وارثين انبياء
2 مشترك
انصار امام احمد الیمانی صلى الله عليه وآله :: يا صاحب الزمان :: اوصياء وخلفاء حضرت پیامبر صلى الله عليه وآله وسلم
صفحه 1 از 1
وارثين انبياء
بسم الله الرحمن الرحيم
روايتهاى از اهل البيت (ع) نقل شده است كه ميفرمايند علماء وارثين انبياء هستند !!! و هر كس اين روايتها را بخواند ميگويد كه ارى علماء ما بهترين و كاملترين افراد جامعه هستند و غير ممكن است كه مردم را وارد باطل كنند چونكه انها ميگويند كه وارثين انبياء هستند !!! واين خود جاى سؤال و شك است چونكه اگر در كتابهاى شرعى علماى مختلف دقت كنيد ميبينيد كه هر كدام به نحوى از خود ادعاى برتر بودند را میکنند و از خود به نامهادی مختلف یاد میکنند مثل كلمه اية الله العظمی يا همان اية الله كه در بحث قبلى منظور از كلمه اية الله العظمى را براى خوانندگان عزيز مشخص كرديم ، و حال اينكه انها وارثين باشد نيز جاى سوال است چونكه طبق حديث حضرت على (ع) علماء اخر زمان بدتريتن علماى روى زمين هستند بس چطورى ممكن است انها وارثين انبياء باشند ؟؟؟!!! انها اين مطلب را فقط براى منفعت خود استفاده ميكنند و اين سوء استفاده به جاى رسيده كه حتى حق امام (ع) كه در بين ما هاست را علنا ميخورند و ميگن كه براى امام (ع) ما اين كار را انجام ميدهيم واگر روزى امام خروج كند و علماى نفاق ان را قبول نكنند واجب است بر مردم كه از حرف انها بيروى كنند !!! لذا احاديثى است از ائمه اطهار (ع) كه در خدمت شماها خوانندگان عزيز ميزاريم تا اينكه حقيقت گم شده براى همگى اشكار شود به اميد اينكه اين ظلم و ستم در تمام جامعها از بين برود و مردم از خواب غفلت بيدار بشن و ببينند كه امام كنار انهاست ولى بخاطر اين دنياى خراب شدنى و ادمهاى فاسدى مثل علماء برده بر روى چشمهايشان نهاده شده است كه برداشتن و يا گريز از ان بسيار برای انها مشكل است ، ولى بدانيد كه اگر واقعا از دل بخواهيد كه از سربازان امام (ع) باشيد فقط بايد بگيد كه حاكميت از خداست نه علماءی منافق و مطمئن باشيد كه امام را زودتر از بقيه بيدا خواهيد كرد .
حال به اين حديث دقت كنيد :
إمام الصادق (عليه السلامَّ ) الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ وَذَاكَ أَنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُورِثُوا دِرْهَماً وَلَا دِينَاراً وَإِنَّمَا أَوْرَثُوا أَحَادِيثَ مِنْ أَحَادِيثِهِمْ.
از امام صادق (ع) كه فرمودند: علماء وارثين انبياء ميباشند و دراينجا منظور درهم يا دينار نميباشد بكلى انها وارث احاديث انها هستند .
و در اين روايت واضح است كه منظور از علماء ، فقهاء وعالمان اين دوره نيستند بلكى انها بالاترين مقام و منزلت را دارند و روايات زيادى در اين مورد نقل شده است كه علماء همان علماء و ائمه آل محمد(ع) هستند وانها راسخين در علم هستند طبق اين ايه شريفه :
لَكِنِ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَالْمُقِيمِينَ الصَّلاةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ أُولَئِكَ سَنُؤْتِيهِمْ أَجْراً عَظِيماً) (النساء:162)
بس دور از عقل است كه عالمى كه معصوم نباشد و قدرت خطاء و گناه كردن را دارد بهتر از انبياء بنى اسرائيل (ع) مثل حضرت موسى (ع) يا حضرت عيسى (ع) ، باشند چونكه انسان داراى عصمت نيست و هر چقدر به درجه كمال برسد بهتر از انهائي كه داراى عصمت ميباشند نيست ، و روايات بسيارى نقل شده كه ائمه معصومين (ع) انها وارثين انبياء هستند ، چونكه در زيارتنامه ميخوانيد :
(السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُوسَى كَلِيمِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِيسَى رُوحِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِيبِ اللَّه)
ادامه دارد ...
روايتهاى از اهل البيت (ع) نقل شده است كه ميفرمايند علماء وارثين انبياء هستند !!! و هر كس اين روايتها را بخواند ميگويد كه ارى علماء ما بهترين و كاملترين افراد جامعه هستند و غير ممكن است كه مردم را وارد باطل كنند چونكه انها ميگويند كه وارثين انبياء هستند !!! واين خود جاى سؤال و شك است چونكه اگر در كتابهاى شرعى علماى مختلف دقت كنيد ميبينيد كه هر كدام به نحوى از خود ادعاى برتر بودند را میکنند و از خود به نامهادی مختلف یاد میکنند مثل كلمه اية الله العظمی يا همان اية الله كه در بحث قبلى منظور از كلمه اية الله العظمى را براى خوانندگان عزيز مشخص كرديم ، و حال اينكه انها وارثين باشد نيز جاى سوال است چونكه طبق حديث حضرت على (ع) علماء اخر زمان بدتريتن علماى روى زمين هستند بس چطورى ممكن است انها وارثين انبياء باشند ؟؟؟!!! انها اين مطلب را فقط براى منفعت خود استفاده ميكنند و اين سوء استفاده به جاى رسيده كه حتى حق امام (ع) كه در بين ما هاست را علنا ميخورند و ميگن كه براى امام (ع) ما اين كار را انجام ميدهيم واگر روزى امام خروج كند و علماى نفاق ان را قبول نكنند واجب است بر مردم كه از حرف انها بيروى كنند !!! لذا احاديثى است از ائمه اطهار (ع) كه در خدمت شماها خوانندگان عزيز ميزاريم تا اينكه حقيقت گم شده براى همگى اشكار شود به اميد اينكه اين ظلم و ستم در تمام جامعها از بين برود و مردم از خواب غفلت بيدار بشن و ببينند كه امام كنار انهاست ولى بخاطر اين دنياى خراب شدنى و ادمهاى فاسدى مثل علماء برده بر روى چشمهايشان نهاده شده است كه برداشتن و يا گريز از ان بسيار برای انها مشكل است ، ولى بدانيد كه اگر واقعا از دل بخواهيد كه از سربازان امام (ع) باشيد فقط بايد بگيد كه حاكميت از خداست نه علماءی منافق و مطمئن باشيد كه امام را زودتر از بقيه بيدا خواهيد كرد .
حال به اين حديث دقت كنيد :
إمام الصادق (عليه السلامَّ ) الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ وَذَاكَ أَنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُورِثُوا دِرْهَماً وَلَا دِينَاراً وَإِنَّمَا أَوْرَثُوا أَحَادِيثَ مِنْ أَحَادِيثِهِمْ.
از امام صادق (ع) كه فرمودند: علماء وارثين انبياء ميباشند و دراينجا منظور درهم يا دينار نميباشد بكلى انها وارث احاديث انها هستند .
و در اين روايت واضح است كه منظور از علماء ، فقهاء وعالمان اين دوره نيستند بلكى انها بالاترين مقام و منزلت را دارند و روايات زيادى در اين مورد نقل شده است كه علماء همان علماء و ائمه آل محمد(ع) هستند وانها راسخين در علم هستند طبق اين ايه شريفه :
لَكِنِ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَالْمُقِيمِينَ الصَّلاةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ أُولَئِكَ سَنُؤْتِيهِمْ أَجْراً عَظِيماً) (النساء:162)
بس دور از عقل است كه عالمى كه معصوم نباشد و قدرت خطاء و گناه كردن را دارد بهتر از انبياء بنى اسرائيل (ع) مثل حضرت موسى (ع) يا حضرت عيسى (ع) ، باشند چونكه انسان داراى عصمت نيست و هر چقدر به درجه كمال برسد بهتر از انهائي كه داراى عصمت ميباشند نيست ، و روايات بسيارى نقل شده كه ائمه معصومين (ع) انها وارثين انبياء هستند ، چونكه در زيارتنامه ميخوانيد :
(السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُوسَى كَلِيمِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِيسَى رُوحِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِيبِ اللَّه)
ادامه دارد ...
اين مطلب آخرين بار توسط فدك فاطمه در الأربعاء 29 أكتوبر - 22:24 ، و در مجموع 2 بار ويرايش شده است.
فدك فاطمه- تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09
وارثين انبياء
و در اين زيارت ثابت شده است كه وارثين ائمه (ع) ميباشند .
امام الصادق (ع) قال ( يَغْدُو النَّاسُ عَلَى ثَلَاثَةِ أَصْنَافٍ عَالِمٍ وَمُتَعَلِّمٍ وَغُثَاءٍ فَنَحْنُ الْعُلَمَاءُ وَشِيعَتُنَا الْمُتَعَلِّمُونَ وَسَائِرُ النَّاسِ غُثَاءٌ ) الكافي ج 1 ص 51
امام صادق (ع) فرمودند:انسانها به سه دسته تقسیم میشوند گروهی عالم و گروهی متعلمین و گروهی اشخاصى كه انها راخيرى نيست بس ما از عالمان هستيم و شيعيان ما از متعلمين و بقيه انسانها را خيرى نيست .
وعن أمير المؤمنين (ع) : إِنَّ النَّاسَ آلُوا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ (ص) الى ثَلَاثَةٍ آلُوا إلى عَالِمٍ عَلَى هُدًى مِنَ اللَّهِ قَدْ أَغْنَاهُ اللَّهُ بِمَا عَلِمَ عَنْ عِلْمِ غَيْرِهِ وَ جَاهل مُدَّعٍ لِلْعِلْمِ لَا عِلْمَ لَهُ مُعْجَبٍ بِمَا عِنْدَهُ قَدْ فَتَنَتْهُ الدُّنْيَا وَفَتَنَ غَيْرَهُ وَمُتَعَلِّمٍ مِنْ عَالِمٍ عَلَى سَبِيلِ هُدًى مِنَ اللَّهِ وَنَجَاةٍ ثُمَّ هَلَكَ مَنِ ادَّعَى وَخَابَ مَنِ افْتَرَى) الكافي ج : 1 ص51.
امام على(ع) فرمودند: مردم بعد از رسول الله (ص) به سه گروه تقسيم شدند ، عالمانى كه خداوند انها را علم بخشيد وانها را براى هدايت فرستاد و كسانى كه جاهل هستند و ادعاى علم را ميكنند و از ان علمى كه دارند خوشحال هستند و دنيا انها را به فتنه انداخت و انها مردم را به فتنه برميخوانند و كسانى كه متعلم هستند و علم خود را از عالم ميگيرند بر اساس هدايت از خدا و نجات و غير از انها هر كس ادعاى ان را بكند هلاك خواهد شد .
حالا فكر ميكنيد كه علماء اخر زمان جزء كدام يك از اين سه گروه هستند ، كه با كوچك ترين امرى به ما دستور ميدهند كه به انها بر گرديم تا مسير زندگى ما را مشخص كنند ؟ تا اينكه ادعاى ان را كردند كه انها وارثين انبياء هستند واگر اينطورى باشد بر خلاف احاديث ائمه (ع) بيا خواستند وادعاى امرى را كرده اند كه به انها ربطى ندارد !!! واگر بگويند از گروه اموزندگان (متعلمین) هستند بس احاديث علماء وارثين انبياء هستند به انها مربوط نميشود چونكه وارثين انها ائمه معصومين هستند .
بس كافيست انقدر ظلم در حق رسول الله (ص) وآل محمد (ع) براى رسيدن به مقامى در اين دنياى از بين رفتنى كه هلاك كرد خداوند كسانى را كه قبل از ما بودند و بر محمد وال محمد (ص) ظلم كردند .
وعن الصادق : إن علياً كان عالماً وإن العلم يتوارث و لن يهلك عالم إلا بقي من بعده من يعلم مثل علمه أوما شاء الله الكافي ج : 1 ص248 .
از اما صادق (ع) كه فرمودند: همانا على از عالمان بود و علم از وارثى به وارث ديگرى ميرسد و عالمى به هلاكت نميرسد مگر اينكه بعد از ان كسى باشد و علم او را دشته باشد همان علمى كه او داشت يا هر انچه را كه خدا وند متعال بخواهد .
به اين معنى كه امام على (ع) وارث رسول الله (ص) و ذريتش بعد از رسول هستند كه علم او از وارثى به ديگرى ميرسد تا اينكه وراثت ختم شود به امام زمان (ع) چونكه ايشان وارث انبياء ومرسلين هستند نه عالمان و فقهائي كه ادعاء دارا بودن علم را ميكنند .
واگر دلائل ديگرى هم بخواهيد كه ائمه (ع) همان علماء و وارثين انبياء هستند به اين مطالب دقت كنيد :
در دعاى امام سجاد (ع) امده است : ... اى بروردگارى كه كرامت را از محمد وال محمد قرار دادى ، وانها را رسالت دادى ، ووسيلة را مخصوص انها نهادى و انها را ورثة انبياء قرار دادى ، و به انها اوصياء وائمه ختم كردى ... الصحيفة السجادية ص43 .
ادامه دارد ...
امام الصادق (ع) قال ( يَغْدُو النَّاسُ عَلَى ثَلَاثَةِ أَصْنَافٍ عَالِمٍ وَمُتَعَلِّمٍ وَغُثَاءٍ فَنَحْنُ الْعُلَمَاءُ وَشِيعَتُنَا الْمُتَعَلِّمُونَ وَسَائِرُ النَّاسِ غُثَاءٌ ) الكافي ج 1 ص 51
امام صادق (ع) فرمودند:انسانها به سه دسته تقسیم میشوند گروهی عالم و گروهی متعلمین و گروهی اشخاصى كه انها راخيرى نيست بس ما از عالمان هستيم و شيعيان ما از متعلمين و بقيه انسانها را خيرى نيست .
وعن أمير المؤمنين (ع) : إِنَّ النَّاسَ آلُوا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ (ص) الى ثَلَاثَةٍ آلُوا إلى عَالِمٍ عَلَى هُدًى مِنَ اللَّهِ قَدْ أَغْنَاهُ اللَّهُ بِمَا عَلِمَ عَنْ عِلْمِ غَيْرِهِ وَ جَاهل مُدَّعٍ لِلْعِلْمِ لَا عِلْمَ لَهُ مُعْجَبٍ بِمَا عِنْدَهُ قَدْ فَتَنَتْهُ الدُّنْيَا وَفَتَنَ غَيْرَهُ وَمُتَعَلِّمٍ مِنْ عَالِمٍ عَلَى سَبِيلِ هُدًى مِنَ اللَّهِ وَنَجَاةٍ ثُمَّ هَلَكَ مَنِ ادَّعَى وَخَابَ مَنِ افْتَرَى) الكافي ج : 1 ص51.
امام على(ع) فرمودند: مردم بعد از رسول الله (ص) به سه گروه تقسيم شدند ، عالمانى كه خداوند انها را علم بخشيد وانها را براى هدايت فرستاد و كسانى كه جاهل هستند و ادعاى علم را ميكنند و از ان علمى كه دارند خوشحال هستند و دنيا انها را به فتنه انداخت و انها مردم را به فتنه برميخوانند و كسانى كه متعلم هستند و علم خود را از عالم ميگيرند بر اساس هدايت از خدا و نجات و غير از انها هر كس ادعاى ان را بكند هلاك خواهد شد .
حالا فكر ميكنيد كه علماء اخر زمان جزء كدام يك از اين سه گروه هستند ، كه با كوچك ترين امرى به ما دستور ميدهند كه به انها بر گرديم تا مسير زندگى ما را مشخص كنند ؟ تا اينكه ادعاى ان را كردند كه انها وارثين انبياء هستند واگر اينطورى باشد بر خلاف احاديث ائمه (ع) بيا خواستند وادعاى امرى را كرده اند كه به انها ربطى ندارد !!! واگر بگويند از گروه اموزندگان (متعلمین) هستند بس احاديث علماء وارثين انبياء هستند به انها مربوط نميشود چونكه وارثين انها ائمه معصومين هستند .
بس كافيست انقدر ظلم در حق رسول الله (ص) وآل محمد (ع) براى رسيدن به مقامى در اين دنياى از بين رفتنى كه هلاك كرد خداوند كسانى را كه قبل از ما بودند و بر محمد وال محمد (ص) ظلم كردند .
وعن الصادق : إن علياً كان عالماً وإن العلم يتوارث و لن يهلك عالم إلا بقي من بعده من يعلم مثل علمه أوما شاء الله الكافي ج : 1 ص248 .
از اما صادق (ع) كه فرمودند: همانا على از عالمان بود و علم از وارثى به وارث ديگرى ميرسد و عالمى به هلاكت نميرسد مگر اينكه بعد از ان كسى باشد و علم او را دشته باشد همان علمى كه او داشت يا هر انچه را كه خدا وند متعال بخواهد .
به اين معنى كه امام على (ع) وارث رسول الله (ص) و ذريتش بعد از رسول هستند كه علم او از وارثى به ديگرى ميرسد تا اينكه وراثت ختم شود به امام زمان (ع) چونكه ايشان وارث انبياء ومرسلين هستند نه عالمان و فقهائي كه ادعاء دارا بودن علم را ميكنند .
واگر دلائل ديگرى هم بخواهيد كه ائمه (ع) همان علماء و وارثين انبياء هستند به اين مطالب دقت كنيد :
در دعاى امام سجاد (ع) امده است : ... اى بروردگارى كه كرامت را از محمد وال محمد قرار دادى ، وانها را رسالت دادى ، ووسيلة را مخصوص انها نهادى و انها را ورثة انبياء قرار دادى ، و به انها اوصياء وائمه ختم كردى ... الصحيفة السجادية ص43 .
ادامه دارد ...
فدك فاطمه- تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09
وارثين انبياء
از معاوية بن وهب گفت : بر ابى عبدالله (ع) وارد شدم و ايشان در سجاده در حال نماز خواندن بودند منتظر ماندم تا اينكه فارغ شوند و انها را در حال مناجات شنيدم كه فرمودند اى كسى كه ما كرامت و شفاعت بخشيدى و رسالت خود را بر ما حمل كردى و ما را وارثيت انبياء قرار دادى .... ثواب الأعمال للصدوق ص95 /مستدرك الوسائل ج10 ص231 .
از ابى عبدالله (ع) كه فرمودند : ما وارثين انبياء هستيم و وارثين كتاب خداوند و از بهترين خلق خدا هستیم .
و سخن امام صادق (ع) براى ان اعرابى كه امام (ع) را ساحر خطاب كردند : ما وارثين انبياء هستيم و در ما نه ساحر ونه كاهن وجود دارد بلكى ما مردم رابه خداوند دعوت ميكنيم و اگر از خداوند بخواهم تو ما به سگى مسخ ميكند تا اينكه به منزلت برگردى ... الثاقب في المناقب لأبي حمزة الطوسي ص199 / مدينة المعاجز للسيد هاشم البحراني ج5 ص360 .
از امام رضا(ع) از امام سجاد (ع) كه فرمودند: محمد (ص) امين الله بود در بين خلق خداوند و هنگامى كه به شهادت رسيدند ما اهل البيت (ع) وارثينش بوديم و ما را خداوند در زمين قرار داد ... تا اينكه فرمودند ما وارثين انبياء هستيم و ما وارث اولى العلم از فرستاده ها ... البحار ج32 ص366/ ينابيع المعاجز للسيد هاشم البحراني ص116 .
و بعد از تمام اين روايتها ايا كسى هست كه ادعا كند كه او ورثه انبياء است بجاى ائمه معصومين (ع) ؟؟؟ ممكنه از اين علمى كه ائمه (ع) دارند جزئى از ان را مردم داشته باشند وليكن تمام علم انها راداشته باشند را قبول نداشته باشيد .
و در زمان حال ما وارث انبياء (ص) حضرت مهدى (ع) است كه اطاعت از ايشان جزء واجباتى است كه خداوند متعال بر ما واجب كرده است ، اما اطاعت از كسانى كه ادعا ميكنند انها وارثين انبياء هستند ، جايز نيست چونكه انها ممكن است جزءى از علم اهل البيت (ع) را داشته باشند نه كل ان را ، و چونكه انها احكام شرعى را از انبياء دريافت نكردند بلكى از ائمه (ع) گرفتند و ائمه (ع) تمام علمشان را از حضرت محمد (ص) دريافت كردند كه ايشان هم به دوره خودشان از انبياء گرفتند بس اين احاديث فقط مربوط به ائمه معصومين (ع) ميشود .
حال شما قضاوت كنيد كه وارث انبياء (ع) علماى منافق هستند يا ائمه معصومين (ع) ؟؟؟
والحمد لله رب العالمين
از ابى عبدالله (ع) كه فرمودند : ما وارثين انبياء هستيم و وارثين كتاب خداوند و از بهترين خلق خدا هستیم .
و سخن امام صادق (ع) براى ان اعرابى كه امام (ع) را ساحر خطاب كردند : ما وارثين انبياء هستيم و در ما نه ساحر ونه كاهن وجود دارد بلكى ما مردم رابه خداوند دعوت ميكنيم و اگر از خداوند بخواهم تو ما به سگى مسخ ميكند تا اينكه به منزلت برگردى ... الثاقب في المناقب لأبي حمزة الطوسي ص199 / مدينة المعاجز للسيد هاشم البحراني ج5 ص360 .
از امام رضا(ع) از امام سجاد (ع) كه فرمودند: محمد (ص) امين الله بود در بين خلق خداوند و هنگامى كه به شهادت رسيدند ما اهل البيت (ع) وارثينش بوديم و ما را خداوند در زمين قرار داد ... تا اينكه فرمودند ما وارثين انبياء هستيم و ما وارث اولى العلم از فرستاده ها ... البحار ج32 ص366/ ينابيع المعاجز للسيد هاشم البحراني ص116 .
و بعد از تمام اين روايتها ايا كسى هست كه ادعا كند كه او ورثه انبياء است بجاى ائمه معصومين (ع) ؟؟؟ ممكنه از اين علمى كه ائمه (ع) دارند جزئى از ان را مردم داشته باشند وليكن تمام علم انها راداشته باشند را قبول نداشته باشيد .
و در زمان حال ما وارث انبياء (ص) حضرت مهدى (ع) است كه اطاعت از ايشان جزء واجباتى است كه خداوند متعال بر ما واجب كرده است ، اما اطاعت از كسانى كه ادعا ميكنند انها وارثين انبياء هستند ، جايز نيست چونكه انها ممكن است جزءى از علم اهل البيت (ع) را داشته باشند نه كل ان را ، و چونكه انها احكام شرعى را از انبياء دريافت نكردند بلكى از ائمه (ع) گرفتند و ائمه (ع) تمام علمشان را از حضرت محمد (ص) دريافت كردند كه ايشان هم به دوره خودشان از انبياء گرفتند بس اين احاديث فقط مربوط به ائمه معصومين (ع) ميشود .
حال شما قضاوت كنيد كه وارث انبياء (ع) علماى منافق هستند يا ائمه معصومين (ع) ؟؟؟
والحمد لله رب العالمين
فدك فاطمه- تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09
روايات و اهل البيت (ع)
بسم الله الرحمن الرحيم
در مبحثهاى قبلى در مورد كلمه ايت الله و اية الله العظمى و علماء صحبت شد كه مربوط به كيست ، وحال اين روايت را داشته باشيد تا منظورم را بيان كنم :
رسول الله (ص) اخواني اخواني قالوا اصحابه اليس نحن اخوانك قال رسول الله (ص) بل اخواني ياتون باخر الزمان يؤمنون بسواد على بياض.
رسول الله : فرموند برادرانم برادرانم ، اصحاب ايشان گفتند : ايا ما برادران شما نيستيم ، فرمودند : بلكى برادرانم كسانى هستند كه در اخر زمان ميايند واز مؤمنانى هستند كه ايمان مياورند بسياهى كه بر برگه سفيد نوشته ميشود .
منظور از اين سياهى كه بر سفيدى نوشته ميشود چيست ؟ ايا مخصوص سخنان افرادى است كه حرف و مطالب خود را بالاتر از سخنان معصومين(ع) قرار داده اند به اين دليل كه سخنان ائمه (ع) ضعيف و مجهول ... است و صفحه هاى مغز انسانها را با خواسته ها و هوسهايشان سياه كرده اند ؟ يا اينكه مربوط به سخنان معصومين (ع) است كه از باطل سخن نميگويند و تمام حكم خود را از خداوند متعال و رسول الله (ص) دريافت ميكنند .
حديث يونس عن أبي الحسن ( عليه السلام ) ، قال : " من نظر برأيه هلك ومن ترك أهل بيت نبيه ضل " . الحدائق الناضرة - المحقق البحراني - ج 1 - ص 132
حديث يونس از ابى الحسن (ع) كه فرمودند : هر كس طبق نظر خودش عمل كند هلاك ميشود ، و هر كس اهل البيت رسول الله (ص) را ترك كند گمراه خواهد شد .
حديثى نقل از امير المؤمنان على (ع) فرمودند : فرد مؤمن دين خود را طبق نظر خود دريافت نكرده است ، بلكى خداوند متعال ان را به او عطا كرد و او قبول و دريافت میکند .
منظور اين است كه انسان از طريق اهل البيت (ع) و انها به نوبه خود از رسول الله (ص) و ايشان تمام دين را از خداوند متعال دريافت كردند و حال وظيفه ماست كه از انها دريافت كنيم ، و اگر بگوييد كه در اين زمان حضرت مهدى (ع) غائب است بس ما چطورى اوامر و مطالب شرعى خود را دريافت كنيم ؟
واگر فکر میکنید که با بیروی از علما میتوانید مسائل شرعى و دين خود را بيدا كنيد ، راحتتر بگم كه انها شما را گمراه تر خواهند كرد ، بس تنها راه ان بيدا كردن امام (ع) است ، همانطور كه انسانهاى عادى امام را ديدند و ميبينند ، چرا ما و شما نخواهيم مثل انها از اين دنيا دل بكنيم و دنبال اماممان باشيم ، لذا انصار امام (ع) در اين دوره تعدادشان از چند هزار بيشتر نيست كه انها ، 313 نفر فرمانده و 50 زن و 10 هزار نفر از كل دنيا و 12 هزار نفر از خود ايران است ميباشد ، علت ان بخاطر اينكه بيشتريها هنوز دنبال اشخاصى هستند كه ادعاى دارا بودن عقل و علم ميكنند ، و همانطور كه ميدانيد اولين كسانى كه وجود امام (ع) را تكذيب كردند و ميكنند علماء هستند .
و در اين روايتها ثابت شده كه سياهى سخنان اهل البيت هستند و برگه سفيد يا سفيدى دل باك مردمانی هست كه با سخنان ائمه معصومين نور ميگيرد ، چونكه اطاعت از انها و كلامشان را خداوند متعال بر ما واجب كرده است ، و غير از انها حرفهايشان را بايد بديوار بزنيم و توجه نكنيم .
ادامه دارد ...
در مبحثهاى قبلى در مورد كلمه ايت الله و اية الله العظمى و علماء صحبت شد كه مربوط به كيست ، وحال اين روايت را داشته باشيد تا منظورم را بيان كنم :
رسول الله (ص) اخواني اخواني قالوا اصحابه اليس نحن اخوانك قال رسول الله (ص) بل اخواني ياتون باخر الزمان يؤمنون بسواد على بياض.
رسول الله : فرموند برادرانم برادرانم ، اصحاب ايشان گفتند : ايا ما برادران شما نيستيم ، فرمودند : بلكى برادرانم كسانى هستند كه در اخر زمان ميايند واز مؤمنانى هستند كه ايمان مياورند بسياهى كه بر برگه سفيد نوشته ميشود .
منظور از اين سياهى كه بر سفيدى نوشته ميشود چيست ؟ ايا مخصوص سخنان افرادى است كه حرف و مطالب خود را بالاتر از سخنان معصومين(ع) قرار داده اند به اين دليل كه سخنان ائمه (ع) ضعيف و مجهول ... است و صفحه هاى مغز انسانها را با خواسته ها و هوسهايشان سياه كرده اند ؟ يا اينكه مربوط به سخنان معصومين (ع) است كه از باطل سخن نميگويند و تمام حكم خود را از خداوند متعال و رسول الله (ص) دريافت ميكنند .
حديث يونس عن أبي الحسن ( عليه السلام ) ، قال : " من نظر برأيه هلك ومن ترك أهل بيت نبيه ضل " . الحدائق الناضرة - المحقق البحراني - ج 1 - ص 132
حديث يونس از ابى الحسن (ع) كه فرمودند : هر كس طبق نظر خودش عمل كند هلاك ميشود ، و هر كس اهل البيت رسول الله (ص) را ترك كند گمراه خواهد شد .
حديثى نقل از امير المؤمنان على (ع) فرمودند : فرد مؤمن دين خود را طبق نظر خود دريافت نكرده است ، بلكى خداوند متعال ان را به او عطا كرد و او قبول و دريافت میکند .
منظور اين است كه انسان از طريق اهل البيت (ع) و انها به نوبه خود از رسول الله (ص) و ايشان تمام دين را از خداوند متعال دريافت كردند و حال وظيفه ماست كه از انها دريافت كنيم ، و اگر بگوييد كه در اين زمان حضرت مهدى (ع) غائب است بس ما چطورى اوامر و مطالب شرعى خود را دريافت كنيم ؟
واگر فکر میکنید که با بیروی از علما میتوانید مسائل شرعى و دين خود را بيدا كنيد ، راحتتر بگم كه انها شما را گمراه تر خواهند كرد ، بس تنها راه ان بيدا كردن امام (ع) است ، همانطور كه انسانهاى عادى امام را ديدند و ميبينند ، چرا ما و شما نخواهيم مثل انها از اين دنيا دل بكنيم و دنبال اماممان باشيم ، لذا انصار امام (ع) در اين دوره تعدادشان از چند هزار بيشتر نيست كه انها ، 313 نفر فرمانده و 50 زن و 10 هزار نفر از كل دنيا و 12 هزار نفر از خود ايران است ميباشد ، علت ان بخاطر اينكه بيشتريها هنوز دنبال اشخاصى هستند كه ادعاى دارا بودن عقل و علم ميكنند ، و همانطور كه ميدانيد اولين كسانى كه وجود امام (ع) را تكذيب كردند و ميكنند علماء هستند .
و در اين روايتها ثابت شده كه سياهى سخنان اهل البيت هستند و برگه سفيد يا سفيدى دل باك مردمانی هست كه با سخنان ائمه معصومين نور ميگيرد ، چونكه اطاعت از انها و كلامشان را خداوند متعال بر ما واجب كرده است ، و غير از انها حرفهايشان را بايد بديوار بزنيم و توجه نكنيم .
ادامه دارد ...
فدك فاطمه- تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09
وارثين انبياء
حال شماها بگوييد ، ايا ما بيرو احاديث اهل البيت هستيم يا اينكه حرفهاى علماى منافق را بيشتر از معصومین (ع) قبول داريم چونكه انها از نظر خودشان تمام عمر خود را صرف اهل البيت (ع) كرده اند و انسانهاى ناقص العقل اين فكر را ميكنند كه غير ممكنه اين اشخاص مرتكب اشتباه و معصيت شوند ؟ ولى من
يك سؤال : ايا اينهاي كه ما را كوركورانه بيروشان هستيم معصوم هستند و از اهل البيت بيشتر ميفهمند ؟
فهم الذين قالوا (ع) ما معناه ان نطقنا فانطقوا وان سكتنا فاسكتوا من لزمنا لزمناه ومن فارقنا فارقناه .
اهل البيت (ع) فرمودند : اگر از ما سخنى شنيديد ان را نقل كنيد ، و اگر ساكت شديم ساكت شويد ، و هر كس ما را بخواهد ما او ميخواهيم و او را ترك نخواهيم كرد ، و هركس كه ما را ترك كند او را ترك خواهيم كرد .
بيشتر مردمان تصور ميكنند كه بيروى در اين زمان از فقهاء منافق ذمت انها را نزد خداوند متعال تبرئه ميكند همانطورى كه انها ادعاى ان را ميكنند بدون اينكه كوچكترين شكى در اين امر داشته باشند !! و لذالك واجب است بر انهائى كه خداوند متعال واهل البيت (ع) انها را هدايت كرده اند نقاب را از صورت انهائى كه ضميرى ندارند بر دارند واين مساله را براى مردم مشخص كنند ، طبق اين روايت :
(فأما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا فهم حجتي عليكم وأنا حجة الله)
در اين روايت حضرت مهدى (ع) نقل به سفير دوم خود فرمودند كه براى هر اتفاقى که میافتد بايد به علما برگرديم چونکه انها حجت من هستند بر شماها و من حجت خدا هستم .
و ايا تا الان فكر ميكنيد كه علماء همان فقهاى اين دوره ما هستند يا اهل البيت (ع) ؟؟؟
در ختام طبق رايتهاى اهل البيت (ع) میگویم : كه علماى اخر زمان ، اگر ساكت شوند همه دهر ساكت ميشوند ، واگر به زبان بيايند كفر ميگويند .
والحمد لله رب العالمين
يك سؤال : ايا اينهاي كه ما را كوركورانه بيروشان هستيم معصوم هستند و از اهل البيت بيشتر ميفهمند ؟
فهم الذين قالوا (ع) ما معناه ان نطقنا فانطقوا وان سكتنا فاسكتوا من لزمنا لزمناه ومن فارقنا فارقناه .
اهل البيت (ع) فرمودند : اگر از ما سخنى شنيديد ان را نقل كنيد ، و اگر ساكت شديم ساكت شويد ، و هر كس ما را بخواهد ما او ميخواهيم و او را ترك نخواهيم كرد ، و هركس كه ما را ترك كند او را ترك خواهيم كرد .
بيشتر مردمان تصور ميكنند كه بيروى در اين زمان از فقهاء منافق ذمت انها را نزد خداوند متعال تبرئه ميكند همانطورى كه انها ادعاى ان را ميكنند بدون اينكه كوچكترين شكى در اين امر داشته باشند !! و لذالك واجب است بر انهائى كه خداوند متعال واهل البيت (ع) انها را هدايت كرده اند نقاب را از صورت انهائى كه ضميرى ندارند بر دارند واين مساله را براى مردم مشخص كنند ، طبق اين روايت :
(فأما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا فهم حجتي عليكم وأنا حجة الله)
در اين روايت حضرت مهدى (ع) نقل به سفير دوم خود فرمودند كه براى هر اتفاقى که میافتد بايد به علما برگرديم چونکه انها حجت من هستند بر شماها و من حجت خدا هستم .
و ايا تا الان فكر ميكنيد كه علماء همان فقهاى اين دوره ما هستند يا اهل البيت (ع) ؟؟؟
در ختام طبق رايتهاى اهل البيت (ع) میگویم : كه علماى اخر زمان ، اگر ساكت شوند همه دهر ساكت ميشوند ، واگر به زبان بيايند كفر ميگويند .
والحمد لله رب العالمين
فدك فاطمه- تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09
روایت وائمه علیهم السلام
بسم الله الرحمن الرحيم
در مبحثهاى قبلى در مورد كلمه ايت الله و اية الله العظمى و علماء صحبت شد كه مربوط به كيست ، وحال اين روايت را داشته باشيد تا منظورم را بيان كنم :
رسول الله (ص) اخواني اخواني قالوا اصحابه اليس نحن اخوانك قال رسول الله (ص) بل اخواني ياتون باخر الزمان يؤمنون بسواد على بياض.
رسول الله : فرموند برادرانم برادرانم ، اصحاب ايشان گفتند : ايا ما برادران شما نيستيم ، فرمودند : بلكى برادرانم كسانى هستند كه در اخر زمان ميايند واز مؤمنانى هستند كه ايمان مياورند بسياهى كه بر برگه سفيد نوشته ميشود .
منظور از اين سياهى كه بر سفيدى نوشته ميشود چيست ؟ ايا مخصوص سخنان افرادى است كه حرف و مطالب خود را بالاتر از سخنان معصومين(ع) قرار داده اند به اين دليل كه سخنان ائمه (ع) ضعيف و مجهول ... است و صفحه هاى مغز انسانها را با خواسته ها و هوسهايشان سياه كرده اند ؟ يا اينكه مربوط به سخنان معصومين (ع) است كه از باطل سخن نميگويند و تمام حكم خود را از خداوند متعال و رسول الله (ص) دريافت ميكنند .
حديث يونس عن أبي الحسن ( عليه السلام ) ، قال : " من نظر برأيه هلك ومن ترك أهل بيت نبيه ضل " . الحدائق الناضرة - المحقق البحراني - ج 1 - ص 132
حديث يونس از ابى الحسن (ع) كه فرمودند : هر كس طبق نظر خودش عمل كند هلاك ميشود ، و هر كس اهل البيت رسول الله (ص) را ترك كند گمراه خواهد شد .
حديثى نقل از امير المؤمنان على (ع) فرمودند : فرد مؤمن دين خود را طبق نظر خود دريافت نكرده است ، بلكى خداوند متعال ان را به او عطا كرد و او قبول و دريافت میکند .
منظور اين است كه انسان از طريق اهل البيت (ع) و انها به نوبه خود از رسول الله (ص) و ايشان تمام دين را از خداوند متعال دريافت كردند و حال وظيفه ماست كه از انها دريافت كنيم ، و اگر بگوييد كه در اين زمان حضرت مهدى (ع) غائب است بس ما چطورى اوامر و مطالب شرعى خود را دريافت كنيم ؟
واگر فکر میکنید که با بیروی از علما میتوانید مسائل شرعى و دين خود را بيدا كنيد ، راحتتر بگم كه انها شما را گمراه تر خواهند كرد ، بس تنها راه ان بيدا كردن امام (ع) است ، همانطور كه انسانهاى عادى امام را ديدند و ميبينند ، چرا ما و شما نخواهيم مثل انها از اين دنيا دل بكنيم و دنبال اماممان باشيم ، لذا انصار امام (ع) در اين دوره تعدادشان از چند هزار بيشتر نيست كه انها ، 313 نفر فرمانده و 50 زن و 10 هزار نفر از كل دنيا و 12 هزار نفر از خود ايران است ميباشد ، علت ان بخاطر اينكه بيشتريها هنوز دنبال اشخاصى هستند كه ادعاى دارا بودن عقل و علم ميكنند ، و همانطور كه ميدانيد اولين كسانى كه وجود امام (ع) را تكذيب كردند و ميكنند علماء هستند .
و در اين روايتها ثابت شده كه سياهى سخنان اهل البيت هستند و برگه سفيد يا سفيدى دل باك مردمانی هست كه با سخنان ائمه معصومين نور ميگيرد ، چونكه اطاعت از انها و كلامشان را خداوند متعال بر ما واجب كرده است ، و غير از انها حرفهايشان را بايد بديوار بزنيم و توجه نكنيم .
ادامه دارد ...
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
روایت وائمه علیهم السلام
العقل اين فكر را ميكنند كه غير ممكنه اين اشخاص مرتكب اشتباه و معصيت شوند ؟ ولى من يك سؤال دارم : ايا اينهاي كه ما را كوركورانه بيروشان هستيم معصوم هستند و از اهل البيت بيشتر ميفهمند ؟
فهم الذين قالوا (ع) ما معناه ان نطقنا فانطقوا وان سكتنا فاسكتوا من لزمنا لزمناه ومن فارقنا فارقناه .
اهل البيت (ع) فرمودند : اگر از ما سخنى شنيديد ان را نقل كنيد ، و اگر ساكت شديم ساكت شويد ، و هر كس ما را بخواهد ما او ميخواهيم و او را ترك نخواهيم كرد ، و هركس كه ما را ترك كند او را ترك خواهيم كرد .
بيشتر مردمان تصور ميكنند كه بيروى در اين زمان از فقهاء منافق ذمت انها را نزد خداوند متعال تبرئه ميكند همانطورى كه انها ادعاى ان را ميكنند بدون اينكه كوچكترين شكى در اين امر داشته باشند !! و لذالك واجب است بر انهائى كه خداوند متعال واهل البيت (ع) انها را هدايت كرده اند نقاب را از صورت انهائى كه ضميرى ندارند بر دارند واين مساله را براى مردم مشخص كنند ، طبق اين روايت :
(فأما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا فهم حجتي عليكم وأنا حجة الله)
در اين روايت حضرت مهدى (ع) نقل به سفير دوم خود فرمودند كه براى هر اتفاقى که میافتد بايد به علما برگرديم چونکه انها حجت من هستند بر شماها و من حجت خدا هستم .
و ايا تا الان فكر ميكنيد كه علماء همان فقهاى اين دوره ما هستند يا اهل البيت (ع) ؟؟؟
در ختام طبق رايتهاى اهل البيت (ع) میگویم : كه علماى اخر زمان ، اگر ساكت شوند همه دهر ساكت ميشوند ، واگر به زبان بيايند كفر ميگويند .
والحمد لله رب العالمين
اسراء- تعداد پستها : 188
تاريخ التسجيل : 2008-10-14
انصار امام احمد الیمانی صلى الله عليه وآله :: يا صاحب الزمان :: اوصياء وخلفاء حضرت پیامبر صلى الله عليه وآله وسلم
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد