سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
2 مشترك
صفحه 1 از 1
سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
س ) چطور می گوئید که حضرت عیسی (ع) در آخر الزمان ظهورمی کند و در پشت کسی که می گوئید پیامبر نیست واسمش محمّد المهدی است نماز می خواند آیا این عجیب نیست ؟؟ چطور پیامبر پشت سر کسی که پیامبر نیست نماز می خواند ؟
Reta Jorj - زن مسیحی - 16/ صفر/ 1426 هـ ق
ج ) بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
ای خواهر : نماز پیامبر خدا حضرت عیسی بن مریم (ع) در پشت امام مهدی (ع) دو احتمال دارد :
يا اینکه امام مهدی (ع) برتر از عیسی (ع) باشد و طبیعتا ً امام مهدی (ع) وقتی می تواند برتر باشد که مقام نبوّت داشته باشد ، در این حالت جای بحث برای سؤالی که طرح کردید وجود ندارد با وجود اینکه من به این مورد اوّل معتقدم ولی احتمال دوّم را نیز می گویم .
و يا اینکه عیسی (ع) برتر از امام مهدی (ع) باشد در این صورت سؤال شما جای بحث و بررسی دارد و جواب آن ، در دو کتاب تورات و انجیل يا عهد قدیم و عهد جدید وهمینطور در قرآن موجود است .
از تورات یا عهد قدیم داستان شاؤول (طالوت) و داود (ع) را برای شما انتخاب می کنم . داود (ع) پیامبری از پیامبران خداست واز طالوت هم برتر است با این حال داود در آغاز سربازی در سپاه طالوت (ع) بود و از دستورات وی اطاعت می کرد وتابع وی بود چون طالوت (شاؤول) پادشاهی بود که از جانب خداوند برگزیده شده بود . داود (ع) ، جالوت (جلیات) را در همان موقعی که سربازی از سربازان طالوت بود کشت . سموئیل اوّل ، اصحاح 17را در تورات و داستان طالوت را در قرآن کریم بخوانيد .
امّا از انجیل یا عهد جدید : پس برای شما قصه عیسی (ع) و یحیی (ع) (یوحنا) را انتخاب می کنم . عیسی (ع) برتر از یحیی (ع) بود ولی با این حال عیسی (ع) آمد تا از یوحنا یا یحیی (ع) پیروی کند و در این مقام ، یحیی (ع) (یوحنا) نقش حجت الهی بر عیسی (ع) داشت . در كتاب انجيل متى اصحاح سوّم آمده است كه ( هنگامى كه يسوع (عيسى ع) از جليل به اردن به سوی يوحنا (يحيى ع) آمد كه موالات آنرا پيروى كند ( با پيروى كردن از ولى ، شخص طاهر ميشود ) وليكن يوحنا آنرا منع كرد و گفت من احتياج دارم كه از شما پيروى كنم ولى شما بسوى من ميآئيد ؟ پس يسوع جواب داد و به آن گفت : گوش فرا گير كه حالا شايسته ماست كه اينگونه اعمال شايسته انجام دهيم پس در اين هنگام به آن اجازه داد . پس هنگامى كه يوحنا آب پاكى را بر يسوع ريخت در اين هنگام آسمان براى آن باز شد پس ديد كه روح خدا مانند پرنده اى نازل مى شود و بسوى آن مى آيد ...... ) 13 – 16
و در هر دو حالت ، داود و عيسى (ع) از يحيى و طالوت عليهما السلام برتر بودند .
سید احمد الحسن
والحمد لله رب العالمين
اين مطلب آخرين بار توسط اسراء در الأربعاء 22 أكتوبر - 8:48 ، و در مجموع 2 بار ويرايش شده است.
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
اهداف دعوت
س ) مضمون دعوت تان واهداف این دعوت را بیان کنيد ؟
ريتا جورى – زن مسیحی - 16/ صفر 1426 هـ ق
ج ) بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
حضرت عیسی (ع) فرمود : ( بنی آدم فقط با غذا زنده نمی ماند بلکه کلام خداوند نیز انسان را زنده نگه می دارد و من بنده خداوند به شما می گویم : بنی آدم با غذا می میرد و با کلام خداوند زنده می شود ) .
ودعوت من مثل دعوت نوح (ع) ، ومانند دعوت ابراهیم (ع) ، ومانند دعوت موسی (ع) ، ومانند دعوت عیسی (ع) و نیز مثل دعوت محمّد (ص) مى باشد .
اینکه توحید در جای جای کره زمین انتشار یابد ، هدف من همان هدف انبیاء (ع) و امامان (ع) است و من تورات ، انجیل و قرآن و اختلافاتی را که در آن دارید برایتان واضح و آشکار می سازم . وانحراف علمای یهود ، مسیحی و مسلمانان و خروجشان از دین الهی و مخالفت آنها را با وصیت هاى پیامبران (ع) را بطور واضح و آشکار اعلام می کنم .
خواست من همان خواست خداوند سبحان ومتعال است اینکه ساکنان کره زمین جز به خواست خداوند عمل نکنند و اینکه زمین پر از عدل و داد شود همان طوریکه الان از ظلم و ستم پر شده است ؛ و اینکه گرسنه ها ، سیر شوند و هیچ فقیری در روی زمین بى سرپناه نباشد و یتیم ها بعد از غم های طولانی شاد شوند و زنان بیوه نیازهای مادی خودی را با عزت و کرامت بدست آورند و اینکه ... و اینکه ... و اینکه ... و اینکه عدالت و رحمت و صداقت که مهّم ترین موارد دین است فراگیر شود .
از شما خواهش می کنم که اعتقادت را به حضرت عیسی بن مریم (ع) بطور واضح بیان کنی و اعتقادت را به آیاتی از انجیل تأئید کن تا بتوانم حقیقت را برای شما و برای همه کسانیکه خواهان حقیقت هستند و از دوقیامت صغری و کبری و از معاد واز خدا می ترسند بیان کنم .
سید احمد الحسن
والحمد لله رب العالمين
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
س ) سلام علیکم
سرور من آیا زمان مرگتان را بواسطه امام خود می دانید ؟
ريتا جورى - زن مسیحی 25/ربیع الأول 1426 هـ.ق
ج ) بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
علامتهائى و نشانه هایی را می شناسم که اگر آنها را ببینم زمان بازگشتم به سوی خداى خود را مى دانم .
سید احمد الحسن
والحمد لله رب العالمين
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
ویژگیهایی برتر بودن سيد احمد يمانى
س ) به سید بزرگوار احمد الحسن با عرض ادب و احترام
ویژگیهایی که شما را شایسته این مأموریت کرده یا ویژگیهایی که شما را از دیگر فرزندان شیعه متمایز ساخته تا مهدی (ع) شما را برای جانشینی و سفارت خود انتخاب کند کدام ها هستند ؟ با سپاس .
ريتا جورى - زن مسیحی - 25/ربیع الأول / 1426 هـ ق
ج ) بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
زمانی که خداوند با موسی (ع) سخن گفت و به او فرمود هر وقت به مناجات آمدی با خودت کسی را بیاور که تو از او برتر باشی پس موسی (ع) به هر کسی که برخورد می کرد جرات نمی کرد به وی بگوید که من از تو برترم پس انسانها را رها کرد و به سراغ حیوانات رفت تا اینکه از کنار یک سگ مریض رد شد پس گفت : این را می برم و در گردنش ریسمانی نهاد و آن را به دنبال خود کشید ، اندکی از راه را رفته که نگاهی به سگ انداخت و گفت : نمی دانم با کدام زبان خداوند را تسبیح می گوئی ، پس چطور من از تو برترم ؟ سپس موسی (ع) سگ را رها کرد و به مناجات رفت .خداوند به موسی (ع) فرمود : ( آن چیزی را که به تو امر کرده بودم کجاست ؟ موسی (ع) فرمود : خدایا آن را نیافتم پس خداوند فرمود : ای پسر عمران اگر آن سگ را رها نمی کردی اسمت را از دیوان پیامبران محو می کردم. و من بنده حقیر به فکرم خطور نمی کند که از سگ مریضی برتر باشم بلکه خداوند مرا از گناهانم آگاه ساخته است .
سید احمد الحسن
والحمد لله رب العالمين
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
بسم الله الرحمن الرحيم
س ) شما شیعه ها می گوئید که سفرای امام زمان 4 نفرند پس چطور با دلیل عقلی و نقلی از ( قرآن ، تورات و انجیل ) ثابت میکنيد که شما سفیر پنجم هستيد ؟
زن مسیحی - 25/ربیع الأول/1426 هـ ق
ج ) بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
در تورات دوّمین سفر پادشاهان و در باب دوّم ( موقعی که خداوند ایلیا را در طوفان به آسمان برد .... ایلیا عبایش را گرفت و آن را پیچاند و آن را به آب زد و آب شکافته شد و این دو به خشکی راه یافتند و زمانی که از آب عبور کردند ایلیا به یشع گفت : قبل از اینکه من را از تو بگيرند از من چیزی بخواه که برایت انجام دهم پس یشع گفت : بگذار كه روحت از دو طرف محافظ من باشد پس ایلیا گفت که درخواست بزرگی کردی پس اگر موقعی مرا از تو بگیرند ببینی و به درخواستت می رسی و گرنه این چنین نخواهد شد . در حالیکه این دو راه می رفتند و صحبت می کردند ناگهان کاروانی از جنس آتش و اسب فرود آمد و بین این دو جدائی انداخت پس ایلیا در طوفان به آسمان بالا رفت و یشع این صحنه را می دید و او فریاد می زد پدر! پدر ! تو كل ارتش اسرائيل هستى و دیگر او را ندید ... )
این سرنوشت پیامبر خدا ایلیا (ع) است و او تا حالا نمرده است و در زمین کارهای زیادی را برای خداوند سبحان و بلند مرتبه انجام می دهد ولی ساکنان زمین او را نمی بینند چون کور هستند اگر چه چشمانشان باز است و نیز مانند ایلیا (ع) ، خضر (ع) ، عیسی (ع) و امام مهدی (ع) (محمّد بن الحسن ) زنده اند و به فرمان خداوند در روی زمین به اعمالی مشغولند . در آغاز غیبت عیسی (ع) ، جانشینان و فرستادگان وی فرستاده شدند تا حقیقتی را که عیسی (ع) از پیش خداوند آورده بود تثبیت کنند و دین خداوند را در روی زمین منتشر کنند از میان این جانشینان ، شمعون الصفا (که اسمش در انجیل سمعان بطرس است) و نیز یوحنا که اسمش در انجیل یوحنا اللاهوتی است بودند سپس پیامبری عیسی (ع) متوقف شد و این بدان معنی نیست که تا ابد پیامبری عیسی (ع) خاتمه یافت هیچ دلیل عقلی و نقلی وجود ندارد که این موضوع را تأئید کند ولی دلایلی وجود دارد که عکس این قضیه را ثابت می کند وآن این است که عیسی (ع) زمانی که وقت برگشت ایشان و قیامت صغری نزدیک شود کسی را به نمایندگی از خود می فرستد ( ان شاء الله دلایل را خواهم آورد )
اما در رابطه با امام مهدی (ع) ، سفرای چهارگانه خود را در غیبت صغری فرستاد غیبتی که نزدیک 70 سال طول کشید سپس سفارت و نمایندگی از جانب امام مهدی (ع) متوقف شد و اینجا نیز برای مدتی متوقف شدن به معنای خاتمه یافتن آن برای همیشه نیست بلکه دلیلی وجود دارد که امام مهدی (ع) وقتیکه قیامش نزدیک می شود و وقت قیامت صغری برسد فرستاده ای از جانب خودش می فرستد . (انشاء الله دلیلی برای این مطلب خواهم آورد )
و حالا قبل از اینکه دلایل را بیاورم درباره این چهار تن (خضر (ع) ، ایلیا (ع) ، عیسی (ع) و محمّد بن حسن المهدی (ع)) بحث می کنم که آیا مأموریت ایشان یکی است یا فرق می کند ؟
حقیقت این است که مأموریت اینان یکی است و آنها متّحد هستند و هیچ اختلافی بین آنها نیست چون خدایشان واحد است و دینشان نیز واحد است و آن تسلیم در برابر خداوند سبحان و بلند مرتبه است همه اینها مردم را به طرف خداوند فرا می خوانند و به دستور و فرمان خداوند اقدام به کار می کنند حقیقتی که بدان فرا می خوانند یکی است و هدف نهایی آنها یکی است و آن قیامت صغری است و اهدافشان نیز یکی است و آن نشر عدالت و توحید و بندگی خداوند در روی زمین است پس اینان متحدند هیچ اختلافی در بین اینها نیست ، و هدف و خدایشان یکی است پس باید فرستاده ایشان نیز یکی باشد و او فرستاده ای از جانب خداوند نیز هست چون ایشان به فرمان خداوند عمل می کنند پس نماینده آنها ، نماینده خداوند و جانشین آنها ، جانشین خداوند در روی زمین است چون آنها جانشینان خداوند در روی زمین هستند .
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
و حالا دلایلی را ارائه می دهیم که اینان آنگاه که زمان قیامت صغری و دولت عدالت الهی برسد فرستاده ای را از جانب خود می فرستند و فقط چند دلیل می آوریم چون تفصیل در این مقام نمی گنجد .
اوّل : درقرآن واحادیث پیامبر(ص) وائمه (ع)
أ ) در قرآن :
خداوند متعال می فرماید :
( فَارْتَقِبْ یوْمَ تَأْتِی السَّماءُ بِدُخانٍ مُبِینٍ * یغْشَى النَّاسَ هذا عَذابٌ أَلِیمٌ * رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ * أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرى وَقَدْ جاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِینٌ * ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قالُوا مُعَلَّمٌ مَجْنُونٌ * إِنَّا كاشِفُوا الْعَذابِ قَلِیلاً إِنَّكُمْ عائِدُونَ * یوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرى إِنَّا مُنْتَقِمُونَ ) ( الدّخان 10 - 16 )
( ای رسول منتظر روزی باش که در آسمان دودی آشکار پدید آید آن دود آسمانی که عذابی دردناک است مردم را احاطه کند ( و کافران فریاد برآرند که ) پروردگارا ! این عذاب را از ما برطرف ساز که البته ما ایمان می آوریم . چگونه و ازکجا متذکر می شوند و ایمان می آورند در صورتی که فرستاده ای آشکار با دلایلی روشن به سویشان آمد ( ولی ایمان نیاوردند ) # پس ، از او رویگرداندند و گفتند او تعلیم یافته ای دیوانه است # ما عذاب را برای مدت اندکی بر می داریم شما باز به کفر خود بر می گردید # ای رسول ! منتظرآن روز بزرگی باش که ما آنها را به عذاب سخت بگیریم که البته ما از آنها انتقام خواهیم گرفت )
این دخان (دود) عذاب است و آن عذاب بعد از فرستاده شدن فرستاده ای است :
( وَ ما كُنَّا مُعَذِّبِینَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً ) ( الإسراء – 15 ) .
( ما گناهکاران را عذاب نمی دهیم تا اینکه فرستاده ای را در بین آنان بفرستیم )
ونیز این دود یا عذاب ، مجازات تکذیب فرستاده ای است که برای آنها فرستاده شده است و آن فرستاده در میان آنان است همان طوریکه آیات بوضوح این را بیان می کند :
( ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قالُوا مُعَلَّمٌ مَجْنُونٌ ) ( الدّخان – 14 )
( سپس از او اعراض کردند و گفتند که او تعلیم یافته ای دیوانه است )
و نیز این دود یا عذاب ، ایمان ساکنان زمین را به این فرستاده آشکار می کند همان طوریکه عذاب ، قوم یونس (ع) یا یونان را در برگرفت و این دود (عذاب) همزمان با قیامت صغری است .
همانطورى که در اين آیه به وضوح دیده می شود پس دخان (دود) از نشانه های قیام حضرت مهدی (ع) است این را ائمه (ع) بیان کرده اند و عذاب همزمان است با آمدن فرستاده ای بسوی آنها از جانب امام مهدی (ع) و این عذاب به سبب اینکه ساکنان زمین آن فرستاده را تکذیب کردند جهت مجازات آنها نازل می شود :
( أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرى وَ قَدْ جاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِینٌ ) ( الدّخان – 13 )
( چگونه و از کجا متذکر شده و ایمان می آورند در حالیکه فرستاده ای آشکار به سوی آنها آمد )
پس این رسول کیست ؟ فرستنده این رسول کیست ؟
ب ) خداوند متعال فرمود :
( بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ یسَبِّحُ لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَْرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَكِیمِ * هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الأُْمِّیینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَكِّیهِمْ وَیعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَالْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ * وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ * ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ) ( الجمعة 1 – 4 )
( بنام خداوند بخشاينده مهربان هرچه در آسمانها و زمین است همه به تسبیح و ستایش خدا که پادشاهی منزه وپاک و مقتدر و داناست مشغولند * اوست خدائی که درمیان اعراب اُمّی (یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت تا بر آنان آیات وحی خدا را تلاوت کند و آنها را پاک سازد و به آنها حکمت الهی ، شریعت واحکام کتاب الهی را بیاموزد با آنکه همه پیش از این در ورطه جهالت و گمراهی بودند * و نیز قوم دیگری را چون به عرب ملحق شوند هدایت فرماید که او خدائی است مقتدر و همه کارهایش با حکمت و مصلحت است * این (رسالت) فضل وکرامت خداست که آن لطف را در هر حق هر کسی که بخواهد می کند و خدا دارای فضل ورحمت نامنتهاست )
اوّل : درقرآن واحادیث پیامبر(ص) وائمه (ع)
أ ) در قرآن :
خداوند متعال می فرماید :
( فَارْتَقِبْ یوْمَ تَأْتِی السَّماءُ بِدُخانٍ مُبِینٍ * یغْشَى النَّاسَ هذا عَذابٌ أَلِیمٌ * رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ * أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرى وَقَدْ جاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِینٌ * ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قالُوا مُعَلَّمٌ مَجْنُونٌ * إِنَّا كاشِفُوا الْعَذابِ قَلِیلاً إِنَّكُمْ عائِدُونَ * یوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرى إِنَّا مُنْتَقِمُونَ ) ( الدّخان 10 - 16 )
( ای رسول منتظر روزی باش که در آسمان دودی آشکار پدید آید آن دود آسمانی که عذابی دردناک است مردم را احاطه کند ( و کافران فریاد برآرند که ) پروردگارا ! این عذاب را از ما برطرف ساز که البته ما ایمان می آوریم . چگونه و ازکجا متذکر می شوند و ایمان می آورند در صورتی که فرستاده ای آشکار با دلایلی روشن به سویشان آمد ( ولی ایمان نیاوردند ) # پس ، از او رویگرداندند و گفتند او تعلیم یافته ای دیوانه است # ما عذاب را برای مدت اندکی بر می داریم شما باز به کفر خود بر می گردید # ای رسول ! منتظرآن روز بزرگی باش که ما آنها را به عذاب سخت بگیریم که البته ما از آنها انتقام خواهیم گرفت )
این دخان (دود) عذاب است و آن عذاب بعد از فرستاده شدن فرستاده ای است :
( وَ ما كُنَّا مُعَذِّبِینَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً ) ( الإسراء – 15 ) .
( ما گناهکاران را عذاب نمی دهیم تا اینکه فرستاده ای را در بین آنان بفرستیم )
ونیز این دود یا عذاب ، مجازات تکذیب فرستاده ای است که برای آنها فرستاده شده است و آن فرستاده در میان آنان است همان طوریکه آیات بوضوح این را بیان می کند :
( ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قالُوا مُعَلَّمٌ مَجْنُونٌ ) ( الدّخان – 14 )
( سپس از او اعراض کردند و گفتند که او تعلیم یافته ای دیوانه است )
و نیز این دود یا عذاب ، ایمان ساکنان زمین را به این فرستاده آشکار می کند همان طوریکه عذاب ، قوم یونس (ع) یا یونان را در برگرفت و این دود (عذاب) همزمان با قیامت صغری است .
همانطورى که در اين آیه به وضوح دیده می شود پس دخان (دود) از نشانه های قیام حضرت مهدی (ع) است این را ائمه (ع) بیان کرده اند و عذاب همزمان است با آمدن فرستاده ای بسوی آنها از جانب امام مهدی (ع) و این عذاب به سبب اینکه ساکنان زمین آن فرستاده را تکذیب کردند جهت مجازات آنها نازل می شود :
( أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرى وَ قَدْ جاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِینٌ ) ( الدّخان – 13 )
( چگونه و از کجا متذکر شده و ایمان می آورند در حالیکه فرستاده ای آشکار به سوی آنها آمد )
پس این رسول کیست ؟ فرستنده این رسول کیست ؟
ب ) خداوند متعال فرمود :
( بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ یسَبِّحُ لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَْرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَكِیمِ * هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الأُْمِّیینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَكِّیهِمْ وَیعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَالْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ * وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ * ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ) ( الجمعة 1 – 4 )
( بنام خداوند بخشاينده مهربان هرچه در آسمانها و زمین است همه به تسبیح و ستایش خدا که پادشاهی منزه وپاک و مقتدر و داناست مشغولند * اوست خدائی که درمیان اعراب اُمّی (یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت تا بر آنان آیات وحی خدا را تلاوت کند و آنها را پاک سازد و به آنها حکمت الهی ، شریعت واحکام کتاب الهی را بیاموزد با آنکه همه پیش از این در ورطه جهالت و گمراهی بودند * و نیز قوم دیگری را چون به عرب ملحق شوند هدایت فرماید که او خدائی است مقتدر و همه کارهایش با حکمت و مصلحت است * این (رسالت) فضل وکرامت خداست که آن لطف را در هر حق هر کسی که بخواهد می کند و خدا دارای فضل ورحمت نامنتهاست )
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
یعنی او قوم دیگری را چون به عرب ملحق شوند در بین آنان رسولی خواهد فرستاد که آیات خداوند را بر آنان بخواند و آن را پاک سازد و به آنان کتاب الهی و حکمت خداوند را بیاموزد .
قطعا ً امکان ندارد که محمّد (ص) بعد از رحلت خود آیات خداوند را بر دیگران (نسل های بعدی) بخواند پس باید بعد از او یک رسولی باشد که این صفات را داشته باشد تا آیات خداوند را تلاوت کند و مردم را پاک سازد و به آنان کتاب خدا و حکمت بیاموزد ...
ج ) خداوند فرمود :
( وَلِكُلِّ أُمَّةٍ رَسُولٌ فَإِذَا جَاءَ رَسُولُهُمْ قُضِی بَینَهُمْ بِالْقِسْطِ وَهُمْ لا یظْلَمُونَ ) ( یونس – 47 )
( هر امتی فرستاده ای دارد پس هر وقت فرستاده آنان بیاید در بین آنان با قسط و عدالت قضاوت کند و آنها مورد ظلم واقع نمی شوند )
جابر از امام باقر (ع) روایت می کند : از تفسیر اين آیه پرسیدم
وَلِكُـلِّ أُمَّـةٍ رَسُـولٌ فَـإِذَا جَـاءَ رَسُولـُهُمْ قُضـِی بَـیـنَـهُمْ بِالْقِسْـطِ وَهُـمْ لا یظْلَمُــونَ
فرمود : تفسیر باطنی آن این است که در هر صده ای فرستاده ای از خاندان محمّد (ص) که همان اولیاء و فرستادگان آنها می باشند برای هدایت این قوم می آیند .
امام (ع) فرمود : معنای ( فاذا جاء رسولهم قُضِیَ بینهم بالقسط ) این است که فرستادگان با قسط و عدالت قضاوت ورهبری کنند و آنها مورد ظلم هم واقع نمی شوند . تفسیر عیاشی ص 119
و مجلسی آن را در بحارالانوار روایت کرده است این ها در مورد دلایل قرآنی کافی است .
د ) ازحضرت محمّد (ص) احادیث زیادی از شیعه و سنّی نقل شده که دلالت بر وجود یک مهدی و رسول قبل از امام مهدی (ع) می کند که این مهدی با امام زمان در ارتباط است و فرستاده وی و دست راست وی و جانشین وی است و وصیّت رسول اکرم (ص) بدین صورت است که او مهدی اوّل است و اسمش احمد و از نوادگان امام مهدی (ع) می باشد .
ائمه (ع) نیز این شخص را توصیف کردند که امام مهدی (ع) این شخص را می فرستد و اسم و محل سکونت و ویژگی این شخص را نیز برشمردند ، اسمش احمد و از بصره و ... و... جهت اختصار از نقل احادیث معذورم ، برای اطلاعات بیشتر به کتاب های منتشر شد از انصار المهدی مراجعه کنید مثل البلاغ المبین ، الرد الحاسم ، الرد القاصم و بعضی از سخنرانی هائی که در آن به برخی از این روایات اشاره شده است که علمای بزرگ شیعه از صدها سال پیش از رسول اکرم (ص) و امامان (ع) روایت می کنند و نیز بعضی از این روایت ها را علمای سنّی در کتاب هایشان روایت می کنند .
قطعا ً امکان ندارد که محمّد (ص) بعد از رحلت خود آیات خداوند را بر دیگران (نسل های بعدی) بخواند پس باید بعد از او یک رسولی باشد که این صفات را داشته باشد تا آیات خداوند را تلاوت کند و مردم را پاک سازد و به آنان کتاب خدا و حکمت بیاموزد ...
ج ) خداوند فرمود :
( وَلِكُلِّ أُمَّةٍ رَسُولٌ فَإِذَا جَاءَ رَسُولُهُمْ قُضِی بَینَهُمْ بِالْقِسْطِ وَهُمْ لا یظْلَمُونَ ) ( یونس – 47 )
( هر امتی فرستاده ای دارد پس هر وقت فرستاده آنان بیاید در بین آنان با قسط و عدالت قضاوت کند و آنها مورد ظلم واقع نمی شوند )
جابر از امام باقر (ع) روایت می کند : از تفسیر اين آیه پرسیدم
وَلِكُـلِّ أُمَّـةٍ رَسُـولٌ فَـإِذَا جَـاءَ رَسُولـُهُمْ قُضـِی بَـیـنَـهُمْ بِالْقِسْـطِ وَهُـمْ لا یظْلَمُــونَ
فرمود : تفسیر باطنی آن این است که در هر صده ای فرستاده ای از خاندان محمّد (ص) که همان اولیاء و فرستادگان آنها می باشند برای هدایت این قوم می آیند .
امام (ع) فرمود : معنای ( فاذا جاء رسولهم قُضِیَ بینهم بالقسط ) این است که فرستادگان با قسط و عدالت قضاوت ورهبری کنند و آنها مورد ظلم هم واقع نمی شوند . تفسیر عیاشی ص 119
و مجلسی آن را در بحارالانوار روایت کرده است این ها در مورد دلایل قرآنی کافی است .
د ) ازحضرت محمّد (ص) احادیث زیادی از شیعه و سنّی نقل شده که دلالت بر وجود یک مهدی و رسول قبل از امام مهدی (ع) می کند که این مهدی با امام زمان در ارتباط است و فرستاده وی و دست راست وی و جانشین وی است و وصیّت رسول اکرم (ص) بدین صورت است که او مهدی اوّل است و اسمش احمد و از نوادگان امام مهدی (ع) می باشد .
ائمه (ع) نیز این شخص را توصیف کردند که امام مهدی (ع) این شخص را می فرستد و اسم و محل سکونت و ویژگی این شخص را نیز برشمردند ، اسمش احمد و از بصره و ... و... جهت اختصار از نقل احادیث معذورم ، برای اطلاعات بیشتر به کتاب های منتشر شد از انصار المهدی مراجعه کنید مثل البلاغ المبین ، الرد الحاسم ، الرد القاصم و بعضی از سخنرانی هائی که در آن به برخی از این روایات اشاره شده است که علمای بزرگ شیعه از صدها سال پیش از رسول اکرم (ص) و امامان (ع) روایت می کنند و نیز بعضی از این روایت ها را علمای سنّی در کتاب هایشان روایت می کنند .
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
دوّم : در تورات
سفر إشعیا :
پس پرچمی برای امت بر می افرازد و از دور آنها را فریاد می زند ناگهان آنان به سرعت می آیند در حالیکه در میان آنها شخص از پا افتاده ای وجود ندارد نه چرت می زنند ونه می خوابند نه کمربندشان و نه بند کفششان پاره می شود کسانی که نوک تیرهایشان تیز است و سم اسبهایشان مثل سنگ است جوانانشان مثل طوفان هستند مثل بچه شیر می غرند و به سرعت شکار خود را به چنگ می آرند و آن را آزاد و رها می کنند و در آن روز کسی که بر علیه آنان بشورد نجات نخواهد یافت .( اصحاح پنجم 26-30 )
واین ویژگیها یعنی ( نمی خوابند و ... و ... ویژگی های اصحاب امام زمان (ع) است همچنانکه در روایات از محمّد (ص) نقل شده است پس چه کسی پرچم را بر می افرازد ؟
کسی كه از مردم بیعت می خواهد و برای امام مهدی (ع) و عیسی (ع) و ایلیا (ع) و خضر (ع) انصار و یارانی جمع می کند .
اصحاح 11 ( و از تنه یسّّی شاخه ای رشد می کند و نيز شاخه ای ازاصل تنه آن می روید وروح خداوند ، روح حکمت وفهم ، روح مشورت وقدرت ، روح معرفت و ترس از خداوند در آن فرود می آید فقط به خاطر دیدن وشنیدن چیزی حکم وقضاوت نمی کند بلکه در میان فقرا وبینوایان با انصاف وعدالت حکم میکند . و در روی زمین عدالت را بر قرارمی سازد ومنافقان با فوت دهان وی می میرند واو نیکوکاری وامنیت وآرامش را با خود می آورد پس گرگ با گوسفند و پلنگ با بزغاله و شیر با گوساله در یک مکان ودر کنار هم زندگی می کنند ودر هیچ یک از کوههای مقدس ، فساد نمی کنند وکار زشتی را انجام نمی دهند چون زمین از معرفت و شناخت خداوند پر می شود همچنانکه آب دریا نیز از معرفت وشناخت خداوند پر می شود و در آن روز یسّی پرچمی را برای مردم نصب می کند که مردم بوسیله آن فرا خوانده شوند و در یک مکان بلندی نصب می شود ) اصحاح 11 ( 1 – 10 )
این حوادث با قیامت صغری مناسبت دارد و در گذشته اتفاق نیفتاده است و جز در دولت عدالت الهی اتفاق نمی افتد .
اما یسّی در تورات معروف است و او پدر داوود (ع) پیامبر خداست ومادر امام مهدی (ع) از نوادگان و از نسل داوود (ع) است . داستان آن بطور خلاصه بشرح ذیل است (وی (مادر امام زمان ع) ملکه ای است که جد وی قیصر روم است در خواب ،عیسی (ع) و جانشین وی یعنی شمعون الصفا ومحمّد (ص) را می بیند و محمّد (ص) او را از حضرت عیسی (ع) برای فرزندش امام حسن عسکری (ع) خواستگاری می کند و عیسی (ع) به شمعون الصفا (سمعان بطرس) می گوید که افتخار بزرگی نصیبت خواهد شد . چون وی (مادر امام زمان) از نوادگان شمعون الصفا (سمعان بطرس) ، وصی و جانشین عیسی (ع) است بعد از این خواب ، خوابهای زیادی می بیند و معجزه های زیادی برای وی اتفاق می افتد تا اینکه به خانه امام علی النقی (ع) می رسد و آن حضرت وی را به همسری فرزندش امام حسن عسکری (ع) در می آورد و از او امام محمّد بن الحسن المهدی (ع) متولد می شود پس امام مهدی (ع) از ناحیه مادری جزء نوادگان اسرائیل (یعقوب ع) و از ناحیه پدری از نوادگان محمّد (ص) به شمار می رود پس اینکه حضرت مهدی (ع) شاخه ای از یسّی (از نسل یسّی) است ، درست است همانطوری که این مسأله بر مهدی اوّل از مهدیون دوازده گانه نیز صدق می کند چرا که او نیز شاخه ای از یسّی است چون او از نوادگان امام مهدی (ع) است ومهدی اوّل ، طبق روایات رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) ، اسمش احمد است و فرستاده امام مهدی و وصی و نیز دست راست وی است و اولین کسی است که در آغاز ظهورش ، قبل از اینکه با شمشیر قیام کند به وی ایمان می آورد بخاطر اختصار به این مقدار بسنده می کنم ، اگر توضیحات بیشتری خواستید به تورات سفر اشعیاء ، اصحاح های 13، 42،43 ، 44 ،49 ، 63 ،65 ، 66 مراجعه بفرمایید که در آنجا به خوبی روشن است .
سفر دانیال اصحاح دوّم (... تو ای پادشاه منتظر بودی و آنگاه مجسمه ای بزرگ ... داشتی نگاه می کردی تا اینکه سنگی بی دست به پاهای مجسمه که از آهن و سفال بود برخورد کرد وآن را خرد کرد در آن هنگام آهن ، سفال - مس ، نقره و طلا با هم خرد شدند و مثل کاهی در بیابان گردیدند و باد آنها را برد و دیگر از آن مجسمه اثری نماند اما آن سنگی که آن مجسمه را از بین برد یک کوه بزرگ گردید و تمام زمین را فرا گرفت ) ( اصحاح دوّم 31 - 36 )
پس این سنگی که مملکت طاغوت و شیطان را از بین می برد همان فرستاده و جانشینی از سوی امام مهدی (ع) و عیسی و ایلیا و خضر (علیهم السلام) می باشد .
سفر إشعیا :
پس پرچمی برای امت بر می افرازد و از دور آنها را فریاد می زند ناگهان آنان به سرعت می آیند در حالیکه در میان آنها شخص از پا افتاده ای وجود ندارد نه چرت می زنند ونه می خوابند نه کمربندشان و نه بند کفششان پاره می شود کسانی که نوک تیرهایشان تیز است و سم اسبهایشان مثل سنگ است جوانانشان مثل طوفان هستند مثل بچه شیر می غرند و به سرعت شکار خود را به چنگ می آرند و آن را آزاد و رها می کنند و در آن روز کسی که بر علیه آنان بشورد نجات نخواهد یافت .( اصحاح پنجم 26-30 )
واین ویژگیها یعنی ( نمی خوابند و ... و ... ویژگی های اصحاب امام زمان (ع) است همچنانکه در روایات از محمّد (ص) نقل شده است پس چه کسی پرچم را بر می افرازد ؟
کسی كه از مردم بیعت می خواهد و برای امام مهدی (ع) و عیسی (ع) و ایلیا (ع) و خضر (ع) انصار و یارانی جمع می کند .
اصحاح 11 ( و از تنه یسّّی شاخه ای رشد می کند و نيز شاخه ای ازاصل تنه آن می روید وروح خداوند ، روح حکمت وفهم ، روح مشورت وقدرت ، روح معرفت و ترس از خداوند در آن فرود می آید فقط به خاطر دیدن وشنیدن چیزی حکم وقضاوت نمی کند بلکه در میان فقرا وبینوایان با انصاف وعدالت حکم میکند . و در روی زمین عدالت را بر قرارمی سازد ومنافقان با فوت دهان وی می میرند واو نیکوکاری وامنیت وآرامش را با خود می آورد پس گرگ با گوسفند و پلنگ با بزغاله و شیر با گوساله در یک مکان ودر کنار هم زندگی می کنند ودر هیچ یک از کوههای مقدس ، فساد نمی کنند وکار زشتی را انجام نمی دهند چون زمین از معرفت و شناخت خداوند پر می شود همچنانکه آب دریا نیز از معرفت وشناخت خداوند پر می شود و در آن روز یسّی پرچمی را برای مردم نصب می کند که مردم بوسیله آن فرا خوانده شوند و در یک مکان بلندی نصب می شود ) اصحاح 11 ( 1 – 10 )
این حوادث با قیامت صغری مناسبت دارد و در گذشته اتفاق نیفتاده است و جز در دولت عدالت الهی اتفاق نمی افتد .
اما یسّی در تورات معروف است و او پدر داوود (ع) پیامبر خداست ومادر امام مهدی (ع) از نوادگان و از نسل داوود (ع) است . داستان آن بطور خلاصه بشرح ذیل است (وی (مادر امام زمان ع) ملکه ای است که جد وی قیصر روم است در خواب ،عیسی (ع) و جانشین وی یعنی شمعون الصفا ومحمّد (ص) را می بیند و محمّد (ص) او را از حضرت عیسی (ع) برای فرزندش امام حسن عسکری (ع) خواستگاری می کند و عیسی (ع) به شمعون الصفا (سمعان بطرس) می گوید که افتخار بزرگی نصیبت خواهد شد . چون وی (مادر امام زمان) از نوادگان شمعون الصفا (سمعان بطرس) ، وصی و جانشین عیسی (ع) است بعد از این خواب ، خوابهای زیادی می بیند و معجزه های زیادی برای وی اتفاق می افتد تا اینکه به خانه امام علی النقی (ع) می رسد و آن حضرت وی را به همسری فرزندش امام حسن عسکری (ع) در می آورد و از او امام محمّد بن الحسن المهدی (ع) متولد می شود پس امام مهدی (ع) از ناحیه مادری جزء نوادگان اسرائیل (یعقوب ع) و از ناحیه پدری از نوادگان محمّد (ص) به شمار می رود پس اینکه حضرت مهدی (ع) شاخه ای از یسّی (از نسل یسّی) است ، درست است همانطوری که این مسأله بر مهدی اوّل از مهدیون دوازده گانه نیز صدق می کند چرا که او نیز شاخه ای از یسّی است چون او از نوادگان امام مهدی (ع) است ومهدی اوّل ، طبق روایات رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) ، اسمش احمد است و فرستاده امام مهدی و وصی و نیز دست راست وی است و اولین کسی است که در آغاز ظهورش ، قبل از اینکه با شمشیر قیام کند به وی ایمان می آورد بخاطر اختصار به این مقدار بسنده می کنم ، اگر توضیحات بیشتری خواستید به تورات سفر اشعیاء ، اصحاح های 13، 42،43 ، 44 ،49 ، 63 ،65 ، 66 مراجعه بفرمایید که در آنجا به خوبی روشن است .
سفر دانیال اصحاح دوّم (... تو ای پادشاه منتظر بودی و آنگاه مجسمه ای بزرگ ... داشتی نگاه می کردی تا اینکه سنگی بی دست به پاهای مجسمه که از آهن و سفال بود برخورد کرد وآن را خرد کرد در آن هنگام آهن ، سفال - مس ، نقره و طلا با هم خرد شدند و مثل کاهی در بیابان گردیدند و باد آنها را برد و دیگر از آن مجسمه اثری نماند اما آن سنگی که آن مجسمه را از بین برد یک کوه بزرگ گردید و تمام زمین را فرا گرفت ) ( اصحاح دوّم 31 - 36 )
پس این سنگی که مملکت طاغوت و شیطان را از بین می برد همان فرستاده و جانشینی از سوی امام مهدی (ع) و عیسی و ایلیا و خضر (علیهم السلام) می باشد .
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
اصحاح هفتم ( دانیال جواب داد : در شب خوابی می دیدم که 4 باد آسمانی به دریای بزرگ هجوم بردند * و از دریا چهار حیوان عظیم الجثه با همدیگر سر بر آوردند كه با همديگر فرق داشتند * اوّلی مانند شیر بود که دو بال عقاب را با خود داشت * داشتم نگاه می کردم تا اینکه دو تا بالش کنده شدند و بر زمین نشست و مثل انسان بر روی دو پا ایستاد وقلب انسان نیز به او داده شد * و آنگاه حیوانی دیگر شبیه خرس ظاهر شد با یک طرفش بلند شد و در دهانش 3 تا دنده (استخوان) بود پس به او گفتند بایست و گوشت بیشتری بخور * بعد از این حیوان دیگرى مثل پلنگ را دیدم که در پشتش چهار تا بال پرنده بود و این حیوان چهار سر داشت و پادشاشهی میکرد * بعد از این در خواب چهارمین حیوانی که دیدم بسیار عظیم الجثه و قوی بود و دندان های بزرگی از جنس آهن داشت ، می خورد و له می کرد و بقیه را با پاهایش کوبید و له کرد و مخالف بقیه حیواناتی بود که قبل از او آمده بودند وده تا شاخ داشت . داشتم به شاخ ها می اندیشیدم که ناگهان یک شاخ دیگر که کوچک بود در بین شاخ ها به وجود آمد وسه تا شاخ اوّلی را از جلو کند و آنگاه چشمی مثل چشم انسان ودهانی که بوسیله استخوان ها حرف می زد در این شاخ به وجود آمد می دیدم که تخت سلطنتی به قدیم ایّام مهیا کردند و او بر آن تخت جلوس کرد لباسش مثل برف سفید و موی سرش مثل پشم پاک بود و تختش زبانه آتش بود رودی از آتش جاری شد و از مقابل او هزاران هزار خارج می شدند و به او خدمت می کردند و ده هزار ده هزار مقابل او می ایستادند پس دین بر تخت سلطنت نشست و من سفرم را شروع کردم گاهی صدای کلماتی که آن شاخ آن را بر زبان می راند توجهم را به خود جلب می کرد می دیدم که این حیوان عظیم الجثه کشته شد و به آتش سپرده شد ولی بقیه حیوانات پادشاهی آنان از آنها گرفته شد ولی تا زمانی به آنها عمر داده شد * در خواب می دیدم كه با ابر آسمان یك چیزی مثل انسان به پیش قدیم ایّام آمد و او را به خودش نزدیك كرد و به وی حكومت ، مجد و عظمت و ملكوت بخشید تا ملت ها از او اطاعت كنند ، پادشاهی وی ، ابدی است و ملكوت وی از بین نمی رود * ولی من (دانیال) روحم در بین جسم غمگین گشت * و به یكی از آنهایی كه ایستاد بودند نزدیك شدم و حقیقت همه اینها را پرسیدم و او همه اینها را به من تفسیر كرد * و خبر داد آن حیوانات عظیم الجثه چهار پادشاهند و در روی زمین به حكومت می پردازند امّا قدسیان حكومت را از آنان می گیرند و تا ابد حكومت در اختیار آنهاست در این حال از وی خواستم حقیقت حیوان چهارمی كه متفاوت با بقیه بود و بسیار ترسناك بود و دندانهایش از آهن و ناخنهایش از مس بود و می خورد وله می كرد و بقیه را با پاهایش می كوبید و نیز از وی در باره شاخهای دهگانه كه در سرش بود و شاخ دیگری كه بوجود آمد و سه شاخ جلوئی افتادند و اینكه این شاخ چشمی داشت و دهانی كه بوسیله استخوانهاحرف می زد پرسیدم در حالیكه داشتم نگاه می كردم و این شاخ با قدسیان می جنگید و به آنها غلبه كرد تا اینكه قدیم ایّام آمد و این دین را به قدسیان برتر داد و وقت آن فرا رسید كه قدسیان مملكت را بدست بگیرند .
در جوابم چنین گفت اما حیوان چهارم ، مملكت چهارم در روى زمین است كه با سائر مملكتها مخالف است ، زمین را می خورد و آن را خرد می كند و می كوبد و شاخهای دهگانه این مملكت ده پادشاه هستند كه حكومت می كنند و بعد از اینها یك پادشاه دیگر نیز حكومت می كند كه مخالف بقیه پادشاهان اوّلیه است و سه پادشاه اوّلیه را از بین می برد وفكر می كند كه زمان و سنت را می تواند تغییر دهد برای مدتی حكومت بدست وی می چرخد پس آنگاه حكومت دین شروع می شود و قدرت را از وی می گیرند و وی تا ابد الدهر نابود می شود وحكومت و قدرت در همه جای این آسمان به مردم مقدس و والا بخشیده می شود كه ملكوت وی ملكوت ابدی و همیشگی است و همه پادشاهان از وی اطاعت می كنند ( سفر دانیال باب هفتم )
شیری كه دو بال دارد اشاره به امپراطوری انگلستان دارد كه در اروپا قد علم كرد كه سمبل آن شیری است كه دو بال دارد امّا خرس سمبل شوروی است كه گوشت زیادی می خورد یعنی مردمان زیادی را كشته است ... ولی حیوان چهارم از آهن است و او امپراطوری آمریكاست كه با اسلحه و ثروت به همه جای این دنیا تسلط پیدا كرده است .
اما قدیم ایّام همان امام مهدی (ع) و ابن انسان همان عیسی (ع) است كه همانطوریكه دانیال گفته اند آمریكا در آخر در آتش خواهد سوخت (انشاء الله) و امام مهدی (ع) وعیسی و ایلیا (الیاس) و خضر (ع) در قیامت صغری می آیند و آن حساب ، عذابی است بر ظالمان پس آیا عذاب قبل از هشدار (بیم دادن) درست است پس بیم دهنده كیست ؟
پس باید یك فرستاده ای قبل از ظهور ایشان باشد تا به مردم بیم و بشارت بدهد .
این مطالب بصورت اختصار از تورات كافی است .
در جوابم چنین گفت اما حیوان چهارم ، مملكت چهارم در روى زمین است كه با سائر مملكتها مخالف است ، زمین را می خورد و آن را خرد می كند و می كوبد و شاخهای دهگانه این مملكت ده پادشاه هستند كه حكومت می كنند و بعد از اینها یك پادشاه دیگر نیز حكومت می كند كه مخالف بقیه پادشاهان اوّلیه است و سه پادشاه اوّلیه را از بین می برد وفكر می كند كه زمان و سنت را می تواند تغییر دهد برای مدتی حكومت بدست وی می چرخد پس آنگاه حكومت دین شروع می شود و قدرت را از وی می گیرند و وی تا ابد الدهر نابود می شود وحكومت و قدرت در همه جای این آسمان به مردم مقدس و والا بخشیده می شود كه ملكوت وی ملكوت ابدی و همیشگی است و همه پادشاهان از وی اطاعت می كنند ( سفر دانیال باب هفتم )
شیری كه دو بال دارد اشاره به امپراطوری انگلستان دارد كه در اروپا قد علم كرد كه سمبل آن شیری است كه دو بال دارد امّا خرس سمبل شوروی است كه گوشت زیادی می خورد یعنی مردمان زیادی را كشته است ... ولی حیوان چهارم از آهن است و او امپراطوری آمریكاست كه با اسلحه و ثروت به همه جای این دنیا تسلط پیدا كرده است .
اما قدیم ایّام همان امام مهدی (ع) و ابن انسان همان عیسی (ع) است كه همانطوریكه دانیال گفته اند آمریكا در آخر در آتش خواهد سوخت (انشاء الله) و امام مهدی (ع) وعیسی و ایلیا (الیاس) و خضر (ع) در قیامت صغری می آیند و آن حساب ، عذابی است بر ظالمان پس آیا عذاب قبل از هشدار (بیم دادن) درست است پس بیم دهنده كیست ؟
پس باید یك فرستاده ای قبل از ظهور ایشان باشد تا به مردم بیم و بشارت بدهد .
این مطالب بصورت اختصار از تورات كافی است .
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
سوّم : در انجیل
انجیل متی اصحاح 24
و ...... 6 و جنگهای و اخبار جنگها را خواهید شنید ......15 پس چون مكروه ویرانی را كه بزبان دانیال نبی گفته شده است و در مكان مقدس موجود است ببینید .........22 وليكن بخاطر برگزیدگان آنروز ها كوتاه خواهد شد ... زیرا همچنانكه برق از مشرق ساطع شده تا به مغرب ظاهر می شود ظهور پسرانسان نیز چنین خواهد شد ......... و نور بعد از مصیبت آن ایام آفتاب تاریك گردد و ماه نور خود را ندهد ......
و در این اصحاح ، عیسی (ع) نشانه های قیامت صغری را ذكر می كند همانطوریكه رسول اكرم (ص) و ائمه ذكر كرده اند ، جنگ ، خورشید گرفتگی ، ماه گرفتگی .... مكروه ویرانی (آمریكا) ........ مهّم این است كه وی در آغاز ظهورش از مشرق به سمت مغرب حركت می كند ومشرق نسبت به مكان عیسی در آن زمان عراق مى باشد ، و نوری كه از مشرق خارج شده و در مغرب ظاهر شده ابراهیم است كه از عراق خارج و در سرزمین مقدس ظاهر شده است .
و عیسی (ع) درباره یوحنا (یحیی) گفته كه او الیاس یا مثل الیاس است و ليكن حال به شما می گویم كه الیاس آمده است و او را نشناختند بلكه آنچه خواستند با وی انجام دادند . و همانطور پسر انسان نیز از ایشان آزار و اذیت خواهد دید انگار شاگردان دریافتند كه درباره یحیی طاهر كننده بدیشان سخن می گفت ...
انجیل متی اصحاح 17
عيسى (ع) درباره يوحنا مى گويد : ( اگر خواستید قبول كنید این همان ایلیلست ، هر كه گوش شنوا دارد بیاید و بشنود ) اصحاح 11
بنابراين فرستاده ای كه امام مهدی (ع) و آنهائى كه با او هستند (عیسی و ایلیا و خضر) می فرستند از عراق خارج می شود ، و ممکن است که به خروج او خروج عیسی (ع) گفته شود همانطوریكه خروج یوحنا در یك مرحله مشخص بیانگر خروج ایلیا بود و ممكن است كه این فرستاده از ملت دیگری باشد همانطوریكه عیسی (ع) می فرماید : ( پس به شما می گویم كه ملكوت خداوند از شما گرفته مى شود و به امتی كه به ثمره اش اعتقاد مى يابد عطا خواهد شد ) متی اصحاح 21
وعیسی (ع) فرمود ( لذا شما نیز حاضر باشید زیرا در ساعتی كه گمان نمی برید پسر انسان (يا همان عيسى) می آید پس آن غلام امین و دانا كیست كه آقایش او را تعيين كرده تا بر بنده هايش طعام (يا همان علم و معرفت و حكمت) دهد در اين حال ( خوشا به حال آن غلامی كه چون آقایش آید او را در چنین كار مشغول یابد ) اصحاح 24
پس این غلام امین و داناكیست ؟ جز فرستاده امام مهدی (ع) و عیسی و ایلیا و خضر (ع) چه كسی می تواند باشد ؟
عیسی (ع) فرمود : ( حال نزد فرستنده خود می روم و كسی از شما از من نپرسد كه كجا می روی ولیكن چون اینرا به شما گفتم دل شما از غم پر شده است و من به شما راست می گویم كه رفتن من برای شما مفید است زیرا اگر نروم تسلی دهنده نزد شما نخواهد آمد و ليكن اگر بروم او را نزد شما می فرستم و چون او آید جهان را بخاطر گناه توبیخ و سرزنش خواهد كرد و بر عدالت وداوری ملزم خواهد نمود امّا بر گناه زیرا كه به من ایمان نمی آورند امّا بر عدالت از آن سبب كه نزد پدر خود می روم ودیگر مرا نخواهید دید امّا بر داوری از آن رو كه بر رئیس این جهان حكم شده است ) ( انجیل یوحنا اصحاح 16 )
پس این تسلی دهنده كه فرستاده می شود كیست ؟ و این فردی كه اهل جهان را بخاطر گناهانشان و تكذیب انبیاء و رسولان و قتل آنان و نپذیرفتن حقیقت انبیاء و وصيتهايشان و بی حرمتی به رئیس این جهان (امام مهدی ع) سرزنش و توبیخ می كند کیست ؟
عیسی (ع) فرمود : ( و بسیار چیزهای دیگرى دارم كه به شما بگویم ولي طاقت تحمّل آن را ندارید ولیكن زمانى كه اين روح حق باز آيد شما را به حق راهنمائى مى كند زیرا كه از خود حرفى نمى زند بلكه با آنچه شنیده است سخن خواهد گفت واز امور آینده شما خبر خواهد داد او مرا جلال خواهد داد زیرا از آنچه كه مال من است خواهد گرفت و به شما خبر خواهد داد ) انجیل یوحنا اصحاح 16
و از ابوعبدالله (ع) روایت شده كه فرمود : « علم 27 حرف دارد و همه آن چیزی كه انبیاء آوردند دو حرف است مردم تا امروز جز دو حرف از علم چیزی نمی دانند پس اگر قائم ، ظهور كند 25 حرف دیگر علم نیز ظاهری می شود و آنرا در بین مردم منتشر می كند و این دو حرف نیز به آن می پیوندد تا 27 حرف علم در بین مردم پخش شود » بحارالانوارج 52
فكرمی كنم توضيحاتی كه دادم هر چند مختصر بود ولی برای كسی كه طالب حق وحقیقت است كافی باشد اگر توضیحات بیشترى خواستید در رویای یوحنا الاهوتی مطالب بسیاری برای كسی كه طالب حقیقت است وجود دارد ومن جهت اختصار از آوردن آن صرف نظر می کنم .
ودر آخر نصیحت من به شما این است كه در این سخنان اندیشه كنی ..... در تورات آمده است با تمام وجودت به من اعتماد كن و به فهم و اندیشه خود اعتماد مكن مرا بشناس و من راه را به شما نشان خواهم داد ، خود را حكیم مپندار ، مرا گرامی بدار وخودت را برای سخنانم آماده كن .
سيد احمد الحسن
والحمد لله رب العالمين
انجیل متی اصحاح 24
و ...... 6 و جنگهای و اخبار جنگها را خواهید شنید ......15 پس چون مكروه ویرانی را كه بزبان دانیال نبی گفته شده است و در مكان مقدس موجود است ببینید .........22 وليكن بخاطر برگزیدگان آنروز ها كوتاه خواهد شد ... زیرا همچنانكه برق از مشرق ساطع شده تا به مغرب ظاهر می شود ظهور پسرانسان نیز چنین خواهد شد ......... و نور بعد از مصیبت آن ایام آفتاب تاریك گردد و ماه نور خود را ندهد ......
و در این اصحاح ، عیسی (ع) نشانه های قیامت صغری را ذكر می كند همانطوریكه رسول اكرم (ص) و ائمه ذكر كرده اند ، جنگ ، خورشید گرفتگی ، ماه گرفتگی .... مكروه ویرانی (آمریكا) ........ مهّم این است كه وی در آغاز ظهورش از مشرق به سمت مغرب حركت می كند ومشرق نسبت به مكان عیسی در آن زمان عراق مى باشد ، و نوری كه از مشرق خارج شده و در مغرب ظاهر شده ابراهیم است كه از عراق خارج و در سرزمین مقدس ظاهر شده است .
و عیسی (ع) درباره یوحنا (یحیی) گفته كه او الیاس یا مثل الیاس است و ليكن حال به شما می گویم كه الیاس آمده است و او را نشناختند بلكه آنچه خواستند با وی انجام دادند . و همانطور پسر انسان نیز از ایشان آزار و اذیت خواهد دید انگار شاگردان دریافتند كه درباره یحیی طاهر كننده بدیشان سخن می گفت ...
انجیل متی اصحاح 17
عيسى (ع) درباره يوحنا مى گويد : ( اگر خواستید قبول كنید این همان ایلیلست ، هر كه گوش شنوا دارد بیاید و بشنود ) اصحاح 11
بنابراين فرستاده ای كه امام مهدی (ع) و آنهائى كه با او هستند (عیسی و ایلیا و خضر) می فرستند از عراق خارج می شود ، و ممکن است که به خروج او خروج عیسی (ع) گفته شود همانطوریكه خروج یوحنا در یك مرحله مشخص بیانگر خروج ایلیا بود و ممكن است كه این فرستاده از ملت دیگری باشد همانطوریكه عیسی (ع) می فرماید : ( پس به شما می گویم كه ملكوت خداوند از شما گرفته مى شود و به امتی كه به ثمره اش اعتقاد مى يابد عطا خواهد شد ) متی اصحاح 21
وعیسی (ع) فرمود ( لذا شما نیز حاضر باشید زیرا در ساعتی كه گمان نمی برید پسر انسان (يا همان عيسى) می آید پس آن غلام امین و دانا كیست كه آقایش او را تعيين كرده تا بر بنده هايش طعام (يا همان علم و معرفت و حكمت) دهد در اين حال ( خوشا به حال آن غلامی كه چون آقایش آید او را در چنین كار مشغول یابد ) اصحاح 24
پس این غلام امین و داناكیست ؟ جز فرستاده امام مهدی (ع) و عیسی و ایلیا و خضر (ع) چه كسی می تواند باشد ؟
عیسی (ع) فرمود : ( حال نزد فرستنده خود می روم و كسی از شما از من نپرسد كه كجا می روی ولیكن چون اینرا به شما گفتم دل شما از غم پر شده است و من به شما راست می گویم كه رفتن من برای شما مفید است زیرا اگر نروم تسلی دهنده نزد شما نخواهد آمد و ليكن اگر بروم او را نزد شما می فرستم و چون او آید جهان را بخاطر گناه توبیخ و سرزنش خواهد كرد و بر عدالت وداوری ملزم خواهد نمود امّا بر گناه زیرا كه به من ایمان نمی آورند امّا بر عدالت از آن سبب كه نزد پدر خود می روم ودیگر مرا نخواهید دید امّا بر داوری از آن رو كه بر رئیس این جهان حكم شده است ) ( انجیل یوحنا اصحاح 16 )
پس این تسلی دهنده كه فرستاده می شود كیست ؟ و این فردی كه اهل جهان را بخاطر گناهانشان و تكذیب انبیاء و رسولان و قتل آنان و نپذیرفتن حقیقت انبیاء و وصيتهايشان و بی حرمتی به رئیس این جهان (امام مهدی ع) سرزنش و توبیخ می كند کیست ؟
عیسی (ع) فرمود : ( و بسیار چیزهای دیگرى دارم كه به شما بگویم ولي طاقت تحمّل آن را ندارید ولیكن زمانى كه اين روح حق باز آيد شما را به حق راهنمائى مى كند زیرا كه از خود حرفى نمى زند بلكه با آنچه شنیده است سخن خواهد گفت واز امور آینده شما خبر خواهد داد او مرا جلال خواهد داد زیرا از آنچه كه مال من است خواهد گرفت و به شما خبر خواهد داد ) انجیل یوحنا اصحاح 16
و از ابوعبدالله (ع) روایت شده كه فرمود : « علم 27 حرف دارد و همه آن چیزی كه انبیاء آوردند دو حرف است مردم تا امروز جز دو حرف از علم چیزی نمی دانند پس اگر قائم ، ظهور كند 25 حرف دیگر علم نیز ظاهری می شود و آنرا در بین مردم منتشر می كند و این دو حرف نیز به آن می پیوندد تا 27 حرف علم در بین مردم پخش شود » بحارالانوارج 52
فكرمی كنم توضيحاتی كه دادم هر چند مختصر بود ولی برای كسی كه طالب حق وحقیقت است كافی باشد اگر توضیحات بیشترى خواستید در رویای یوحنا الاهوتی مطالب بسیاری برای كسی كه طالب حقیقت است وجود دارد ومن جهت اختصار از آوردن آن صرف نظر می کنم .
ودر آخر نصیحت من به شما این است كه در این سخنان اندیشه كنی ..... در تورات آمده است با تمام وجودت به من اعتماد كن و به فهم و اندیشه خود اعتماد مكن مرا بشناس و من راه را به شما نشان خواهم داد ، خود را حكیم مپندار ، مرا گرامی بدار وخودت را برای سخنانم آماده كن .
سيد احمد الحسن
والحمد لله رب العالمين
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
س / آيا ممكن است كه در وجود شما قدرت توهمى وجود داشته باشد كه بر روح شما تسلط پيدا كرده و باعث شود كه اين احساس را بكنيد كه شما فرستاده هستيد ؟
Reta Jorj
زن مسیحی 25/ ربیع الأول/ 1426 هـ ق
ج / بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
عیسی (ع) فرمود: ( كسی كه از خدا باشد ، كلام خدا را می شنود . شما چون از خدا نیستيد كلام خدا را نمی شنوید .
قوم یهود در پاسخ گفتند: آیا خوب نگفتیم كه شما سامری هستید و یك دیو دارید
عیسی (ع) در پاسخ گفت: من دیو ندارم لكن پدر خود را حرمت میدارم و شما مرا بی حرمت می سازید من دنبال مجدم نیستم و ليكن كسی هست كه می طلبد و داوری می كند حقیقت را به شما می گویم كه اگر كسی كلام مرا حفظ كرد تا ابد مرگ را نخواهد دید ) انجیل یوحنا اصحاح هشتم .
سید احمد الحسن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
( تدبروا كلامي يا من تدعون طلب الحق أتيت لأشهد للحق وأبين الحق لم آتِ ليتبعني الناس، غايتي أن أبين الحق وأميز الباطل،
ولهذا اقول لا يتوقع احد مني المداهنة، هيهات منا ترك شيء من الحق، او غض النظر عن شيء من الباطل
طلبا لمودة هذا او رضا ذاك، فما عند الله خير للابرار) احمد الحسن (ع).
فرياد زينب- تعداد پستها : 91
تاريخ التسجيل : 2008-10-11
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
س / امیدوارم از كلام من ناراحت نشوید و اگر در سؤالهایم جانب ادب رعایت نشده متأسفم . مجدداً از شما تشكر می كنم كه بر من منت گذاشتید و عنایت فرمودید و این نشانه اخلاق والای شماست ، پدر، پسر ، روح القدس نگهدارتان .
Reta Jorj
زن مسیحی - 25 /ربیع الأول 1426 هـ ق
ج / بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
ناراحت نمی شوم ... وليكن براى شما ناراحت مى شوم زيرا كه شما اى اهل زمين در صحراى ماديات سرگردان شده ايد همانگونه كه قوم بنى اسرائيل در صحراى سيناء سرگردان شده بودند .
سيد احمد الحسن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
( تدبروا كلامي يا من تدعون طلب الحق أتيت لأشهد للحق وأبين الحق لم آتِ ليتبعني الناس، غايتي أن أبين الحق وأميز الباطل،
ولهذا اقول لا يتوقع احد مني المداهنة، هيهات منا ترك شيء من الحق، او غض النظر عن شيء من الباطل
طلبا لمودة هذا او رضا ذاك، فما عند الله خير للابرار) احمد الحسن (ع).
فرياد زينب- تعداد پستها : 91
تاريخ التسجيل : 2008-10-11
رد: سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
س / درود بر سید احمد الحسن ...
سلام علیكم
تمام پاسخهایتان را دریافت كردم ، متشكر و ممنونم ازاینكه به من توجه فرمودید . مسئله مهمی باعث تعجب من شده و آن اینكه شما می خواهید سطح تحصیلات و تدین من را بدانید در حالیكه شما می گوئید ( كه من از مسیحیان انجیل را بهتر می فهمم و همچنین تورات و قرآن را از شما بهتر می فهمم الی ... ) چگونه است كه امام شما به شما یاد نداده ....؟ تا بدانی كه من كی هستم و تحصیلاتم چقدر است تا حقیقت آنچه را كه می گویی به امثال من نشان دهی ، پاسختان چیست ؟ با تشكر فراوان و احترام و دوستی من به شما در امان خدا باشید .
reta Jorj
زن مسیحی - 23/ربیع الأول 1426 هـ.ق
ج / بسم الله الرحمان الرحیم والحمد لله رب العالمین
( وهمچنين رؤسای كاهنان و نیز كاتبان و شیوخ با مسخره گفتند ، دیگران را نجات داد ولی قادر نبود كه خود را نجات دهد در حالیكه خود ، پادشاه بنی اسرائیل بود ، باید حالا از صلیب پائین بیاید تا به او ایمان بیاوریم ، به خدا توكل كرد اگر از او بخواهد باید او را نجات دهد) .
و هنگامى كه كسى عصا را در دست موسى مي ديد آيا نمى دانست كه عصا دارد پس چرا خداوند سبحان از موسى پرسيد چه چيزى در دست راستت هست اى موسى .
سيد احمد الحسن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
( تدبروا كلامي يا من تدعون طلب الحق أتيت لأشهد للحق وأبين الحق لم آتِ ليتبعني الناس، غايتي أن أبين الحق وأميز الباطل،
ولهذا اقول لا يتوقع احد مني المداهنة، هيهات منا ترك شيء من الحق، او غض النظر عن شيء من الباطل
طلبا لمودة هذا او رضا ذاك، فما عند الله خير للابرار ) احمد الحسن (ع).
فرياد زينب- تعداد پستها : 91
تاريخ التسجيل : 2008-10-11
مواضيع مماثلة
» نصیحتی از سید احمد الحسن وصی ورسول اامام مهدی (ع)
» با خواندن این متن به دروغگویی احمد یمانی و اصحابش پی میبرید
» شناسنامه سيد احمد يمانی عليه السلام
» پاسخ به سؤالات مختلف از طريق سيد احمد الحسن (ع)
» اعلان بیعت با سید احمد الحسن علیه السلام
» با خواندن این متن به دروغگویی احمد یمانی و اصحابش پی میبرید
» شناسنامه سيد احمد يمانی عليه السلام
» پاسخ به سؤالات مختلف از طريق سيد احمد الحسن (ع)
» اعلان بیعت با سید احمد الحسن علیه السلام
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد