یمانی برچمدار اهل بیت (ع)
صفحه 1 از 1
یمانی برچمدار اهل بیت (ع)
پرچم یمانی پرچم اهل بیت (ع)است
از قرار معلوم از سنت الهی وحدانیت مصادر موجود و وحدانیت حجت بر خلق است ، پس خداوند واحد جل جلاله فرمودند تعالی:(لَو کانَ فیهِمَا آلِهَةٌ إِلاَّ اللهُ لَفَسَدَتا* واگر دو خدا در ان بود حتما به فساد می رفت )و تعالی فرمودند:(...وَلَعَلَاَ بَعضَهُم عَلَی بَعضٍٍ ...)و تعالی فرمودند:(وَ لَو کانَ مِن عِندِ غَیرِِ اللهِ لَوَجَدُوا فیهِ اِختِلافاً کَثیراً *واگر در ان از غیر خدا بود حتما در ان اختلاف بسیار قرار می گرفت ...) .
و همین طور برای هر مکان و زمانی یک پیامبر است و امکان ندارد بیشتر از یکی باشد ، خداوند در یک مکان و یک زمان دو تا پیامبر را مبعوث ننموده و همه آنها بر خلق حجت هستند و اطاعت از آنها واجب است .
و همین طور ائمه اطهار از ذریه و نسل رسول خدا محمد (ص)، امام آینده از آنها صحبت نمی کند تا اینکه امام سابق فوت و یا اینکه به شهادت برسد ، آنگاه حسن (ع) و حسین (ع) دو تا امام در یک زمان هستند ولی امام حسین (ع) در زمان حیات امام حسن (ع) صحبت ننمود و با او محجوب بود و همین طور امامت بعد از حسین (ع) در ذریه و نسل او استمرار و ادامه پیدا کرد پدر آنرا تسلیم فرزند خود می داد تا اینکه به حجت محمد بن حسن (ع)رسید ، و بعد از او در ذریه و نسل مهدیین (ع) استمرار خواهد کرد . و حتی در زمان غیبت صغری برای امام مهدی (ع) امام بیشتر از یک سفیر بین خود و شیعه خود تنصیب نمی کرد با توجه به زیاد بودن شیعه و متفرقه بودن آنها در سرزمینهای مختلف ، و اولین سفیر عثمان بن سعید العمری خواهد بود و برای او وکلاء در سایر سرزمینها بوده آنگاه همین طور بعد از وفاتش فرزند او محمد بن عثمان را تنصیب نمود آنگاه بعد از حسین ابن روح آنگاه علی بن محمد سمری علیهم السلام جمیعاً را تنصیب نمود .
و اما امت شیعه در آخر زمان به خصوص از این سنت الهی ثابت منحرف شدند و هر طایفه ای امامی را اتخاذ نمود که به آن اقتدا کند و قول او را به عنوان حجت بر خود دانستند و مخالفت با او را مخالفت با خداوند تعالی می دانند ....[1]!!!
و هر کدام از این رهبران مدعی نیابت از امام مهدی (ع) شدند ، و او نائب او در تصرف در سرزمین و بندگان است تا اینکه شیعه به بیشتر از هفتاد فرقه در آمد که هر کدام دیگری را لعنت می کند و این رهبران هر کدام به جمع آوری عدد بیشتر بندگان و یاران برای پیشی گرفتن نمودند تا اینکه دیوارها از عکسهای آنها خسته شده و برق و الکتریسیته در گرفتن عکس از آنها خسته شده تا اینکه امر بین آنها به نادانی و کشت و کشتار رسید[2] !!!
و ای کاش صحبتها مورد تعمق و تعقل قرار گیرد، آیا امکان دارد که وکلاء امام مهدی (ع) باهم دیگر بجنگند و بین آنها کشت و کشتار باشد ؟ !!!
و این نمایش شبیه نمایش ده نفری است که بشارت به بهشت می دادند که امر بین آنها به جنگ رسید ، فرزندان عامه (اهل تسنن) به آنها جواب دادند : این همان چیزی است که خداوند از آن تعجب نموده و بر ان می خندد !!!!!
و آیا امروز از جنگ نواب امام مهدی (ع) باعث تعجب امام مهدی (ع) و خنداندن او نخواهد شد ؟؟!!!
نمی دانیم شما را چه شده ؟ آیا این قوم تا این درجه مورد مضحکه قرار داده شده اند و از این کار زشت و ناپسند خود غافل ماندند که همچون آتش روی علم شده وان را انکار می کنند ؟!!!
و امر مهم همان صحبت در مورد عصر ظهور است ، و آیا در آنجا یک پرچم تنها واجب اطاعت است و یا پرچمهای متعددی وجود دارد ؟ و اگر در آنجا تنها یک پرچم باشد ، پس امکان شناخت این پرچم چگونه است ؟و آیا این پرچم حسینی یا حسنی یا عباسی یا جعفری است ؟؟؟
و بدون شک در آنجا یک پرچم برای اهل بیت (ع) وجود دارد که در عصر ظهور برای آنها برافراشته خواهد شد . زیرا پرچم اهل بیت (ع) یکی است و طبق سنت الهی متعدد نمی شود که در مورد آن دهها روایت از آنها (ع) صحبت نموده است : از امیر مؤمنین (ع) در حدیث طولانی آمده:((...برای ما پرچمی است که هر که از آن گمراه شد درمانده است و هر کس از آن سبقت بگیرد پیروز و هر کس از آن تخلف کند به هلاکت رسیده و هر کس به آن تمسک جوید نجات خواهد یافت...))البحار:ج10:ص89.
و در حدیثی طولانی از رسول خدا (ص) آمده:((...تا اینکه خداوند پرچمی برای ما از جانب مشرق بفرستد هر کس به یاری آن شتافت پیروز شد ، و هر کس به آن استهزاء نمود مورد استهزاء قرار می گیرد، آنگاه مردی از اهل بیت من اسم او همانند اسم من و خلق او همانند خلق من بیرون می آید...)دلائل الإمامه للطبری الشیعی : ص 445 .
از محمد بن بشر از محمد بن حنفیهگفت:(قبل پرچم ما پرچمی برای آل جعفر و دیگری برای آل مرداس ...) الغیبة النعمانی : ص 302 .
و در نهایت تا آنجای که تنها پرچمی برای اهل بیت (ع) است که هر کس با آن باشد خواهد رسید و هر کس از آن جلو زد خواهد گذشت و هر کس از آن جا مانده گمراه شد، حال می پرسیم که آیا اهل بیت (ع) اوصاف این پرچم را برای امت آورده و حدود معالم آنرا مشخص نمودند و حتی اگر به طور خلاصه، یا اینکه آنها این موضوع را ترک نموده و مردم آخر زمان در هدایت به این موضوع فراموش کردند، تا اینکه امت به صورت لاشه ای[3] برای پرچمهای گمراهی که قبل از قیام امام مهدی (ع) خروج می کنند قرار گیرند؟!!
و جواب : رسول خدا (ص) و عترت او از این وصله ها مبرا و پاک هستند:( وَمَاأرسَلنَاکَ إلاَّ رَحمَةً لِلعَالَمینَ) ( الانبیاء)رسول خدا محمد (ص) و آل بیت او (ع) حامل آن پرچم را مشخص کرده و او را از صاحبان پرچمهای ضلالت به اسم و صفت و نسب و سرزمین تمیز و جدا کرده اند تا حجتی باشد بر کسانی که منحرف بوده و خود و هوای خود را به غیر از خداوند تعالی عبادت می کنند .
و حال به بیان این اوصاف یکی پس از دیگری خواهیم پرداخت ، پس می گویم :
1 – حامل پرچم آل محمد (ع) در عصر ظهور حسینی نسب است : بعضی از روایتها تأکید نموده که تنها پرچمی که قبل از قیام امام مهدی (ع) بر مردم واجب است که به یاری آن بشتابند تنها یک پرچم است و نه غیره و آن هم پرچم حسینی می باشد :
از امام باقر (ع):((...مواظب باش که بین شما و آل محمد (ع) فاصله قرار گیرد زیرا برای آل محمد و علی (ع) یک پرچم و برای غیر از آنها پرچمهایی است پس زمین گیر باش ولی از کسی از آنها تبعیت و پیروی مکن تا اینکه مردی را می بینی از فرزندان حسین (ع) که با او عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاحش است در حالی که عهد پیامبر خدا (ص) پیش علی فرزند حسین (ع) قرار گرفت آنگاه پیش محمد بن علی (ع) و خداوند آنچه را می خواهد انجام می دهد پس هرگز دنبال آنها مرو و مواظب باش ازآنچه به تو گفتم...))الزام الناصب296.
در این روایت امام باقر (ع) تأکید می کند که برای آل محمد و علی (ع) در عصر ظهور یک پرچم و برای غیر از آنها پرچمهایی است،و اینکه حامل این پرچم از فرزندان امام حسین (ع) است .
و از ابی جعفر (ع) که از او در مورد فرج سؤال شد که چه زمانی خواهد بود پس فرمودند:((خداوند عزوجل فرمودند : ((فَانتَظِروا إِنّي مَعَکُم مِِّنَ المُنتَظِرینَ)) آنگاه فرمود:برای آل جعفر فرزند ابی طالب پرچم ضلالت برافراشته می شود آنگاه برای آل عباس پرچم گمراه تر و شرورتری برافراشته خواهد شد آنگاه برای آل حسن بن علی (ع) پرچمهایی برافراشته می شود که در آنها امری وجود ندارد آنگاه برای فرزندان حسین (ع) پرچمی برافراشته خواهد شد که امر در آن است ))شرح الاخبار : 3 / 97 .
و در این روایت امام باقر (ع) نفی نمود که برای آل جعفر یا آل عباس یا آل حسن (ع) این پرچم باشد و آنرا برای ذریه امام حسین (ع) منحصر نمود، و وصف نمود که در آن امر است و یا امر امام مهدی (ع) می باشد، از آنها (ع) وارد شده : که امر ما به یکباره انجام خواهد شد و غیر از آن در بسیاری از روایتها از قیام قائم (ع) تعبیر می کنند .
و از عبدالله بن عمر گفت: (مردی از فرزندان حسین (ع) از جانب مشرق خروج می کند که اگر کوهها در مقابل او قرار گیرند آنها را تسخیر نموده و به عنوان راه آنها را اتخاذ می نماید ))الملاحم و الفتن باب 75 .
2 – حامل پرچم آل محمد (ع) فرزند امام مهدی (ع) و یکی از اوصیاء اوست : و از طریق روایت وارده از امام باقر (ع) که در آن می فرماید: (... زمین گیر باش ولی از کسی از آنها تبعیت و پیروی مکن تا اینکه مردی را می بینی از فرزندان حسین (ع) که با او عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاحش است که عهد پیامبر خدا ...) مشخص می شود که صاحب پرچم اهل بیت (ع) یکی از اوصیاء است آن هم به دلیل قول او (ع)(با او عهد پیامبر خدا است)،که در سابق مشخص شد که عهد رسول خدا (ص) همان وصیت در هنگام وفات است که در آن بر ائمه و مهدیین (ع) تأکید نمود،و امام صادق (ع) به صراحت فرمودند : که وصیت هنگام وفات همان عهد است که در قول تعالی : ( إلاَّ مَن أتَخَذَ عِندَ الرَّحمنِ عَهداً )، و وصیت پیش کسی نخواهد بود مگر اوصیاء،و تا زمانی که این زمینه ساز حسینی و وصف او به اینکه پیش او عهد رسول خدا (ص) است، حتماً باید یکی از اوصیاء باشد و به طور معلوم که این وصی قبل از امام مهدی (ع) ظاهر می شود همانطور که در بیشتر از یک موضوع این بحث را مشخص نمودم ، پس حتماً باید از ذریه او (ع) باشد، زیرا امامت بعد از حسین (ع) نخواهد بود مگر در اعقاب و اعقاب و اعقاب ، یا از پدر به فرزند خواهد بود .
و این همان چیزی است که وصیت رسول خدا (ص) بر آن تأکید نمود – عهد – به خاطر اینکه در مورد امام مهدی (ع) فرمودند هنگامی که وفات به سراغش آمد : ( ... آنگاه بعد از او دوازده مهدی خواهد بود که اگر وفات به سراغ او آمد آنرا تسلیم فرزند خود اول مقربین (مهدیین) که برای او سه اسم است اسمی همانند اسم من و اسم پدرم و او عبدالله و احمد و اسم سوم مهدی است و او اول مؤمنین می باشد ) آنگاه وصیت مشخص نمود که فرزند امام مهدی (ع) همان اولین کسی است که به او (ع) ایمان می آورد و گرنه چگونه بر او صدق می کند که
او اول مؤمنین است،که آنرا بیشتر از یک بار این بحث را مشخص نمودم، که نیازی به تکرار آن نیست .
و همین طور این معنی را از طریق روایت آتی از امیر مؤمنین (ع) پیدا می کنیم : ( ... مردی قبل از مهدی (ع) از اهل بیت او از جانب مشرق خروج می کند که شمشیر را هشت ماه بر دوش خود حمل می کند ... )و امکان ندارد که اهل امام مهدی (ع) غیر از ذریه او باشد .
و همین طور روایت آتی از امام رضا (ع) بر آن دلالت می کند : (( انگار پرچمهایی که از جانب مصر می آیند و به رنگ سبز رنگ آمیزی شده اند را می بینم تا اینکه به شام بیایند و به ابن صاحب وصیات اهدا کنند )) الارشاد : ص 250 .
و فرزند صاحب وصیات همان فرزند امام مهدی (ع) است زیرا امام مهدی (ع) همان صاحب وصیات می باشد که وصیتهای پیامبران و ائمه (ع) پیش او جمع شده اند و در آنجا پرچمهایی است که به فرزند صاحب وصیتها اهدا می شوند یا با او بیعت می کنند .
و از طریق نکته اول و دوم واضح می شود که حامل پرچم اهل بیت (ع) در عصر ظهور حسینی نسب و وصی امام مهدی (ع) و فرزند او است .
3 – حامل پرچم آل محمد (ع) از مشرق است : بعد از اینکه متوجه شدیم که پرچم اهل بیت (ع) در عصر ظهور یکی است و امکان ندارد که متعدد باشند ، و آن هم حسینی و مهدی است به طور محدد حال به مکان و جهت که از آن پرچم خارج می شود می آیم پس می گویم : روایتهای زیادی بر اینکه پرچم اهل بیت (ع) امر به طاعت او و پیروی از آن می کنند، از مشرق بیرون می آید تأکید می کنند :
از رسول خدا (ص) : (( .. آنگاه پرچمهای مشکی از جانب مشرق بیرون می آیند آنگاه با آنها جنگی می کنند که هیچ قومی آنرا انجام نمی دهد – آنگاه جوانی را یاد کرد – پس فرمودند : اگر او را دیدید با او بیعت کنید که او خلفه خدا مهدی است ))
و از امیر مؤمنین (ع) : (( ... مردی قبل از مهدی از اهل بیت او از مشرق بیرون می آید ...))
از رسول خدا (ص) : (( ...اگر این چیزها را دیدید جوان یمن را دریابید که او از جانب مشرق می آید و او صاحب پرچم مهدی است )) المهدی الموعود المنتظر : باب 2 : ص 107 .
و از امیر مؤمنین (ع) : ((...اگر شما از طالع مشرق پیروی و تبعیت کنید در مناهج و راههای رسول (ص) سلوک نموده اید ...)) .
و از کعب الاخبار گفت : ((... مردی از مشرق با پرچمهای مشکی کوچک می آید صاحب شام را می کشد و او همان کسی است که اطاعت و فرمان امام مهدی (ع) را اداء می کند))المهدی الموعود المنتظر:باب30 :ص 328 .
و از عبدالله بن عمر گفت : ((مردی از فرزندان حسین (ع) از جانب شرق بیرون می آید که اگر کوهها در مقابل او قرار گیرند آنها را تسخیر نموده و به عنوان راه از آنها استفاده خواهد نمود )
و از امیر مؤمنین (ع) در حدیث طولانی : ((از قسمت شرقی زمین پرچمهایی می آید که از پنبه و کتان و حریر نیست که رأس آنها با مهر و خاتم سید بزرگ ممهور هستند مردی از آل محمد (ص) آنها را رهبری می کند که در مشرق ظاهر می شود و در حالی که بوی حرکت او همچون مسک و عنبر در غرب می پیچد ... ))
و از رسول خدا (ص) فرمودند:((اگر پرچمها را از جانب خراسان در حال آمدن دیدید به سوی آن بشتابید که با آنها خلیفه خدا مهدی است))المهدی الموعود المنتظر : باب 24:ص 58 .
و از رسول خدا (ص):((خداوند برای ما اهل بیت آخرت را بر دنیا ترجیح داد و بعد از من اهل بیتم در مقابل بلاها و فرارها و طردها قرار می گیرند تا اینکه قومی از جانب مشرق می آیند.که با آنها پرچمهای مشکی رنگی است دو بار یا سه بار حق را مطالبت می کنند اما به آنها داده نمی شود آنگاه می جنگند و پیروز می شوند پس آنچه را خواستند به آنها داده می شود امادیگر آنرا قبول نمی کنند تا اینکه امر را تسلیم مردی از اهل بیت من می دهند پس آنرا پر از عدل و قسط می کند همانطور که پر از جور و ستم بود آنگاه هر کس از شما این امر را درک نمود به سوی آنها بشتابد حتی اگر خود را روی برف و یا یخ بکشد که او مهدی است )) الملاحم و الفتن : باب 92 .
و همه این روایتها بر اینکه پرچم حق تمهیدکننده از مشرق بیرون می آید تأکید می کنند و از قرار معلوم اینکه مشرق همان عراق و ایران است .
4 – حامل پرچم آل محمد (ع) از بصره است : بطور یقین بعد از اینکه واضح شد که تنها پرچم حق قبل از قیام امام مهدی (ع)،حسینی و مهدوی و از مشرق بیرون می آید به سوی تحدید سرزمین پرچم اهل بیت (ع) می آییم ، و از کدام منطقه از مشرق ابتدای ظهورش خواهد بود ؟؟
حال می گویم : بدون شک اینکه حامل پرچم امام مهدی (ع) در عصر ظهور ((بر دارا بودن سبقت در یاری امام مهدی (ع) است در قول تعالی: ((وَ اَلسَّابِقوُنَ السَّابِقونَ*أُلَئِکَ المُقَرَبونَ))، و از قرار معلوم حامل پرچم امام مهدی (ع) حتماً باید از نزدیکترین مردم به او و بهترین آنها[4] بعد از امام مهدی (ع) باشد و اگر اول مؤمنین و اول یاران سیصدوسیزده نفر را شناختیم، بطور یقین خواهیم دانست که او حامل پرچم امام مهدی (ع) است .
و از طریق تأمل در وصیت رسول خدا محمد (ص) متوجه می شویم که اول مؤمنین به امام مهدی (ع) همان فرزند و وصی او احمد مهدی است،و از رسول خدا (ص) در آخر وصیت خود آمده : (و اگر وفات به سراغش آمد – یا امام مهدی (ع) – آنرا تسلیم فرزند خود اول مقربین که دارای سه اسم است اسمی همانند اسم من و اسم پدرم و او عبدالله و احمد و اسم سوم مهدی و او اول مؤمنین است )
و همانطور که قبلاً گفتیم او اول مقربین و اول مؤمنین نخواهد بود مگر اینکه در سبقت او در تصدیق و یاری امام مهدی (ع) پیروز شود . و بعد از اینکه متوجه شدیم که حامل پرچم امام مهدی (ع) از ذریه اوست و از بقیه یاران متمایزتر است زیرا او اول مؤمنین در سبقت گرفتن در یاری امام مهدی (ع) است .
حال به شنیدن روایت آتی در مورد اینکه اول یاران امام مهدی (ع) از سیصدوسیزده نفر از عراق و به طور محدد از بصره است :
از امام علی (ع) در خبری طولانی در مورد تعداد یاران امام مهدی ، فرمودند:((... حتماً اول آنها از بصره و آخرشان از ابدال خواهد بود...))بشارةالاسلام:ص148 .
به این صورت واضح می شود که اول یاران امام مهدی (ع) از ذریه و وصی او و اسمش احمد و علی الخصوص از اهل بصره می باشد.
و باید مورد نظر باشد که ابتدای ظهور حامل پرچم امام مهدی (ع) از عراق می باشد ، و این معارض روایاتی که آمدن او از خراسان را اشاره می کنند نیست و شاید ضرورت شود که به خراسان مهاجرت کند و یا اینکه پرچمهایی که از خراسان می آیند در بیعت او هستند و یا به رهبری یکی از سرلشکران او باشد و تحدید این مورد به صاحبان آن واگذار می شود که روزها عن قریب و به زودی آنرا کشف خواهند کرد . انشاء الله تعالی .
5 – حامل پرچم آل بیت محمد (ص) اصالت او مجهول است : و تا هنگامی که حامل پرچم امام مهدی (ع) از ذریه یا نوادگان اوست ، آنگاه او در مقابل حمله ای بزرگ از تشکیک از جانب مردم قرار می گیرد ، زیرا مردم نتیجه طولانی شدن غیبت امام مهدی (ع) ، بعید می دانند که او ازدواج نموده و برای او ذریه در خلال این نسلهای متعاقب وجود داشته باشد و آنگاه اصالت و نسب این ممهد وعلت مجهول او وصف خواهد شد و این همان چیزی که روایت آتی به آن اشاره خواهد کرد : از امیر مؤمنین (ع) بر منبر کوفه فرمودند :
((حتماً آسیابی که آسیاب می کند نیاز هست و اگر بر پایه های خود استوار و ثابت شد خداوند بنده ای سرکش که اصالت او مجهول است بر آن مبعوث می کند و پیروزی با یاران او خواهد بود که با شعور بوده و آنها یاران موههای بلند که لباسهایشان مشکی و صاحبان پرچمهای مشکی می باشند وای بر حال کسی که با آنها مخالفت کند با آنها جنگ سختی می کنند به خدا اینگار به آنها و به کارهایشان نگاه می کنم فجار و اعراب مرتد و مخالف با آنها روبرو می شوند و خداوند بر آنها بدون رحمت مسلط می کند پس آنها را به صورت هرج در شهرستان بر ساحل فرات و بر خشکی و دریا خواهند کشت به جزای آنچه انجام می دهند و خداوند نسبت به بندگان خود ظالم نیست )) غیبة النعمانی: ص 265 .
6 – حامل پرچم آل محمد (ص) از آل محمد (ص) است : روایتهای زیادی به اینکه حامل پرچم تمهید برای امام مهدی (ع) مردی از آل محمد (ص)است ، برای شما این روایتها را می آوریم .
در حدیث طولانی از امیر مؤمنین (ع) : ((...از قسمت شرقی زمین پرچمهایی می آیند از پنبه و کتان و حریر نیست که در رأس آنها با مهر و خاتم سید بزرگ ممهور هستند . مردی از آل محمد (ص) آنها را رهبری می کند که در مشرق ظاهر می شود و در حالی که بوی حرکت او همچون مسک و عنبر در غرب می پیچد به مدت یک ماه ترس وحشتناکی جلوی آن حرکت می کند تا اینکه در کوفه جهت طلب خون پدران خود پیاده می شوند ...)) الزام الناصب:2 / 98 – 99 .
و از ابی بصیر از ابی عبدالله (ع) فرمودند : خداوند اجل و اکرم و اعظم تر از آن است که زمین را بدون امام عادل ترک کند : به او گفتم: فدایت شوم به آنچه که مرا راحت می کند خبر کن فرمود:ای ابا محمد برای امت محمد اصلاً فرجی نمی بینی تا زمانی که برای فرزندان بنی فلان حکومتی باشد و تا اینکه حکومت آنها منقرض شود و اگر حکومت آنها منقرض شد خداوند برای امت محمد مردی از ما اهل بیت خواهد فرستاد که با تقوا سیر می کند و باهدایت عمل می کند و در حکومت او رشوه نمی گیرد. به خدا من او را به اسمش و اسم پدرش می شناسم پس کوتاه قد دارای دو خال و اثر رهبر عادل حافظ امانتدار می آید و آنرا پر از عدل و قسط می کند همانطور که فجار آنرا پر از جور و ستم نمودند ) بحار الانوار:ج25 :ص 269 .
از امیر مؤمنین (ع) فرمودند: ((...مردی قبل از مهدی از اهل بیت او از مشرق خروج می کند ...)).
و در قول او (ع):(به مردی از ما اهل بیت )و(از آل محمد (ص))و(از اهل بیت او)که امکان ندارد که آنچه در سابق گفتیم بر غیر از او صدق می کند و او از نوادگان و ذریه امام مهدی (ع) و وصی او،است و این همان چیزی است که وصیت رسول خدا (ص بر آن تأکید کرد و به خصوص اگر متوجه شویم که کلمه(از ما اهل بیت)بر کسی صدق نمی کند مگر از کسانی که خداوند رجس را از آنها دور کرده و آنها را پاک و منزه نموده و آنها رسول خدا (ص) و عترت طاهر او بوده و یا کسانی که صاحب ده مرتبه از ایمان شد همانند سلمان محمدی فارسی،خداوند تعالی فرمودند:(إِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِرِّکُم تَطهیراً)(الاحزاب:33 )
7 – اسم حامل پرچم آل محمد (ع) احمد است : در نکته دوم مشخص شد که صاحب پرچم امام مهدی (ع) اسم او احمد و او اول مؤمنین و ناصرین امام مهدی (ع) است،در آنجا روایتهای دیگری هست که به این اسم اشاره می کنند که از آنها : از امام باقر (ع) : (( برای خداوند گنجی در طالقان که از طلا و نقره نیست دوازده هزار نفر در خراسان شعار آنها (احمد احمد) است رهبری آنها را جوانی از بنی هاشم سوار برقاطر و بر او عمامه ای قرمز رنگ است که اینگار او را در حال عبور از فرات می بینم و اگر اینطور در مورد او شنیدید به سرعت به سوی او بشتابید حتی اگر خود را روی برف و یخ بکشید)منتخب الانوار المضیئه: ص 343 .
و اسم احمد که گنجهای طالقان آنرا به عنوان شعار اتخاذ می کنند حتماً باید اسم صاحب هدایتگر ترین پرچمها و پرچم امام مهدی (ع) را بالا می برد،زیرا گنجهای طالقان قبل از قیام علی (ع)برای امام مهدی می آیند ،و به عنوان تمهید به سوی امام مهدی (ع) می آیند پس امکان ندارد که برای خود شعاری بجز اسم صاحب هدایتگر ترین پرچم ،زیرا به هدایت وصف شده است و امر به یاری رساندن به آن شده حتی اگر خود را روی برف و یخ بکشیم،پس چطور امکان دارد که ائمه (ع) امر به یاری عده ای کنند که شعار گمراهی برای خود اتخاذ نموده اند ؟!!. وائمه تنها به یاری صاحب هدایتگر ترین پرچم نموده اند و آن پرچم حسینی مهدی یمانی است که روی برگرداننده از آن را از اهل آتش وصف نموده اند پس اگر شعار اهل طالقان (احمد) اسمی برای شخص غیر تابع صاحب پرچم امام مهدی (ع) باشد آنگاه آن شخص به عنوان روی برگرداننده از امر یمانی محسوب می شود و او از اهل آتش است و این امکان ندارد که عاقلی آنرا تصور کند و به خصوص اینکه ائمه (ع) به یاری کسی غیر از معصوم امر نمی کنند.
حال حتماً شعار گنجهای طالقان (احمد احمد)همان اسم صاحب هدایتگر ترین پرچمهاست یمانی احمد وصی و نائب امام مهدی (ع) است. و از آنها (ع) وارد شده: (( ... برای قائم دو اسم است اسمی مخفی و اسمی معلوم و اما آنکه مخفی می شود احمد و آنکه معلوم می شود محمد است ...))کمال الدین:ج2 :ص 653 :باب 57 .
و امکان ندارد که معنی حقیقی دو اسم گفته شود ، زیراروایت می گوید:اسمی معلوم و اسمی مخفی می شود،و در حقیقت هر دو اسم را در روایت معلوم نموده پس امر مخفی چیست ؟
و در حقیقت معنی دو اسم همان ظهور است،پس برای قائم دو تا ظهور است،ظهور به اسم وصی او احمد و ظهوری که اسم شخصی او محمد است،و ظهوری که به اسم احمد است در برنامه ائمه (ع) به صورت مخفی بر مردم بوده و با توجه به ذکر آن در روایات زیادی ، و برای محافظت از او تا هنگام رسیدن زمان او و حضور صاحب او می باشد[5].
و روایت شده که قائم (ع) به امری که بر عامه مردم مخفی است دعوت می کند: از ابی جعفر (ع) فرمودند : ((...مهدی به این خاطر مهدی نامگذاری شده که به امر مخفی هدایت می کند))غیبةالنعمانی:243 .
و از ابی عبدالله (ع) فرمودند: ((اگر قائم (ع) قیام کرد مردم را به اسلامی جدید دعوت می کند و آنها را به امری که منحرف شده و مردم از آن گمراه شده اند و شاید قائم به این خاطر به مهدی نامگذاری شده که به امری گمراه شده از آن هدایت می کند و به قائم نامگذاری شده به خاطر قیام او برای حق می باشد )) بشارةالاسلام:ص232 نقل از الارشاد للمفید.
8 – اسم حامل پرچم آل محمد (ع) مهدی است . عده زیادی از روایات به صراحت در مورد وجود ممهدی که قبل از قیام امام مهدی (ع) صحبت می کنند وارد شد و قبل از خروج سفیانی و این روایتها تأکید نمود که اسم او مهدی است در حالی که بعضی از مردم دچار توهم می شوند به اینکه مقصود از آن همان امام مهدی حجت ابن الحسن (ع) است و این امکان بر او (ع) وجود ندارد زیرا آن روایتها این ممهد را از مشرق و قبل از خروج سفیانی بیرون می آید توصیف می کنند و آنچه قطعی است از خلال روایتهای متواتر اینکه امام مهدی (ع) قیام مقدس خود را از مکه مکرمه و بعد از خروج سفیانی به پانزده ماه و یا بیشتر شروع می کند حال پس حتماً این ممهد که به مهدی توصیف شده غیر از امام مهدی حجت ابن الحسن (ع) باشد، و او صاحب پرچم امام مهدی (ع) در عصر ظهور وصی حسینی یمانی و همانی که رسول خدا محمد (ص) او را در وصیت خود به مهدی نامگذاری نمود: (( ...برای او سه اسم است اسمی همانند اسم من و اسم پدرم و او عبدالله و احمد و اسم سوم مهدی و او اول مؤمنین است )). و برای شما روایتهایی که بر این موضوع تأکید می کنند رامی آوریم :
از رسول خدا (ص) فرمودند : (( اگر پرچمهای مشکی را از جانب خراسان در حال آمدن دیدید به سوی آنها بشتابید که در آنها خلیفه خدا مهدی است ))المهدی الموعود المنتظر: باب 24 : ص 58 .
امام سجاد(ع)( ... اگر سفیانی ظهور کرد مهدی مخفی می شود آنگاه بعد از آن بیرون می آید)غیبة الطوسي : ص 194
و نعیم بن حماد از ابی هریرة نقل کرد و گفت: (( سفیانی و مهدی هم چون اسب بدون عنان رها شده بیرون می آیند آنگاه سفیانی بر حریف خود غلبه می کند و مهدی بر حریف خود نیز غلبه می کند آنگاه پیروزی با مهدی (ع) خواهد بود پس سفیانی و یاران او را می کشد و بر روی زمین دشمنی برای آل محمد (ع) باقی نمی ماند...)) المهدی الموعود المنتظر:باب30 :ص 331 .
و مهدی مذکور در این روایت قطعاً غیر از امام مهدی (ع) زیرا او (ع) به ماهها بعد از سفیانی قیام می کند و آنکه قیام می کند و با سفیانی در کوفه سباق می کند همان یمانی ((مهدی اول))همانطور که روایتهای زیر در این مورد تأکید می کند به کتاب غیبة برای شیخ طوسی و همین طور به کتاب غیبة برای شیخ نعمانی و غیره از آنها مراجعه کنید و این معنی واضح است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد و تنها یک روایت را ذکر می کنم :
از ابی عبدالله (ع) فرمودند: (یمانی و سفیانی همانند اسب بدون عنان رها شده هستند)الغیبة للطوسي:ص305 .
و از امیر مؤمنین (ع) فرمودند : (( مهدی با موی سرتا خورده و در صورت او خال ابتدای حرکت او از جانب مشرق است که اگر این طور اتفاق افتاد سفیانی خروج می کند...)) غیبة النعمانی : ص 316 .
9 – حامل پرچم آل محمد (ع) یمانی است: بعد از اینکه ثابت شد که باهدایت ترین پرچمها در عصر ظهور و امر شده به تبعیت و پیروی از آن همان پرچم وصی احمد حسینی مهدوی مشرقی است، پس امکان ندارد که این مرد غیر از یمانی موعود که در روایات اهل بیت (ع) بر او تأکید شده بر اینکه او صاحب هدایتگر ترین پرچم در عصر ظهور و روی برگرداننده از او از اهل آتش است حتماً باید یمانی همان حسینی است که ائمه (ع) مردم را از اتباع و پیروی از غیر او و پرچمهای دیگر بر حذر داشتند و حتماً باید همان احمد وصی باشد زیرا او اول مؤمنین از یاران است و این نیاز بر این دارد به اینکه وی هدایتگر ترین و نزدیکترین شخص به امام مهدی (ع) خواهد بود، و او ... و او ... زیرا خداوند به اطاعت بیشتر از یک شخص در یک مرحله امر نمی کند که بیشتر از یک بار این موضوع را مشخص نمودم پس مراجعه کنید به روایات قبل .
10 – حامل پرچم آل محمد (ع) صاحب دعوت برای امام مهدی (ع) است: بعد از اینکه بحث روایتهایی که بطور مفصل صفات حامل پرچم آل محمد (ع) در عصر ظهور را شنیدیم ، برای ما مشخص خواهد شد که این زمینه ساز حتماً صاحب دعوت بوده و دعوت فقط برای امام مهدی (ع) است و نه برای مرجعیت و یا احزاب سیاسی و نه ... و نه ... خواهد بود .
از امام باقر (ع) در حدیثی طولانی آمده است : (... در همه پرچمها پرچمی باهدایت تر از پرچم یمانی نیست که آن پرچم هدایت است زیرا به صاحب شما دعوت می کند و اگر یمانی بیرون آمد فروش اسلحه بر مردم و هر مسلمانی حرام خواهد بود و اگر یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب زیرا پرچم او پرچم هدایت است و برای هیچ مسلمانی جایز نیست که از او روی برگرداند زیرا هر کس این کار را انجام دهد از اهل آتش خواهد بود چون او به حق مستقیم دعوت می کند ) غیبة للنعمانی : ص 256 .
و اگر به قول امام باقر (ع) توجه کنید : (زیرا او به سوی صاحب شما دعوت می کند )و (زیرا او به حق و راه مستقیم دعوت می کند)واضح می شود که یمانی صاحب دعوتی برای امام مهدی (ع) است، و این همان علتی است که او صاحب هدایتگر ترین پرچمهاست و روی برگرداننده از او از اهل آتش خواهد بود و هم چنین مشخص می شود پرچمهای دیگر غیر از پرچم یمانی به حق دعوت نمی کنند و نه به راه مستقیم و نه یه امام مهدی (ع) .
و در دعا از امام صادق (ع) آمده : ( خداوندا اگر بین من و او مرگ فاصله گذاشت که بر عباد و بندگان تو آنرا حتمی کرده ای، آنگاه مرا از قبرم بیرون بیاور و کفن را برداشته و شمشیرم را بیرون آورده تا به دعوت دعوت کننداش لبیک بگویم در حال حاضر و در بدایت امر...)مستدرک الوسائل للمیرزاالنوري:5/74 .
و از عمار بن یاسر در حدیثی طولانی فرمودند : ( ... اهل مغرب به سوی اهل مصر بیرون می آیند ، و اگر وارد شدند که آن امارت سفیانی می باشد و قبل از آن کسی که برای آل محمد (ع) دعوت می کند بیرون می آید ...) الغیبة للطوسي : ص 302 – 303 .
که توضیح در مورد این دعا و این روایت تحت عنوان ( وصی و ولایت در آخر زمان ) می آید پس منتظر باشد .
11 – حامل پرچم آل محمد (ع) برائت را اعلام می کند: که به طور مفصل این موضوع را در بحث آتی این کتاب تحت عنوان (وصی و ولایت آخر زمان) پس منتظر باش .
و با این شکل اهل بیت (ع) راه را برای طالبان هدایت به سوی حامل پرچم امام مهدی (ع) در عصر ظهور را روشن نمودند و حجت را بر کل بشریت به طور واضح بیان نمودند ، و برای معاندین و مکذبین به جز عار و خفت در دنیا و خواری و پستی در آخرت چیز دیگری نخواهد بود ، برای آنها کفایت می کند که پیروی از پرچمهای ضلالت که ضلالت آن بیان شد همانند آتش بر علم است و حمد و سپاس خداوندی که ما را هدایت کرد .
از قرار معلوم از سنت الهی وحدانیت مصادر موجود و وحدانیت حجت بر خلق است ، پس خداوند واحد جل جلاله فرمودند تعالی:(لَو کانَ فیهِمَا آلِهَةٌ إِلاَّ اللهُ لَفَسَدَتا* واگر دو خدا در ان بود حتما به فساد می رفت )و تعالی فرمودند:(...وَلَعَلَاَ بَعضَهُم عَلَی بَعضٍٍ ...)و تعالی فرمودند:(وَ لَو کانَ مِن عِندِ غَیرِِ اللهِ لَوَجَدُوا فیهِ اِختِلافاً کَثیراً *واگر در ان از غیر خدا بود حتما در ان اختلاف بسیار قرار می گرفت ...) .
و همین طور برای هر مکان و زمانی یک پیامبر است و امکان ندارد بیشتر از یکی باشد ، خداوند در یک مکان و یک زمان دو تا پیامبر را مبعوث ننموده و همه آنها بر خلق حجت هستند و اطاعت از آنها واجب است .
و همین طور ائمه اطهار از ذریه و نسل رسول خدا محمد (ص)، امام آینده از آنها صحبت نمی کند تا اینکه امام سابق فوت و یا اینکه به شهادت برسد ، آنگاه حسن (ع) و حسین (ع) دو تا امام در یک زمان هستند ولی امام حسین (ع) در زمان حیات امام حسن (ع) صحبت ننمود و با او محجوب بود و همین طور امامت بعد از حسین (ع) در ذریه و نسل او استمرار و ادامه پیدا کرد پدر آنرا تسلیم فرزند خود می داد تا اینکه به حجت محمد بن حسن (ع)رسید ، و بعد از او در ذریه و نسل مهدیین (ع) استمرار خواهد کرد . و حتی در زمان غیبت صغری برای امام مهدی (ع) امام بیشتر از یک سفیر بین خود و شیعه خود تنصیب نمی کرد با توجه به زیاد بودن شیعه و متفرقه بودن آنها در سرزمینهای مختلف ، و اولین سفیر عثمان بن سعید العمری خواهد بود و برای او وکلاء در سایر سرزمینها بوده آنگاه همین طور بعد از وفاتش فرزند او محمد بن عثمان را تنصیب نمود آنگاه بعد از حسین ابن روح آنگاه علی بن محمد سمری علیهم السلام جمیعاً را تنصیب نمود .
و اما امت شیعه در آخر زمان به خصوص از این سنت الهی ثابت منحرف شدند و هر طایفه ای امامی را اتخاذ نمود که به آن اقتدا کند و قول او را به عنوان حجت بر خود دانستند و مخالفت با او را مخالفت با خداوند تعالی می دانند ....[1]!!!
و هر کدام از این رهبران مدعی نیابت از امام مهدی (ع) شدند ، و او نائب او در تصرف در سرزمین و بندگان است تا اینکه شیعه به بیشتر از هفتاد فرقه در آمد که هر کدام دیگری را لعنت می کند و این رهبران هر کدام به جمع آوری عدد بیشتر بندگان و یاران برای پیشی گرفتن نمودند تا اینکه دیوارها از عکسهای آنها خسته شده و برق و الکتریسیته در گرفتن عکس از آنها خسته شده تا اینکه امر بین آنها به نادانی و کشت و کشتار رسید[2] !!!
و ای کاش صحبتها مورد تعمق و تعقل قرار گیرد، آیا امکان دارد که وکلاء امام مهدی (ع) باهم دیگر بجنگند و بین آنها کشت و کشتار باشد ؟ !!!
و این نمایش شبیه نمایش ده نفری است که بشارت به بهشت می دادند که امر بین آنها به جنگ رسید ، فرزندان عامه (اهل تسنن) به آنها جواب دادند : این همان چیزی است که خداوند از آن تعجب نموده و بر ان می خندد !!!!!
و آیا امروز از جنگ نواب امام مهدی (ع) باعث تعجب امام مهدی (ع) و خنداندن او نخواهد شد ؟؟!!!
نمی دانیم شما را چه شده ؟ آیا این قوم تا این درجه مورد مضحکه قرار داده شده اند و از این کار زشت و ناپسند خود غافل ماندند که همچون آتش روی علم شده وان را انکار می کنند ؟!!!
و امر مهم همان صحبت در مورد عصر ظهور است ، و آیا در آنجا یک پرچم تنها واجب اطاعت است و یا پرچمهای متعددی وجود دارد ؟ و اگر در آنجا تنها یک پرچم باشد ، پس امکان شناخت این پرچم چگونه است ؟و آیا این پرچم حسینی یا حسنی یا عباسی یا جعفری است ؟؟؟
و بدون شک در آنجا یک پرچم برای اهل بیت (ع) وجود دارد که در عصر ظهور برای آنها برافراشته خواهد شد . زیرا پرچم اهل بیت (ع) یکی است و طبق سنت الهی متعدد نمی شود که در مورد آن دهها روایت از آنها (ع) صحبت نموده است : از امیر مؤمنین (ع) در حدیث طولانی آمده:((...برای ما پرچمی است که هر که از آن گمراه شد درمانده است و هر کس از آن سبقت بگیرد پیروز و هر کس از آن تخلف کند به هلاکت رسیده و هر کس به آن تمسک جوید نجات خواهد یافت...))البحار:ج10:ص89.
و در حدیثی طولانی از رسول خدا (ص) آمده:((...تا اینکه خداوند پرچمی برای ما از جانب مشرق بفرستد هر کس به یاری آن شتافت پیروز شد ، و هر کس به آن استهزاء نمود مورد استهزاء قرار می گیرد، آنگاه مردی از اهل بیت من اسم او همانند اسم من و خلق او همانند خلق من بیرون می آید...)دلائل الإمامه للطبری الشیعی : ص 445 .
از محمد بن بشر از محمد بن حنفیهگفت:(قبل پرچم ما پرچمی برای آل جعفر و دیگری برای آل مرداس ...) الغیبة النعمانی : ص 302 .
و در نهایت تا آنجای که تنها پرچمی برای اهل بیت (ع) است که هر کس با آن باشد خواهد رسید و هر کس از آن جلو زد خواهد گذشت و هر کس از آن جا مانده گمراه شد، حال می پرسیم که آیا اهل بیت (ع) اوصاف این پرچم را برای امت آورده و حدود معالم آنرا مشخص نمودند و حتی اگر به طور خلاصه، یا اینکه آنها این موضوع را ترک نموده و مردم آخر زمان در هدایت به این موضوع فراموش کردند، تا اینکه امت به صورت لاشه ای[3] برای پرچمهای گمراهی که قبل از قیام امام مهدی (ع) خروج می کنند قرار گیرند؟!!
و جواب : رسول خدا (ص) و عترت او از این وصله ها مبرا و پاک هستند:( وَمَاأرسَلنَاکَ إلاَّ رَحمَةً لِلعَالَمینَ) ( الانبیاء)رسول خدا محمد (ص) و آل بیت او (ع) حامل آن پرچم را مشخص کرده و او را از صاحبان پرچمهای ضلالت به اسم و صفت و نسب و سرزمین تمیز و جدا کرده اند تا حجتی باشد بر کسانی که منحرف بوده و خود و هوای خود را به غیر از خداوند تعالی عبادت می کنند .
و حال به بیان این اوصاف یکی پس از دیگری خواهیم پرداخت ، پس می گویم :
1 – حامل پرچم آل محمد (ع) در عصر ظهور حسینی نسب است : بعضی از روایتها تأکید نموده که تنها پرچمی که قبل از قیام امام مهدی (ع) بر مردم واجب است که به یاری آن بشتابند تنها یک پرچم است و نه غیره و آن هم پرچم حسینی می باشد :
از امام باقر (ع):((...مواظب باش که بین شما و آل محمد (ع) فاصله قرار گیرد زیرا برای آل محمد و علی (ع) یک پرچم و برای غیر از آنها پرچمهایی است پس زمین گیر باش ولی از کسی از آنها تبعیت و پیروی مکن تا اینکه مردی را می بینی از فرزندان حسین (ع) که با او عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاحش است در حالی که عهد پیامبر خدا (ص) پیش علی فرزند حسین (ع) قرار گرفت آنگاه پیش محمد بن علی (ع) و خداوند آنچه را می خواهد انجام می دهد پس هرگز دنبال آنها مرو و مواظب باش ازآنچه به تو گفتم...))الزام الناصب296.
در این روایت امام باقر (ع) تأکید می کند که برای آل محمد و علی (ع) در عصر ظهور یک پرچم و برای غیر از آنها پرچمهایی است،و اینکه حامل این پرچم از فرزندان امام حسین (ع) است .
و از ابی جعفر (ع) که از او در مورد فرج سؤال شد که چه زمانی خواهد بود پس فرمودند:((خداوند عزوجل فرمودند : ((فَانتَظِروا إِنّي مَعَکُم مِِّنَ المُنتَظِرینَ)) آنگاه فرمود:برای آل جعفر فرزند ابی طالب پرچم ضلالت برافراشته می شود آنگاه برای آل عباس پرچم گمراه تر و شرورتری برافراشته خواهد شد آنگاه برای آل حسن بن علی (ع) پرچمهایی برافراشته می شود که در آنها امری وجود ندارد آنگاه برای فرزندان حسین (ع) پرچمی برافراشته خواهد شد که امر در آن است ))شرح الاخبار : 3 / 97 .
و در این روایت امام باقر (ع) نفی نمود که برای آل جعفر یا آل عباس یا آل حسن (ع) این پرچم باشد و آنرا برای ذریه امام حسین (ع) منحصر نمود، و وصف نمود که در آن امر است و یا امر امام مهدی (ع) می باشد، از آنها (ع) وارد شده : که امر ما به یکباره انجام خواهد شد و غیر از آن در بسیاری از روایتها از قیام قائم (ع) تعبیر می کنند .
و از عبدالله بن عمر گفت: (مردی از فرزندان حسین (ع) از جانب مشرق خروج می کند که اگر کوهها در مقابل او قرار گیرند آنها را تسخیر نموده و به عنوان راه آنها را اتخاذ می نماید ))الملاحم و الفتن باب 75 .
2 – حامل پرچم آل محمد (ع) فرزند امام مهدی (ع) و یکی از اوصیاء اوست : و از طریق روایت وارده از امام باقر (ع) که در آن می فرماید: (... زمین گیر باش ولی از کسی از آنها تبعیت و پیروی مکن تا اینکه مردی را می بینی از فرزندان حسین (ع) که با او عهد پیامبر خدا (ص) و پرچم و سلاحش است که عهد پیامبر خدا ...) مشخص می شود که صاحب پرچم اهل بیت (ع) یکی از اوصیاء است آن هم به دلیل قول او (ع)(با او عهد پیامبر خدا است)،که در سابق مشخص شد که عهد رسول خدا (ص) همان وصیت در هنگام وفات است که در آن بر ائمه و مهدیین (ع) تأکید نمود،و امام صادق (ع) به صراحت فرمودند : که وصیت هنگام وفات همان عهد است که در قول تعالی : ( إلاَّ مَن أتَخَذَ عِندَ الرَّحمنِ عَهداً )، و وصیت پیش کسی نخواهد بود مگر اوصیاء،و تا زمانی که این زمینه ساز حسینی و وصف او به اینکه پیش او عهد رسول خدا (ص) است، حتماً باید یکی از اوصیاء باشد و به طور معلوم که این وصی قبل از امام مهدی (ع) ظاهر می شود همانطور که در بیشتر از یک موضوع این بحث را مشخص نمودم ، پس حتماً باید از ذریه او (ع) باشد، زیرا امامت بعد از حسین (ع) نخواهد بود مگر در اعقاب و اعقاب و اعقاب ، یا از پدر به فرزند خواهد بود .
و این همان چیزی است که وصیت رسول خدا (ص) بر آن تأکید نمود – عهد – به خاطر اینکه در مورد امام مهدی (ع) فرمودند هنگامی که وفات به سراغش آمد : ( ... آنگاه بعد از او دوازده مهدی خواهد بود که اگر وفات به سراغ او آمد آنرا تسلیم فرزند خود اول مقربین (مهدیین) که برای او سه اسم است اسمی همانند اسم من و اسم پدرم و او عبدالله و احمد و اسم سوم مهدی است و او اول مؤمنین می باشد ) آنگاه وصیت مشخص نمود که فرزند امام مهدی (ع) همان اولین کسی است که به او (ع) ایمان می آورد و گرنه چگونه بر او صدق می کند که
او اول مؤمنین است،که آنرا بیشتر از یک بار این بحث را مشخص نمودم، که نیازی به تکرار آن نیست .
و همین طور این معنی را از طریق روایت آتی از امیر مؤمنین (ع) پیدا می کنیم : ( ... مردی قبل از مهدی (ع) از اهل بیت او از جانب مشرق خروج می کند که شمشیر را هشت ماه بر دوش خود حمل می کند ... )و امکان ندارد که اهل امام مهدی (ع) غیر از ذریه او باشد .
و همین طور روایت آتی از امام رضا (ع) بر آن دلالت می کند : (( انگار پرچمهایی که از جانب مصر می آیند و به رنگ سبز رنگ آمیزی شده اند را می بینم تا اینکه به شام بیایند و به ابن صاحب وصیات اهدا کنند )) الارشاد : ص 250 .
و فرزند صاحب وصیات همان فرزند امام مهدی (ع) است زیرا امام مهدی (ع) همان صاحب وصیات می باشد که وصیتهای پیامبران و ائمه (ع) پیش او جمع شده اند و در آنجا پرچمهایی است که به فرزند صاحب وصیتها اهدا می شوند یا با او بیعت می کنند .
و از طریق نکته اول و دوم واضح می شود که حامل پرچم اهل بیت (ع) در عصر ظهور حسینی نسب و وصی امام مهدی (ع) و فرزند او است .
3 – حامل پرچم آل محمد (ع) از مشرق است : بعد از اینکه متوجه شدیم که پرچم اهل بیت (ع) در عصر ظهور یکی است و امکان ندارد که متعدد باشند ، و آن هم حسینی و مهدی است به طور محدد حال به مکان و جهت که از آن پرچم خارج می شود می آیم پس می گویم : روایتهای زیادی بر اینکه پرچم اهل بیت (ع) امر به طاعت او و پیروی از آن می کنند، از مشرق بیرون می آید تأکید می کنند :
از رسول خدا (ص) : (( .. آنگاه پرچمهای مشکی از جانب مشرق بیرون می آیند آنگاه با آنها جنگی می کنند که هیچ قومی آنرا انجام نمی دهد – آنگاه جوانی را یاد کرد – پس فرمودند : اگر او را دیدید با او بیعت کنید که او خلفه خدا مهدی است ))
و از امیر مؤمنین (ع) : (( ... مردی قبل از مهدی از اهل بیت او از مشرق بیرون می آید ...))
از رسول خدا (ص) : (( ...اگر این چیزها را دیدید جوان یمن را دریابید که او از جانب مشرق می آید و او صاحب پرچم مهدی است )) المهدی الموعود المنتظر : باب 2 : ص 107 .
و از امیر مؤمنین (ع) : ((...اگر شما از طالع مشرق پیروی و تبعیت کنید در مناهج و راههای رسول (ص) سلوک نموده اید ...)) .
و از کعب الاخبار گفت : ((... مردی از مشرق با پرچمهای مشکی کوچک می آید صاحب شام را می کشد و او همان کسی است که اطاعت و فرمان امام مهدی (ع) را اداء می کند))المهدی الموعود المنتظر:باب30 :ص 328 .
و از عبدالله بن عمر گفت : ((مردی از فرزندان حسین (ع) از جانب شرق بیرون می آید که اگر کوهها در مقابل او قرار گیرند آنها را تسخیر نموده و به عنوان راه از آنها استفاده خواهد نمود )
و از امیر مؤمنین (ع) در حدیث طولانی : ((از قسمت شرقی زمین پرچمهایی می آید که از پنبه و کتان و حریر نیست که رأس آنها با مهر و خاتم سید بزرگ ممهور هستند مردی از آل محمد (ص) آنها را رهبری می کند که در مشرق ظاهر می شود و در حالی که بوی حرکت او همچون مسک و عنبر در غرب می پیچد ... ))
و از رسول خدا (ص) فرمودند:((اگر پرچمها را از جانب خراسان در حال آمدن دیدید به سوی آن بشتابید که با آنها خلیفه خدا مهدی است))المهدی الموعود المنتظر : باب 24:ص 58 .
و از رسول خدا (ص):((خداوند برای ما اهل بیت آخرت را بر دنیا ترجیح داد و بعد از من اهل بیتم در مقابل بلاها و فرارها و طردها قرار می گیرند تا اینکه قومی از جانب مشرق می آیند.که با آنها پرچمهای مشکی رنگی است دو بار یا سه بار حق را مطالبت می کنند اما به آنها داده نمی شود آنگاه می جنگند و پیروز می شوند پس آنچه را خواستند به آنها داده می شود امادیگر آنرا قبول نمی کنند تا اینکه امر را تسلیم مردی از اهل بیت من می دهند پس آنرا پر از عدل و قسط می کند همانطور که پر از جور و ستم بود آنگاه هر کس از شما این امر را درک نمود به سوی آنها بشتابد حتی اگر خود را روی برف و یا یخ بکشد که او مهدی است )) الملاحم و الفتن : باب 92 .
و همه این روایتها بر اینکه پرچم حق تمهیدکننده از مشرق بیرون می آید تأکید می کنند و از قرار معلوم اینکه مشرق همان عراق و ایران است .
4 – حامل پرچم آل محمد (ع) از بصره است : بطور یقین بعد از اینکه واضح شد که تنها پرچم حق قبل از قیام امام مهدی (ع)،حسینی و مهدوی و از مشرق بیرون می آید به سوی تحدید سرزمین پرچم اهل بیت (ع) می آییم ، و از کدام منطقه از مشرق ابتدای ظهورش خواهد بود ؟؟
حال می گویم : بدون شک اینکه حامل پرچم امام مهدی (ع) در عصر ظهور ((بر دارا بودن سبقت در یاری امام مهدی (ع) است در قول تعالی: ((وَ اَلسَّابِقوُنَ السَّابِقونَ*أُلَئِکَ المُقَرَبونَ))، و از قرار معلوم حامل پرچم امام مهدی (ع) حتماً باید از نزدیکترین مردم به او و بهترین آنها[4] بعد از امام مهدی (ع) باشد و اگر اول مؤمنین و اول یاران سیصدوسیزده نفر را شناختیم، بطور یقین خواهیم دانست که او حامل پرچم امام مهدی (ع) است .
و از طریق تأمل در وصیت رسول خدا محمد (ص) متوجه می شویم که اول مؤمنین به امام مهدی (ع) همان فرزند و وصی او احمد مهدی است،و از رسول خدا (ص) در آخر وصیت خود آمده : (و اگر وفات به سراغش آمد – یا امام مهدی (ع) – آنرا تسلیم فرزند خود اول مقربین که دارای سه اسم است اسمی همانند اسم من و اسم پدرم و او عبدالله و احمد و اسم سوم مهدی و او اول مؤمنین است )
و همانطور که قبلاً گفتیم او اول مقربین و اول مؤمنین نخواهد بود مگر اینکه در سبقت او در تصدیق و یاری امام مهدی (ع) پیروز شود . و بعد از اینکه متوجه شدیم که حامل پرچم امام مهدی (ع) از ذریه اوست و از بقیه یاران متمایزتر است زیرا او اول مؤمنین در سبقت گرفتن در یاری امام مهدی (ع) است .
حال به شنیدن روایت آتی در مورد اینکه اول یاران امام مهدی (ع) از سیصدوسیزده نفر از عراق و به طور محدد از بصره است :
از امام علی (ع) در خبری طولانی در مورد تعداد یاران امام مهدی ، فرمودند:((... حتماً اول آنها از بصره و آخرشان از ابدال خواهد بود...))بشارةالاسلام:ص148 .
به این صورت واضح می شود که اول یاران امام مهدی (ع) از ذریه و وصی او و اسمش احمد و علی الخصوص از اهل بصره می باشد.
و باید مورد نظر باشد که ابتدای ظهور حامل پرچم امام مهدی (ع) از عراق می باشد ، و این معارض روایاتی که آمدن او از خراسان را اشاره می کنند نیست و شاید ضرورت شود که به خراسان مهاجرت کند و یا اینکه پرچمهایی که از خراسان می آیند در بیعت او هستند و یا به رهبری یکی از سرلشکران او باشد و تحدید این مورد به صاحبان آن واگذار می شود که روزها عن قریب و به زودی آنرا کشف خواهند کرد . انشاء الله تعالی .
5 – حامل پرچم آل بیت محمد (ص) اصالت او مجهول است : و تا هنگامی که حامل پرچم امام مهدی (ع) از ذریه یا نوادگان اوست ، آنگاه او در مقابل حمله ای بزرگ از تشکیک از جانب مردم قرار می گیرد ، زیرا مردم نتیجه طولانی شدن غیبت امام مهدی (ع) ، بعید می دانند که او ازدواج نموده و برای او ذریه در خلال این نسلهای متعاقب وجود داشته باشد و آنگاه اصالت و نسب این ممهد وعلت مجهول او وصف خواهد شد و این همان چیزی که روایت آتی به آن اشاره خواهد کرد : از امیر مؤمنین (ع) بر منبر کوفه فرمودند :
((حتماً آسیابی که آسیاب می کند نیاز هست و اگر بر پایه های خود استوار و ثابت شد خداوند بنده ای سرکش که اصالت او مجهول است بر آن مبعوث می کند و پیروزی با یاران او خواهد بود که با شعور بوده و آنها یاران موههای بلند که لباسهایشان مشکی و صاحبان پرچمهای مشکی می باشند وای بر حال کسی که با آنها مخالفت کند با آنها جنگ سختی می کنند به خدا اینگار به آنها و به کارهایشان نگاه می کنم فجار و اعراب مرتد و مخالف با آنها روبرو می شوند و خداوند بر آنها بدون رحمت مسلط می کند پس آنها را به صورت هرج در شهرستان بر ساحل فرات و بر خشکی و دریا خواهند کشت به جزای آنچه انجام می دهند و خداوند نسبت به بندگان خود ظالم نیست )) غیبة النعمانی: ص 265 .
6 – حامل پرچم آل محمد (ص) از آل محمد (ص) است : روایتهای زیادی به اینکه حامل پرچم تمهید برای امام مهدی (ع) مردی از آل محمد (ص)است ، برای شما این روایتها را می آوریم .
در حدیث طولانی از امیر مؤمنین (ع) : ((...از قسمت شرقی زمین پرچمهایی می آیند از پنبه و کتان و حریر نیست که در رأس آنها با مهر و خاتم سید بزرگ ممهور هستند . مردی از آل محمد (ص) آنها را رهبری می کند که در مشرق ظاهر می شود و در حالی که بوی حرکت او همچون مسک و عنبر در غرب می پیچد به مدت یک ماه ترس وحشتناکی جلوی آن حرکت می کند تا اینکه در کوفه جهت طلب خون پدران خود پیاده می شوند ...)) الزام الناصب:2 / 98 – 99 .
و از ابی بصیر از ابی عبدالله (ع) فرمودند : خداوند اجل و اکرم و اعظم تر از آن است که زمین را بدون امام عادل ترک کند : به او گفتم: فدایت شوم به آنچه که مرا راحت می کند خبر کن فرمود:ای ابا محمد برای امت محمد اصلاً فرجی نمی بینی تا زمانی که برای فرزندان بنی فلان حکومتی باشد و تا اینکه حکومت آنها منقرض شود و اگر حکومت آنها منقرض شد خداوند برای امت محمد مردی از ما اهل بیت خواهد فرستاد که با تقوا سیر می کند و باهدایت عمل می کند و در حکومت او رشوه نمی گیرد. به خدا من او را به اسمش و اسم پدرش می شناسم پس کوتاه قد دارای دو خال و اثر رهبر عادل حافظ امانتدار می آید و آنرا پر از عدل و قسط می کند همانطور که فجار آنرا پر از جور و ستم نمودند ) بحار الانوار:ج25 :ص 269 .
از امیر مؤمنین (ع) فرمودند: ((...مردی قبل از مهدی از اهل بیت او از مشرق خروج می کند ...)).
و در قول او (ع):(به مردی از ما اهل بیت )و(از آل محمد (ص))و(از اهل بیت او)که امکان ندارد که آنچه در سابق گفتیم بر غیر از او صدق می کند و او از نوادگان و ذریه امام مهدی (ع) و وصی او،است و این همان چیزی است که وصیت رسول خدا (ص بر آن تأکید کرد و به خصوص اگر متوجه شویم که کلمه(از ما اهل بیت)بر کسی صدق نمی کند مگر از کسانی که خداوند رجس را از آنها دور کرده و آنها را پاک و منزه نموده و آنها رسول خدا (ص) و عترت طاهر او بوده و یا کسانی که صاحب ده مرتبه از ایمان شد همانند سلمان محمدی فارسی،خداوند تعالی فرمودند:(إِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِرِّکُم تَطهیراً)(الاحزاب:33 )
7 – اسم حامل پرچم آل محمد (ع) احمد است : در نکته دوم مشخص شد که صاحب پرچم امام مهدی (ع) اسم او احمد و او اول مؤمنین و ناصرین امام مهدی (ع) است،در آنجا روایتهای دیگری هست که به این اسم اشاره می کنند که از آنها : از امام باقر (ع) : (( برای خداوند گنجی در طالقان که از طلا و نقره نیست دوازده هزار نفر در خراسان شعار آنها (احمد احمد) است رهبری آنها را جوانی از بنی هاشم سوار برقاطر و بر او عمامه ای قرمز رنگ است که اینگار او را در حال عبور از فرات می بینم و اگر اینطور در مورد او شنیدید به سرعت به سوی او بشتابید حتی اگر خود را روی برف و یخ بکشید)منتخب الانوار المضیئه: ص 343 .
و اسم احمد که گنجهای طالقان آنرا به عنوان شعار اتخاذ می کنند حتماً باید اسم صاحب هدایتگر ترین پرچمها و پرچم امام مهدی (ع) را بالا می برد،زیرا گنجهای طالقان قبل از قیام علی (ع)برای امام مهدی می آیند ،و به عنوان تمهید به سوی امام مهدی (ع) می آیند پس امکان ندارد که برای خود شعاری بجز اسم صاحب هدایتگر ترین پرچم ،زیرا به هدایت وصف شده است و امر به یاری رساندن به آن شده حتی اگر خود را روی برف و یخ بکشیم،پس چطور امکان دارد که ائمه (ع) امر به یاری عده ای کنند که شعار گمراهی برای خود اتخاذ نموده اند ؟!!. وائمه تنها به یاری صاحب هدایتگر ترین پرچم نموده اند و آن پرچم حسینی مهدی یمانی است که روی برگرداننده از آن را از اهل آتش وصف نموده اند پس اگر شعار اهل طالقان (احمد) اسمی برای شخص غیر تابع صاحب پرچم امام مهدی (ع) باشد آنگاه آن شخص به عنوان روی برگرداننده از امر یمانی محسوب می شود و او از اهل آتش است و این امکان ندارد که عاقلی آنرا تصور کند و به خصوص اینکه ائمه (ع) به یاری کسی غیر از معصوم امر نمی کنند.
حال حتماً شعار گنجهای طالقان (احمد احمد)همان اسم صاحب هدایتگر ترین پرچمهاست یمانی احمد وصی و نائب امام مهدی (ع) است. و از آنها (ع) وارد شده: (( ... برای قائم دو اسم است اسمی مخفی و اسمی معلوم و اما آنکه مخفی می شود احمد و آنکه معلوم می شود محمد است ...))کمال الدین:ج2 :ص 653 :باب 57 .
و امکان ندارد که معنی حقیقی دو اسم گفته شود ، زیراروایت می گوید:اسمی معلوم و اسمی مخفی می شود،و در حقیقت هر دو اسم را در روایت معلوم نموده پس امر مخفی چیست ؟
و در حقیقت معنی دو اسم همان ظهور است،پس برای قائم دو تا ظهور است،ظهور به اسم وصی او احمد و ظهوری که اسم شخصی او محمد است،و ظهوری که به اسم احمد است در برنامه ائمه (ع) به صورت مخفی بر مردم بوده و با توجه به ذکر آن در روایات زیادی ، و برای محافظت از او تا هنگام رسیدن زمان او و حضور صاحب او می باشد[5].
و روایت شده که قائم (ع) به امری که بر عامه مردم مخفی است دعوت می کند: از ابی جعفر (ع) فرمودند : ((...مهدی به این خاطر مهدی نامگذاری شده که به امر مخفی هدایت می کند))غیبةالنعمانی:243 .
و از ابی عبدالله (ع) فرمودند: ((اگر قائم (ع) قیام کرد مردم را به اسلامی جدید دعوت می کند و آنها را به امری که منحرف شده و مردم از آن گمراه شده اند و شاید قائم به این خاطر به مهدی نامگذاری شده که به امری گمراه شده از آن هدایت می کند و به قائم نامگذاری شده به خاطر قیام او برای حق می باشد )) بشارةالاسلام:ص232 نقل از الارشاد للمفید.
8 – اسم حامل پرچم آل محمد (ع) مهدی است . عده زیادی از روایات به صراحت در مورد وجود ممهدی که قبل از قیام امام مهدی (ع) صحبت می کنند وارد شد و قبل از خروج سفیانی و این روایتها تأکید نمود که اسم او مهدی است در حالی که بعضی از مردم دچار توهم می شوند به اینکه مقصود از آن همان امام مهدی حجت ابن الحسن (ع) است و این امکان بر او (ع) وجود ندارد زیرا آن روایتها این ممهد را از مشرق و قبل از خروج سفیانی بیرون می آید توصیف می کنند و آنچه قطعی است از خلال روایتهای متواتر اینکه امام مهدی (ع) قیام مقدس خود را از مکه مکرمه و بعد از خروج سفیانی به پانزده ماه و یا بیشتر شروع می کند حال پس حتماً این ممهد که به مهدی توصیف شده غیر از امام مهدی حجت ابن الحسن (ع) باشد، و او صاحب پرچم امام مهدی (ع) در عصر ظهور وصی حسینی یمانی و همانی که رسول خدا محمد (ص) او را در وصیت خود به مهدی نامگذاری نمود: (( ...برای او سه اسم است اسمی همانند اسم من و اسم پدرم و او عبدالله و احمد و اسم سوم مهدی و او اول مؤمنین است )). و برای شما روایتهایی که بر این موضوع تأکید می کنند رامی آوریم :
از رسول خدا (ص) فرمودند : (( اگر پرچمهای مشکی را از جانب خراسان در حال آمدن دیدید به سوی آنها بشتابید که در آنها خلیفه خدا مهدی است ))المهدی الموعود المنتظر: باب 24 : ص 58 .
امام سجاد(ع)( ... اگر سفیانی ظهور کرد مهدی مخفی می شود آنگاه بعد از آن بیرون می آید)غیبة الطوسي : ص 194
و نعیم بن حماد از ابی هریرة نقل کرد و گفت: (( سفیانی و مهدی هم چون اسب بدون عنان رها شده بیرون می آیند آنگاه سفیانی بر حریف خود غلبه می کند و مهدی بر حریف خود نیز غلبه می کند آنگاه پیروزی با مهدی (ع) خواهد بود پس سفیانی و یاران او را می کشد و بر روی زمین دشمنی برای آل محمد (ع) باقی نمی ماند...)) المهدی الموعود المنتظر:باب30 :ص 331 .
و مهدی مذکور در این روایت قطعاً غیر از امام مهدی (ع) زیرا او (ع) به ماهها بعد از سفیانی قیام می کند و آنکه قیام می کند و با سفیانی در کوفه سباق می کند همان یمانی ((مهدی اول))همانطور که روایتهای زیر در این مورد تأکید می کند به کتاب غیبة برای شیخ طوسی و همین طور به کتاب غیبة برای شیخ نعمانی و غیره از آنها مراجعه کنید و این معنی واضح است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد و تنها یک روایت را ذکر می کنم :
از ابی عبدالله (ع) فرمودند: (یمانی و سفیانی همانند اسب بدون عنان رها شده هستند)الغیبة للطوسي:ص305 .
و از امیر مؤمنین (ع) فرمودند : (( مهدی با موی سرتا خورده و در صورت او خال ابتدای حرکت او از جانب مشرق است که اگر این طور اتفاق افتاد سفیانی خروج می کند...)) غیبة النعمانی : ص 316 .
9 – حامل پرچم آل محمد (ع) یمانی است: بعد از اینکه ثابت شد که باهدایت ترین پرچمها در عصر ظهور و امر شده به تبعیت و پیروی از آن همان پرچم وصی احمد حسینی مهدوی مشرقی است، پس امکان ندارد که این مرد غیر از یمانی موعود که در روایات اهل بیت (ع) بر او تأکید شده بر اینکه او صاحب هدایتگر ترین پرچم در عصر ظهور و روی برگرداننده از او از اهل آتش است حتماً باید یمانی همان حسینی است که ائمه (ع) مردم را از اتباع و پیروی از غیر او و پرچمهای دیگر بر حذر داشتند و حتماً باید همان احمد وصی باشد زیرا او اول مؤمنین از یاران است و این نیاز بر این دارد به اینکه وی هدایتگر ترین و نزدیکترین شخص به امام مهدی (ع) خواهد بود، و او ... و او ... زیرا خداوند به اطاعت بیشتر از یک شخص در یک مرحله امر نمی کند که بیشتر از یک بار این موضوع را مشخص نمودم پس مراجعه کنید به روایات قبل .
10 – حامل پرچم آل محمد (ع) صاحب دعوت برای امام مهدی (ع) است: بعد از اینکه بحث روایتهایی که بطور مفصل صفات حامل پرچم آل محمد (ع) در عصر ظهور را شنیدیم ، برای ما مشخص خواهد شد که این زمینه ساز حتماً صاحب دعوت بوده و دعوت فقط برای امام مهدی (ع) است و نه برای مرجعیت و یا احزاب سیاسی و نه ... و نه ... خواهد بود .
از امام باقر (ع) در حدیثی طولانی آمده است : (... در همه پرچمها پرچمی باهدایت تر از پرچم یمانی نیست که آن پرچم هدایت است زیرا به صاحب شما دعوت می کند و اگر یمانی بیرون آمد فروش اسلحه بر مردم و هر مسلمانی حرام خواهد بود و اگر یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب زیرا پرچم او پرچم هدایت است و برای هیچ مسلمانی جایز نیست که از او روی برگرداند زیرا هر کس این کار را انجام دهد از اهل آتش خواهد بود چون او به حق مستقیم دعوت می کند ) غیبة للنعمانی : ص 256 .
و اگر به قول امام باقر (ع) توجه کنید : (زیرا او به سوی صاحب شما دعوت می کند )و (زیرا او به حق و راه مستقیم دعوت می کند)واضح می شود که یمانی صاحب دعوتی برای امام مهدی (ع) است، و این همان علتی است که او صاحب هدایتگر ترین پرچمهاست و روی برگرداننده از او از اهل آتش خواهد بود و هم چنین مشخص می شود پرچمهای دیگر غیر از پرچم یمانی به حق دعوت نمی کنند و نه به راه مستقیم و نه یه امام مهدی (ع) .
و در دعا از امام صادق (ع) آمده : ( خداوندا اگر بین من و او مرگ فاصله گذاشت که بر عباد و بندگان تو آنرا حتمی کرده ای، آنگاه مرا از قبرم بیرون بیاور و کفن را برداشته و شمشیرم را بیرون آورده تا به دعوت دعوت کننداش لبیک بگویم در حال حاضر و در بدایت امر...)مستدرک الوسائل للمیرزاالنوري:5/74 .
و از عمار بن یاسر در حدیثی طولانی فرمودند : ( ... اهل مغرب به سوی اهل مصر بیرون می آیند ، و اگر وارد شدند که آن امارت سفیانی می باشد و قبل از آن کسی که برای آل محمد (ع) دعوت می کند بیرون می آید ...) الغیبة للطوسي : ص 302 – 303 .
که توضیح در مورد این دعا و این روایت تحت عنوان ( وصی و ولایت در آخر زمان ) می آید پس منتظر باشد .
11 – حامل پرچم آل محمد (ع) برائت را اعلام می کند: که به طور مفصل این موضوع را در بحث آتی این کتاب تحت عنوان (وصی و ولایت آخر زمان) پس منتظر باش .
و با این شکل اهل بیت (ع) راه را برای طالبان هدایت به سوی حامل پرچم امام مهدی (ع) در عصر ظهور را روشن نمودند و حجت را بر کل بشریت به طور واضح بیان نمودند ، و برای معاندین و مکذبین به جز عار و خفت در دنیا و خواری و پستی در آخرت چیز دیگری نخواهد بود ، برای آنها کفایت می کند که پیروی از پرچمهای ضلالت که ضلالت آن بیان شد همانند آتش بر علم است و حمد و سپاس خداوندی که ما را هدایت کرد .
7_امام صادق مى فرمايند:)[1] ( آيا نشنيديد كه خداوند مى فرمايد : « شما حق کاشتن درخت آنرا ندارید » مى فرمايد ، شما حق اينكه امامى از طرف خود انتخاب كنيد و او را به دلخواه و اراده خود محق بناميد را نداريد و سپس امام صادق ( ع ) فرمود : سه گروه هستند که خداوند در روز قيامت با آنها صحبت نمى كند و براى آنها عذاب دردناكى خواهد بود ، كسى كه درختى را بكارد كه خدا نكاشته است يعنى امامى را منصوب كند كه از طرف خدا منصوب نشده است ) -
8_امام صادق (ع): آمدن این امر (ظهور مهدی (ع ) ممکن نیست در حالیکه فلک نچرخد تا جایی که میگویند از دنیا رفته یا به هلاکت رسیده است وبعضی می گویند:به کدام بیابانی رفته است گفتم: چرخش فلک چیست ايشان فرمودند: اختلاف میان شیعه )).بحار الانوار ج52 ص288
9_) معجم أحاديث الإمام المهدي (ع) - الشيخ علي الكوراني ج 1 ص 78))---ازپيامبراكرم (ص)نقل است كه جمع امتها را بر شما ميبينم كه يكديگر را جمع ميكنند از هر سو همانگونه كه درندگان بر لاشه خود جمع مي شوند گفتيم أي رسول اكرم ان زمان ما عده كمي هستيم فرمود خير ان زمان شما زياد هستيد ولي همچون خاشاك بر كنار سيل هستيد ترس از دل دشمنانتان خارج مي شود ودر دل شما وهن پديد ميايد گفتيم وهن چيست فرمود حب دنيا واكراه از مرگ
10_نقل از ابی عبدالله (ع) که می فرمایند : صاحب امر را با سه چیز می توان شناخت که در غیر او نیست 1-او اولاترین فرد به شخص قبل از خود می باشد و وصی او می باشد 3- سلاح انبیا ء واو صیت را دارد .... _ الكافي : ج1 ص428 )
nasr- تعداد پستها : 10
تاريخ التسجيل : 2010-04-05
مواضيع مماثلة
» با خواندن این متن به دروغگویی احمد یمانی و اصحابش پی میبرید
» یمانی، هرکسی باشه، این آقای احمد دروغگونیست
» یمانی، هرکسی باشه، این آقای احمد دروغگونیست
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد