از ستایش رهبران آن، ستایش از عموم گردیده است. از مجموع آیات و روایات استنباط میشود که قیام مهدی موعود ( عج ) آخرین حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان بر پا بوده است . " مهدی موعود تحقق بخش ایدهآل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است " .
jalalrezaei- تعداد پستها : 5
تاريخ التسجيل : 2011-06-23
مواضيع مماثلة
» با خواندن این متن به دروغگویی احمد یمانی و اصحابش پی میبرید
» یمانی برچمدار اهل بیت (ع)
» خط عربى
» سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
» شناسنامه سيد احمد يمانی عليه السلام
» یمانی برچمدار اهل بیت (ع)
» خط عربى
» سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
» شناسنامه سيد احمد يمانی عليه السلام
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد