با خواندن این متن به دروغگویی احمد یمانی و اصحابش پی میبرید
صفحه 1 از 1
با خواندن این متن به دروغگویی احمد یمانی و اصحابش پی میبرید
به عقیده محققان و علمایی که در زمینه ظهور و آخرالزمان مطالعاتی دارند و صاحب نظر می باشند، سید یمانی به احتمال قوی همان سید حسن نصرالله است!!!
می گویید چرا؟ خب به ادامه مطلب بروید...
روایات متعددی از اهل بیت(ع) درباره انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در یمن وارد شده است که برخی از آنها صحیح السند میباشد، حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح میکند، حتی برخی از روایات انقلاب اسلامی یمن را در زمان ظهور، هدایت بخشترین درخششها بطور مطلق به حساب میآورد و وقت آن را، هم زمان با خروج سفیانی در ماه رجب یعنی چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) و پایتخت آن را صنعا معرفی میکند.
اما نام رهبر آن در روایات معروف به یمنی میباشد و روایتی نام وی را "حسن" و یا "حسین" و از نسل زید بن علی علیهما السلام یاد میکند. ولی این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است. از مهمترین روایات مربوط به انقلاب یمنی روایتی است که از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: (قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان)
و در روایت دیگر از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمود: (خروج این سه تن، خراسانی،سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق میافتد....)
روایات میگویند: یمنی در پی نبرد با سفیانی وارد عراق میشود و نیروهای ایرانی و یمنی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل میشوند. نکته دیگر در اینباره این که ممکن است "یمنی" متعدد باشد و یمنی وعده داده شده و مورد نظر دومین یمنی باشد. زیرا روایات گذشته خروج یمنی موعود را با صراحت هم زمان با ظاهر شدن سفیانی، یعنی سال ظهور حضرت مهدی(عج) بیان کرده است و روایات دیگری با سند صحیح از امام صادق(ع) وجود دارد که میگوید: (مصری و یمنی قبل از سفیانی قیام میکنند)
بنا به این روایت، بایستی شخصی که در این روایت آمده یمنی اول باشد که زمینه ساز یمنی دوم و موعود خواهد بود.
خلاصه این که: ما وقتی این روایات را ملاحظه میکنیم به نکات ذیل دست مییابیم:
خروح او در یمن است نه عراق و همراه و هم زمان با خروج خراسانی و سفیانی است. او فردی قیام نمیکند بلکه قیام جمعی داشته و دارای لشگر مسلحی هست که در مقابل سفیانی قرار میگیرد.
روایتی هم که از یمانی اول بحث کرده است، ظاهرش این است که عراقی نیست بلکه آماده کننده لشگر برای یمانی در یمن است.
وقتی تاریخ را ملاحظه میکنیم میبینیم که بسیاری از افراد بودهاند که ادعای مهدویت داشته و خود را امام عصر(عج) معرفی کردهاند یا خود را باب آن حضرت یا از سفیران آن حضرت شمردهاند و همین مسأله ما را به بیداری و احتیاط در این مسائل فرا میخواند.
ما نفهمیدیم که در این مسأله چه حاجتی به مباهله و امثال آن هست؟ بالأخره این آقا در محضر علماء و متفکرین و بزرگان دین هست. اگر علماء از وضعیت او خبر ندارند پس چرا طلب مباهله میکند و چرا وضعیت خود را با آنان در میان نمیگذارد تا تأییدش کنند و اگر علماء هم مخالفت کردند ما بدانیم چرا مخالفت کردند.
بصیرت خودتان را بالا ببرید. مقام معظم رهبری
واژه یمانی اشاره به مردی است که اندکی پیش از ظهور از کشور یمن جنبش خود را آغاز میکند. امام باقر(ع) در پاسخ به این سوال که قائم(عج) کی قیام میکند فرمودند:
«... و خروج السفیانی من الشام و الیمانی من الیمن ... ؛ هنگام خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از یمن ...»
فاصله آغاز جنبش یمانی ـ که به نام او در احادیث اشارهای نشده است ـ تا زمان ظهور امام مهدی(عج) شش ماه است یعنی از آنجا که ظهور آن حضرت در ماه محرم است قیام یمانی در ماه رجب پیش از آن شروع خواهد شد. این مطلب از ضمیمه شدن چند روایت قابل استنباط است. امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند: «خروج الثلاثة الخراسانی و السفیانی و الیمانی فی سنة واحدة فی شهر واحد فی یوم واحد ؛ خروج سه نفر خراسانی، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است.» بر اساس این حدیث سفیانی و یمانی هم زمان جنبش خود را آغاز خواهند کرد. از سوی دیگر امام صادق در حدیث دیگری فرمودند: «ان امر السفیانی من الامر المحتوم و خروجه فی رجب ؛ حرکت سفیانی از نشانههای حتمی است و در ماه رجب روی خواهد داد.» و در حدیث دیگری فرمودند: «السفیانی و القائم فی سنة ؛ حرکت سفیانی و ظهور قائم(عج) در یک سال است.» به دلالت دو حدیث اخیر جنبش سفیانی در ماه رجب یعنی شش ماه پیش از ظهور امام مهدی(عج) خواهد بود و به دلالت حدیث نخست یمانی هم زمان با سفیانی جنبش خود را آغاز خواهد کرد. در نتیجه قیام یمانی در ماه رجب و شش ماه پیش از ظهور خواهد بود.
از دیگر نکات مربوط به شخصیت یمانی که در احادیث بر آن تاکید شده است این است که یمانی شخصیتی مثبت است و انگیزه قیام او اصلاح وضعیت موجود و دعوت به سوی امام مهدی(عج) است. امام باقر(ع) در این باره فرمودند: «و لیس فی الرایات رایة اهدی من رایة الیمانی هی رایة هدی لانه یدعو الی صاحبکم ؛ در میان پرچمها پرچمی هدایت یافتهتر از پرچم یمانی نیست. او پرچم هدایت است زیرا به سوی صاحب شما دعوت میکند.» و امام صادق(ع) فرمودند: «فلیس فیها رایة باهدی من رایة الیمانی تهدی الی الحق ؛ در میان پرچمها پرچمی هدایت یافتهتر از پرچم یمانی نیست او به حق دعوت میکند.»
و به همین دلیل است که به مومنان سفارش شده است که هنگام قیام یمانی به سوی او بشتابند و او را یاری نمایند امام باقر(ع) در این باره چنین فرمودهاند: «و اذا خرج الیمانی فانهض الیه فان رایته رایة هدی و لما یحل لمسلم ان یلتوی علیه فمن فعل ذلک فهو من اهل النار ؛ چون یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب زیرا پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که با او مقابله کند. پس هر کس چنین کند از اهل آتش خواهد بود.»
درباره سیر قیام یمانی و فعالیتهای او اطلاعات چندانی در دست نیست اما اجمالا میدانیم که او با سفیانی که مهمترین و گستردهترین جبهه مخالف امام مهدی(عج) است و در آن زمان مناطق بسیاری را تحت تصرف خود در آورده است درگیریهایی دارد از امام صادق(ع) در حدیثی چنین روایت شده است: «فینهض الیمانی لدفع شره فینهزم السفیانی بعد محاربات عدیدة ... ؛ پس یمانی برای دفع شر سفیانی بپا میخیزد و پس از جنگهای فراوانی سفیانی میگریزد.»
از آنچه گذشت روشن شد که اولا قیام یمانی از یمن آغاز خواهد شد. ثانیا جنبش او قیام سفیانی هم زمان خواهد بود و ثالثا وی شخصیتی حق گراست. این معیارها تا اندازه زیادی میتواند ما را در تشخیص مدعیان دروغین یاری نماید. قیامهایی که به دعوت یمانی بودن آغاز میشود اما از سرزمین یمن نیست و یا هم زمان با خروج سفیانی نیست و یا رگههایی از انحراف در اقدامات و موضعگیریهای آن هویداست بی تردید ادعای دروغین خواهد بود.
نکته آخر این که از جنبش یمانی و تمجیدهایی که پیشوایان معصوم(ع) از این شخصیت کردهاند چند درس میتوان آموخت:
1ـ بر خلاف این تلقی عمومی که عصر آخرالزمان را در زمان گسترش فساد و تباهیها میداند و سالم زیستن در چنین دورانی را غیر ممکن میداند وجود شخصیتهای مثبت و حقگرایی چون یمانی به روشنی باطل بودن این تلقی را آشکار مینماید.
2ـ دومین پیام جنبش یمانی بطلان اندیشه انتظار منفی است اندیشهای که انتظار را به سکوت و سکون و کنار آمدن با بدیها تفسیر میکند. جنبش یمانی و تعظیم و بزرگداشتی که از ناحیه پیشوایان معصوم(ع) از او شده است به ما میآموزد که حقیقت انتظار اصلاح و ایجاد زمینههای مناسب برای ظهور امام مهدی(عج) است.
3ـ سومین درسی که از این رخداد میتوان آموخت این است که جنبشهای حق طلب و اصلاح گر در عصر آخرالزمان، مطلوب و مورد تایید امامان معصوم(ع) است و نسبت دادن اندیشه حرمت قیام بر علیه طاغوت در عصر غیبت به پیشوایان معصوم(ع) بی اساس است.
می گویید چرا؟ خب به ادامه مطلب بروید...
روایات متعددی از اهل بیت(ع) درباره انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در یمن وارد شده است که برخی از آنها صحیح السند میباشد، حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح میکند، حتی برخی از روایات انقلاب اسلامی یمن را در زمان ظهور، هدایت بخشترین درخششها بطور مطلق به حساب میآورد و وقت آن را، هم زمان با خروج سفیانی در ماه رجب یعنی چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) و پایتخت آن را صنعا معرفی میکند.
اما نام رهبر آن در روایات معروف به یمنی میباشد و روایتی نام وی را "حسن" و یا "حسین" و از نسل زید بن علی علیهما السلام یاد میکند. ولی این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است. از مهمترین روایات مربوط به انقلاب یمنی روایتی است که از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: (قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان)
و در روایت دیگر از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمود: (خروج این سه تن، خراسانی،سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق میافتد....)
روایات میگویند: یمنی در پی نبرد با سفیانی وارد عراق میشود و نیروهای ایرانی و یمنی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل میشوند. نکته دیگر در اینباره این که ممکن است "یمنی" متعدد باشد و یمنی وعده داده شده و مورد نظر دومین یمنی باشد. زیرا روایات گذشته خروج یمنی موعود را با صراحت هم زمان با ظاهر شدن سفیانی، یعنی سال ظهور حضرت مهدی(عج) بیان کرده است و روایات دیگری با سند صحیح از امام صادق(ع) وجود دارد که میگوید: (مصری و یمنی قبل از سفیانی قیام میکنند)
بنا به این روایت، بایستی شخصی که در این روایت آمده یمنی اول باشد که زمینه ساز یمنی دوم و موعود خواهد بود.
خلاصه این که: ما وقتی این روایات را ملاحظه میکنیم به نکات ذیل دست مییابیم:
خروح او در یمن است نه عراق و همراه و هم زمان با خروج خراسانی و سفیانی است. او فردی قیام نمیکند بلکه قیام جمعی داشته و دارای لشگر مسلحی هست که در مقابل سفیانی قرار میگیرد.
روایتی هم که از یمانی اول بحث کرده است، ظاهرش این است که عراقی نیست بلکه آماده کننده لشگر برای یمانی در یمن است.
وقتی تاریخ را ملاحظه میکنیم میبینیم که بسیاری از افراد بودهاند که ادعای مهدویت داشته و خود را امام عصر(عج) معرفی کردهاند یا خود را باب آن حضرت یا از سفیران آن حضرت شمردهاند و همین مسأله ما را به بیداری و احتیاط در این مسائل فرا میخواند.
ما نفهمیدیم که در این مسأله چه حاجتی به مباهله و امثال آن هست؟ بالأخره این آقا در محضر علماء و متفکرین و بزرگان دین هست. اگر علماء از وضعیت او خبر ندارند پس چرا طلب مباهله میکند و چرا وضعیت خود را با آنان در میان نمیگذارد تا تأییدش کنند و اگر علماء هم مخالفت کردند ما بدانیم چرا مخالفت کردند.
بصیرت خودتان را بالا ببرید. مقام معظم رهبری
واژه یمانی اشاره به مردی است که اندکی پیش از ظهور از کشور یمن جنبش خود را آغاز میکند. امام باقر(ع) در پاسخ به این سوال که قائم(عج) کی قیام میکند فرمودند:
«... و خروج السفیانی من الشام و الیمانی من الیمن ... ؛ هنگام خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از یمن ...»
فاصله آغاز جنبش یمانی ـ که به نام او در احادیث اشارهای نشده است ـ تا زمان ظهور امام مهدی(عج) شش ماه است یعنی از آنجا که ظهور آن حضرت در ماه محرم است قیام یمانی در ماه رجب پیش از آن شروع خواهد شد. این مطلب از ضمیمه شدن چند روایت قابل استنباط است. امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند: «خروج الثلاثة الخراسانی و السفیانی و الیمانی فی سنة واحدة فی شهر واحد فی یوم واحد ؛ خروج سه نفر خراسانی، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است.» بر اساس این حدیث سفیانی و یمانی هم زمان جنبش خود را آغاز خواهند کرد. از سوی دیگر امام صادق در حدیث دیگری فرمودند: «ان امر السفیانی من الامر المحتوم و خروجه فی رجب ؛ حرکت سفیانی از نشانههای حتمی است و در ماه رجب روی خواهد داد.» و در حدیث دیگری فرمودند: «السفیانی و القائم فی سنة ؛ حرکت سفیانی و ظهور قائم(عج) در یک سال است.» به دلالت دو حدیث اخیر جنبش سفیانی در ماه رجب یعنی شش ماه پیش از ظهور امام مهدی(عج) خواهد بود و به دلالت حدیث نخست یمانی هم زمان با سفیانی جنبش خود را آغاز خواهد کرد. در نتیجه قیام یمانی در ماه رجب و شش ماه پیش از ظهور خواهد بود.
از دیگر نکات مربوط به شخصیت یمانی که در احادیث بر آن تاکید شده است این است که یمانی شخصیتی مثبت است و انگیزه قیام او اصلاح وضعیت موجود و دعوت به سوی امام مهدی(عج) است. امام باقر(ع) در این باره فرمودند: «و لیس فی الرایات رایة اهدی من رایة الیمانی هی رایة هدی لانه یدعو الی صاحبکم ؛ در میان پرچمها پرچمی هدایت یافتهتر از پرچم یمانی نیست. او پرچم هدایت است زیرا به سوی صاحب شما دعوت میکند.» و امام صادق(ع) فرمودند: «فلیس فیها رایة باهدی من رایة الیمانی تهدی الی الحق ؛ در میان پرچمها پرچمی هدایت یافتهتر از پرچم یمانی نیست او به حق دعوت میکند.»
و به همین دلیل است که به مومنان سفارش شده است که هنگام قیام یمانی به سوی او بشتابند و او را یاری نمایند امام باقر(ع) در این باره چنین فرمودهاند: «و اذا خرج الیمانی فانهض الیه فان رایته رایة هدی و لما یحل لمسلم ان یلتوی علیه فمن فعل ذلک فهو من اهل النار ؛ چون یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب زیرا پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که با او مقابله کند. پس هر کس چنین کند از اهل آتش خواهد بود.»
درباره سیر قیام یمانی و فعالیتهای او اطلاعات چندانی در دست نیست اما اجمالا میدانیم که او با سفیانی که مهمترین و گستردهترین جبهه مخالف امام مهدی(عج) است و در آن زمان مناطق بسیاری را تحت تصرف خود در آورده است درگیریهایی دارد از امام صادق(ع) در حدیثی چنین روایت شده است: «فینهض الیمانی لدفع شره فینهزم السفیانی بعد محاربات عدیدة ... ؛ پس یمانی برای دفع شر سفیانی بپا میخیزد و پس از جنگهای فراوانی سفیانی میگریزد.»
از آنچه گذشت روشن شد که اولا قیام یمانی از یمن آغاز خواهد شد. ثانیا جنبش او قیام سفیانی هم زمان خواهد بود و ثالثا وی شخصیتی حق گراست. این معیارها تا اندازه زیادی میتواند ما را در تشخیص مدعیان دروغین یاری نماید. قیامهایی که به دعوت یمانی بودن آغاز میشود اما از سرزمین یمن نیست و یا هم زمان با خروج سفیانی نیست و یا رگههایی از انحراف در اقدامات و موضعگیریهای آن هویداست بی تردید ادعای دروغین خواهد بود.
نکته آخر این که از جنبش یمانی و تمجیدهایی که پیشوایان معصوم(ع) از این شخصیت کردهاند چند درس میتوان آموخت:
1ـ بر خلاف این تلقی عمومی که عصر آخرالزمان را در زمان گسترش فساد و تباهیها میداند و سالم زیستن در چنین دورانی را غیر ممکن میداند وجود شخصیتهای مثبت و حقگرایی چون یمانی به روشنی باطل بودن این تلقی را آشکار مینماید.
2ـ دومین پیام جنبش یمانی بطلان اندیشه انتظار منفی است اندیشهای که انتظار را به سکوت و سکون و کنار آمدن با بدیها تفسیر میکند. جنبش یمانی و تعظیم و بزرگداشتی که از ناحیه پیشوایان معصوم(ع) از او شده است به ما میآموزد که حقیقت انتظار اصلاح و ایجاد زمینههای مناسب برای ظهور امام مهدی(عج) است.
3ـ سومین درسی که از این رخداد میتوان آموخت این است که جنبشهای حق طلب و اصلاح گر در عصر آخرالزمان، مطلوب و مورد تایید امامان معصوم(ع) است و نسبت دادن اندیشه حرمت قیام بر علیه طاغوت در عصر غیبت به پیشوایان معصوم(ع) بی اساس است.
jalalrezaei- تعداد پستها : 5
تاريخ التسجيل : 2011-06-23
مواضيع مماثلة
» سوالات مسيحيان از سيد احمد الحسن(ع)
» یمانی برچمدار اهل بیت (ع)
» پاسخ به سؤالات مختلف از طريق سيد احمد الحسن (ع)
» شناسنامه سيد احمد يمانی عليه السلام
» نصیحتی از سید احمد الحسن وصی ورسول اامام مهدی (ع)
» یمانی برچمدار اهل بیت (ع)
» پاسخ به سؤالات مختلف از طريق سيد احمد الحسن (ع)
» شناسنامه سيد احمد يمانی عليه السلام
» نصیحتی از سید احمد الحسن وصی ورسول اامام مهدی (ع)
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد