متشابهات

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل

متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الأربعاء 24 ديسمبر - 5:09

س : منظور از کلام امام حسین (ع) که فرمودند : (كم من كرب يضعف فيه الفؤاد)به چه معناست ؟


ج : امام حسین (ع) در این کلام که با خدای خود مناجات میکند حزن و ناراحتی عمیق خود را بیان میکنن چونکه ( کرب یعنی هم نفس و خزن ان ) که در ان عظیم بلا را بیان میکنند وقتی که میبینند با چشمهای خودشان که باطل حق را از بین میبرد و در ان لحظات بر ایشان ظاهر میشود که این یک مصیبتی است که یک فواد یک انسان نمیتواند ان را تحمل کند مگر اینکه خداوند متعال ان را با حول و قوت خود تسدید کند .

چونکه امام حسین (ع) در حالی که با خدای خود مناجات میکنن میفرمایند : إلهي لا طاقة لي على حمل هذا الكرب العظيم إلا بحولك وقوتك .

چونکه امام حسین میفرمودند
: ( لا قوة إلا بالله ) .


_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الخميس 25 ديسمبر - 4:51

س : چرا امام حسین (ع) پسر شیر خوارش را بر لشکریان یزید خارج کرد تا اینکه برایش اب طلب کند ؟ وایا میدانست که او را میکشند ؟

ج : امام حسین (ع) فرزند شیرخوارش را برای طلب اب خارج کرد و میدانستند که کشته میشوند و بدان : که باطل جوله ای دارد و حق دولتی ... و برای اینکه جوله و مرحله باطل انجام بشود شیطان از هر ناحیه تاریکی وارد میشود وباید انچه را که پنهانی دارند را نشان بدهند وان جنگ و نبرد با جنود خدا میباشد ...

و بدان : که مصیبت امام حسین (ع) خیلی و خیلی از ظلم ظالمین را که باید بر شماها نازل شود تخفیف داده است تا اینکه رضایت خدا را جلب کنید و شما را وارد بهشتی که زیر ان انهار جاری میشود بکند ...

وامام حسین (ع) با خون پاکشان خودش را قربانی شما کرد و فدا کرد زینب (ع) را که بهترین زنهای دو عالم است بعد از حضرت فاطمه (ع) برای زنهایتان و فدا کرد برای فرزندانتان پسر شیرخوارش را .
و حضرت مهدی (ع) و من (بنده مسکین ) و بیشترین خلق خدا گردن ما از دین و فضل حسین سنگین است و کمرم را سنگین کرده تا اینکه خداوند متعال ان را عف کند

وبدان وقتی که امام مهدی (ع) به امام حسین میگوید که : ( لأبكينك بدل الدموع دما ) مزاح نکرده است ... چونکه امام حسین (ع) برای قضیه حضرت مهدی (ع) خون خود را ریخته است چونکه اوست ذبیح الله ... همانطوری که شما وقتی خانه ای میسازی و گوسفندی را قربانی میکنید همانطور نیز خداوند متعال بعد از بنا کردن عرش و اسمان و زمین خود حسین (ع) را قربانی کرد ... و قضیه امام مهدی (ع) یک قضیه الهی است و خاتمه انذار است و قضیه عرش و ملک خداوند متعال است و حاکمیت خدا بر زمین همانطور که خداوند متعال فرمودند (وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ) (الصافات:107) یعنی امام حسین (ع) و مفدی ان امام مهدی (ع) است پس سلام خدا بر ذبیح سلام و حق و عدل ... وبدان که علی اکبر ذبیح اسلام است همانطور که امام حسین (ع) ذبیح الله میباشد

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الجمعة 26 ديسمبر - 4:08

س : منطور از این ایه مبارکه چی میباشد : (َ جَعَلْنَا اللَّيْلَ وَ النَّهارَ آيَتَيْنِ فَمَحَوْنا آيَةَ اللَّيْلِ وَ جَعَلْنا آيَةَ النَّهارِ مُبْصِرَةً لِتَبْتَغُوا فَضْلاً مِنْ رَبِّكُمْ وَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِينَ وَ الْحِسابَ وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ فَصَّلْناهُ تَفْصِيلاً) (الإسراء 12) ؟ .

ج : عن أبي بصير عنه (ع) : ( فمحونا آية الليل قال هو السواد الذي في القمر ) .
وكذلك عن أمير المؤمنين (ع) : ( عندما سئُل عن السواد الذي في القمر قال (ع) هو قوله تعالى (فَمَحَوْنا آيَةَ اللَّيْلِ) ) .
ایه اللیل : یعنی ماه – و ایه نهار : یعنی خورشید
ماه : کوکبی است تاریک که نور خود را از خورشید میگیرد و خورشید ستاره نورانی است و در وجود دو ایه ماه و خورشید و شب و روز که هنگامی که یکی از انها پنهان میشود دیگری بزوغ میکند دلیل واضحی است بر تنظیم دقیق (وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ فَصَّلْناهُ تَفْصِيلاً)
در باطن ایه : خورشید حجت بر خلق میباشد و ماه وصی او ... چونکه رسول الله خورشید هستند و علی (ع) ماه ایشان ... و همانطور در هر زمان خورشید حجت است بر خلق ... وماه وصی او و حجت خود را بر خلق از او میگیرد ... و شب تاریکی است و ظلم و دولت ظالمین ... و روز نور است و حق و دولت عدل ...
(فَمَحَوْنا آيَةَ اللَّيْل) :- ایه شب ماه میباشد و همان وصی و نیز حجت بر خلق میباشد و محو ان یعنی تاریکی و ظلم حق ایشان را پنهان میکند وهیچ امری بدون دستور خداوند متعال قابل اجرا نمیباشد لذا خداوند متعال این امر را به او نسب دادند و اگر خداوند متعال بخواهد ایه شب را اشکار میکند که همان وصی و حجت بر خلق است ... و این همان حالی است در زمان حضرت مهدی (ع) .
(وَ جَعَلْنا آيَةَ النَّهارِ مُبْصِرَةً ):- که همان خورشید و حجت بر خلق میباشد وقتی که امر ایشان را بر سر اشهاد اشکار میشود و تمام خلق از اوامر او پیروی میکنند و سر طاعت فرود میاورند .
( لِتَبْتَغُوا فَضْلاً مِنْ رَبِّكُمْ):- فضل خداوند متعال وان : فضل اخروی است وان فضل حقیقی است ... ( لِتَبْتَغُوا فَضْلاً مِنْ رَبِّكُمْ ) یعنی عمل صالح با امام حجه انجام بدهید و جهاد در بین دستهای ایشان
و فضل خدا وند : علم و معرفت به خداوند متعال و انبیا و مرسلین و و کتاب خداوند که در ان بهترین قصه ها و حال امتهای سابق و حساب روز قیامت روایت شده است ... وعمل تمام امور در کتاب خداوند متعال به صورت مفصل نقل شده است .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في السبت 27 ديسمبر - 6:32

س: چرا قابیل هابیل را کشت ؟ وایا درست است که حضرت ادم (ع ) میخواستید توامهای انها را با هم تزویج دهد و قابیل منع کرد ؟ و سپس حضرت ادم به انها دستور میدهد که قربانی ادا کنند برای تاکید بر این امر ؟

ج : در این مساله لغط بسیاری است :

و در حقیقت : خداوند متعال ازدواج محرمها را حرام کرده است در ام الکتاب ... و تمام شرائع و کتابهای اسمانی که در انها این تحریم وجود دارد ... نیز در شریعت ادم ... و مساله ازدواج اولاد ادم به این صورت است :
حوا برای ادم (ع) قابیل را به دنیا اورد و بعد هابیل را . و قابیل با زنی که خداوند متعال ان را برای او افرید ازدواج کرد که طالحه بود . و هابیل نیر با زنی که خداوند متعال ان را برای او خلق کرد ازدواج کرد و او صالحه بود . و این دو زنها را همانگونه که خداوند متعال ادم و حوا را خلق کردند انها را نیز خداونداز قبل خلق کرد .
یعنی خداوند متعال با قدرت خودش دو زن برای قابیل و هابیل بوجود اوردند . و سپس خداوند به ادم (ع) امر میفرماید که وصی خود را هابیل (ع) انتخاب کند . و هنگامی که قابیل این امر را خبر دار شد اعتراض کرد بر تعیین او ... و ادم (ع) به او فرمودند که امر از طرف خداوند متعال میباشد و از او نیست ... و دستور دادند که قربانی برای خداوند متعال بدهند ... سپس هابیل کبش بزرگی را قربانی کرد و قابیل سنبله های تلف شده قربان کرد ... و قربانی هابیل قبول شد و اتش او را خورد ... و حقد در نفس قابیل از هابیل بوجود امد و شیطان او را به وسوسه انداخت تا اینکه برادر خود را بکشد ... و نفس او این امر را قبول کرد و برادر خویش را به قتل رساند و قابیل هابیل را از حسادتش به قتل رساند ... چونکه او وصی ادم (ع) بود پس تحقیق پیدا کرد وعده ابلیس (لعنت الله ) برای اغوا ... و قابیل را اغوا کرد و اصابت کرد به او مرض حسد که عوارضش ( منیت و تکبر ) است .
اما بقیه ذریه : همسر هابیل حامله بودند و پسری را بدنیا اوردند .
و میز بعد از ان ادم (ع) دارای اولاد میشود که انها شیث و یافث میباشند ... و همسر شیث پسر و دختری رابدنیا اوردند ... و همسر یافث چختری را بدنیا اوردند ... و پسر هابیل با دختر شیث ازدواج میکنند و پسر شیث با دختر یافث تزویج میکنند .
وانبیا از ذریه انها میباشند و این فصل خطاب میباشد و بیشتر از این کلام در این مساله بعد از واضح شدن امور یعنی تکذیب خداوند و رسول او میباشد
.

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الأحد 28 ديسمبر - 4:05

س : منظور خداوند متعال از این ایه مبارکه چیست : ( وَكَانَ الإِنْسَانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلاً)(الكهف: 54)؟

ج : انسان از واسعترین مخلوقانی میباشد که قدرت بر معرفت نامهای خداوند متعال را دارد . چونکه فطرت انسان فطرت واسع و عظیمی میباشد ... و همانطور که در حدیت وارد شده است خداوند ادم را طبق سیرت خود افرید ... یعنی که انسان مفطور بر تحلی نامهای خداوند متعال میباشد ... تا اینکه او بشود تجلی خدا بر خلق و اسما الحسنی بر خلق .

و جدل در ایه یعنی : سخن به حق و احتجاج ان بر اهل باطل .

وانسان همان : (علی بن ابیطالب ) میباشد ... واگر انسان انتکاس پیدا کند با باطل مجادله میکند ... ولیکن مجادله با اهل باطل سفیه و اهانت است اگر خلاف انچه باشد که بر عقل سالم ارائه دهد ... چونکه امور را دور از هوای نفس و تعصب و تزمت انجام میدهد .


اين مطلب آخرين بار توسط فدك فاطمه در الثلاثاء 30 ديسمبر - 3:00 ، و در مجموع 1 بار ويرايش شده است.

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الإثنين 29 ديسمبر - 2:07

س/ خداوند متعال فرمودند : (أُولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ * فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ * ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ * وَقَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ) (الواقعة:11-14) .

مقربون چه کسانی میباشند ؟ و اخرون چه کسانی هستند ؟ و چرا انها از اولین ثله و از اخرین کم میباشند ؟

مقربون : همان هفتاد هزار نفر شیعیان حضرت علی علیه السلام میباشد یا همان انسان کامل که در قران ذکر شده است و هر بین انها : بعضی انبیا و مرسلین و ائمه میباشند و مقداره کمی از امت
محمد مثل سلمان و مالک اشتر و سیصد و سیزده نفر از انصار امام مهدی (ع) .

الاولون : امتهای سابق که در بین انها بسیاری از انبیا و مرسلین بودند و انها 124 هزار نبی که در بین انها مقربین بسیارند .

الاخرون : امت محمد (ص) میباشد که در بین انها جماعتی از مقربین و خیلی کمتر اعدادی از امتهای سابق وجود دارد که بیشتر انها از انبیا و مرسیلین میباشد .

[b]و مقربون از امت سابق همان انبیا و مرسلین که اگر انها
را با عدد نبی ادم مقایسه کنید بسیار کم میباشد لذا انها را به نام ثله یاد میکنند چونکه انها دهها هزار نفر هستند در مقابل ملیاردها بشر .
اما مقربون از امت محمد (ص) عدد انها نسبت به نسبت ثله امت سابق کم میباشد چونکه انها صدها هستند در مقابل دهها هزار عدد از امتهای سابق و نیز نسبت به نبی ادم و ملیاردها بشر .

و نیز مقربون همان ( شیعیان رسول الله ص) میباشد و در این حالت در بین انها قائدشان و سیدشان حضرت علی (ع) وارد میشود که او با انها میشود از کمترین ( از اخرین ) .
[/b]

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الثلاثاء 30 ديسمبر - 2:59

س : منظور امیر مومنان (ع) بدنیا که میفرمایند : ( يا دنيا غري غيري إليَّ تعرضت أم إليَّ تشوفت هيهات هيهات قد بنتك ثلاثا لا رجعة فيها ) ایا حضرت علی علیه السلام دنیا را طلاق عادی داده است یعنی او را ترک کرده و بعد به ان برگشتن و به همین صورت تا سه مرتبه ؟

ج : این معنای که شما یاد کردید یعنی اینکه بعد از ترک دنیا به او برگشته است اشتباه میباشد ... ولیکن او علیه السلام دنیا را در دوران کودکی و جوانی و پیری ترک کرده است و قول خداوند متعال : (اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرّاً ثُمَّ يَكُونُ حُطَاماً وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ) (الحديد:20) .
و حضرت علی علیه السلام در دوران کودکی وارد اسلام شدند و ان را بازی نگرفتند بلکی ان را فهمیدند از طریق جهد و جهاد و دفاع از روسل الله (ص) و اسلام تا صباه ... و جوانی خود را نیز در راه خدا عرق ریختن و از معرکه به معرکه حتی فرصتی که زخمهای خود را مداوا کند را نداشتند .
و در سن پیری نه به کمی و زیادی دنیا اهمیت دادند .

و این است حضرت علی (ع) که در دوران کودکی نه لعب و نه لهو کردند ... و در جوانی نه تزیین و اهتمام و علاقه به مظهر میدادند ... ودر پیری از تراث دنیا چیزی را جمع نکردند و همان طوری که فرمودند (ع) بود .

ونیز که سه مرتبه با تمام وجود ملکی جسمانی میباشد ... و ملکوتی در شش اسمان و عقلی در اسمان هفتم .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الأربعاء 31 ديسمبر - 2:29

س : منظور از قول حضرت سليمان (ع) (رُدُّوهَا عَلَيَّ فَطَفِقَ مَسْحاً بِالسُّوقِ وَالْأَعْنَاقِ) (صّ:33) چیست ؟ ودرخواست ایشان چی بوده است ؟ بعضی ها میگویند که خورشید را برگرداندند !!! وبعضی ها میگویند برگرداندن اسب و قتل ان !!!


ج : حضرت سلیمان از ملائکه ای که موکلین خورشید هستند درخواست کردند که خورشید را به حالت اول خود در اسمان برگردانند بعد از غیاب ان ... طبق دستور خداوند ... تا اینکه نماز عصر را بجا اورد بعد از اینکه قضا شده است ... بخاطر انشغال ایشان برای جمع اوری اسبها برای نبرد و ستیز .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الخميس 1 يناير - 2:38

س : چرا تمهید و علامتهای قیام و دولت حضرت مهدی (ع) در عراق میباشد ؟


ج : چونکه مرکز جسمانی دنیا همان ضريح علي بن أبي طالب (ع) ، میباشد که در عراق است .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الأحد 4 يناير - 0:43

س: منظور از قول امیر مومنان (ع) در دعای صباح : ( عقلي مغلوب ) چیست ؟


ج : از جهت منیت و تاریکی ... چونکه اگر در ایشان این
حالت نبود با رسول الله (ص) فرقی نداشتن ... و در درجه (إنا فتحنا لك فتحاً مبينا) که درجه حضرت محمد (ص) قرار میگرفتند .

و همانطوری که در سوره فاتحه ذکر کردم و در متشابهات .... اینکه بر حضرت محمد (ص) پرده و غطا لاهوت برداشته شد و او در حالت خفق بین فنا قرار گرفته بودند : چونکه نمیماند جز الله الواحد القهار و برگشت او به شخصیت خودش و منیت (انا ) . و بر حضرت علی (ع) این پرده کشف و برداشته نشد و او این امر را ذکر میکند وقتی که فرمودند : ( لوكُـشف لي الغطاء لما ازددت يقينا) ...یعنی انچه را که بر رسول کشف شد . و گرنه بر او بدون مرتبه رسول الله (ص) غطا و پرده کشف شد

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الإثنين 5 يناير - 0:54

س : منظور خداوند متعال از این ایه مبارکه : (خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ
وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيراً
وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ
اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيباً)

(النساء:1) چیست ؟



ج : خداوند متعال محمد (ص) را خلق کردند و بعد از ایشان
علی و فاطمه علیهما السلام را خلق کردند (نور ظاهر علی و باطن ان فاطمه میباشد ) و سپس خلق را از انها
بوجود اورد .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الثلاثاء 6 يناير - 0:14

س :
منظور خداوند متعال از این ایه چه میباشد : ( فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِنْ
فُطُورٍ)(الملك: 3)



ج:
الفطور : درهایی میباشد که در اسمان برای ملائکه باز میشود هنگام ظهور قائم علیه
السلام ... و خداوند فرمودند :
(وَفُتِحَتِ
السَّمَاءُ فَكَانَتْ أَبْوَاباً) (النبأ:19) و نزول ملائکه ها برای نصرت حق و دین
خداوند متعال میباشد و در اخر سوره الم
ُلك : (قُلْ
أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ
مَعِينٍ) (الملك:30)
، به این منظور
در غیبت علم ازمین بردامیشود و در حوزه مردم بجز جهل و جاهلیت امری بی
نمیماند و کسی که مدعی حق است با علم الهی بر شما وارد میشود و اوست : أب معین
.

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الخميس 8 يناير - 23:46

س : ممکن است که به من بگوید چه چیز یا چه شخصی مقصود است
از سگ اصحاب کهف ؟ واگر یک سگ عادی بود چرا از او بیشتر از یکبار ذکر شده است در
این قصه و بعضی وقتها از او بعنوان جمع ذکر میشود :
(سَيَقُولُونَ
ثَلاثَةٌ رَابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَيَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ كَلْبُهُمْ
رَجْماً بِالْغَيْبِ وَيَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ كَلْبُهُمْ قُلْ رَبِّي
أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِمْ مَا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِيلٌ فَلا تُمَارِ فِيهِمْ
إِلَّا مِرَاءً ظَاهِراً وَلا تَسْتَفْتِ فِيهِمْ مِنْهُمْ أَحَداً)
[1]
(الكهف:22) لطفا توضیح بدهید .



ج : همراه با اصحاب کهف سگ عادی بود ولیکن امر مهم این
است که او سگ نبود بلکی کسی که بر این سگ کنترل و و را حرکت میدهد جنب است به اسم
قطمیر (و این جن قدرتی دارد که میتواند بر حیوانات کنترل داشته باشد مثل شگ و گربه
و انها را حرکت بدهد .



و این جن قطمیر میخواست برای جلب توجه اصحاب کهف به این
سگ وجود خود را به انها نشان دهد و قدرت خود را به انها نشان بدهد که میتواند کمکی
به انها بکند بعد از اینکه به دعوت انها ایمان پیدا کرد .






و قطمیر : از جنی است که قدرت دارد دلها را پر از رعب و
ترس بکند و قلب دلیران را بلرزاند و همانطور که خداوند متعال فرمود : (
وَكَلْبُهُمْ بَاسِطٌ ذِرَاعَيْهِ بِالْوَصِيدِ لَوِ اطَّلَعْتَ عَلَيْهِمْ
لَوَلَّيْتَ مِنْهُمْ فِرَاراً وَلَمُلِئْتَ مِنْهُمْ رُعْباً) (الكهف: 18) .



و کسی که دلهای انها را از ترس پر میکرد و مانع رسیدن
انها به اصحاب کهف میشد همانا جن قطمیر بود ... و این جنی که از انها حراست میکرد
... یکی از انصار قائم علیه السلام میباشد .












_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الجمعة 9 يناير - 23:13

س: منظور خداوند متعال از این ایه (رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ
الْمَغْرِبَيْنِ)(الرحمن:17) چیست ؟



ج : انها سرخی مشرقیه و سرخی مغربیه میباشد


که سرخی مشرقیه : دلالت بر خون حضرت علی علیه السلام
میکند .



و سرخی مغربیه :دلالت بر خون حسین علیه السلام میکند و این نسبت به ائمه میباشد .


واما نسبت به مهدیین سرخی مشرقیه دلالت بر خون یکی از
مهدیین نظیر حضرت علی (ع) میباشد .



و سرخی مغربیه نیز دلالت بر خون یکی از مهدیین نظیر امام
حسین (ع) میباشد .



چونکه انها هم مشرقین هستند و هم مغربین ... و مشرق در
ائمه و مهدیین میباشد ... ونیز مغرب در ائمه و مهدیین میباشد .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الأحد 11 يناير - 0:07

س : منظور خداوند متعال از این ایه مبارکه چیست ؟ (فَإِذَا
انْشَقَّتِ السَّمَاءُ فَكَانَتْ وَرْدَةً كَالدِّهَانِ) (الرحمن:37) ؟



یعنی اگر کتاب باز شود ( جفر قرمز ) ... یعنی انکه
خداوند متعال برای قائم علیه السلام بگشاید .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الثلاثاء 13 يناير - 23:37

س: منظور خداوند متعال از این ایه مبارکه چیست ؟

(يَوْمَ يَجْمَعُ اللَّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ قَالُوا لا عِلْمَ لَنَا إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ) (المائدة:109) ؟ .

ج : از بريد الكناسي گفت از ابا جعفر (ع) سوال کردم ازقوله خداوند متعال (يَوْمَ يَجْمَعُ اللَّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ قَالُوا لا عِلْمَ لَنَا إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ) .

فرمودند : ( ان لهذا تأويلاً يقول ماذا أجبتم في أوصياءكم الذين خلفتموهم على أممكم . قال فيقولون : لاعلم لنا بما فعلوا من بعدنا ) .الكافي : ج8 : ص 337




اين مطلب آخرين بار توسط فدك فاطمه در الأربعاء 11 فبراير - 2:39 ، و در مجموع 1 بار ويرايش شده است.

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الأحد 18 يناير - 1:06

س: دلیل قرانی چیست که امامت زن را حرام کرده است ؟ در صورتی که نمازخوانان مرد یا زن یا مختلط باشد ؟

مجاز است امامته زن بر نماز خوانانه زن فقط ... ولی امامت زن بر نماز خوانانه مرد مجاز نیست وحتی اگر مختلط باشد از مرد و زن ...

خداوند متعال فرمودند : (وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ )(البقرة: 228)

واین درجه امامته عامه میباشد و همچنان خاص در نماز حتی اگر نماز جمعه یا جماعت و یا نماز عید و ایات و غیره باشد
.

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في السبت 7 فبراير - 5:26

س: اگر گناه ابلیس (لعنه الله) این است که سجده نکرده بر حضرت ادم ... پس ایه اشاره به ملائکه میکند و نه به جن پی سایا میتوان گفت که این حجتی است بر او و امر سجده برای فرشتگاه امده است نه جن ؟

ج
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله رب العالمين ، وصلى الله على محمد وال محمد الأئمة والمهديين

ابلیس (لعنه الله) از جن میباشد طبق اصلش و او نیز از ملائکه میباشد در نتیجه ارتقاع او در ان مرحله ... و چونکه دستور به ملائکه برای سجده داده شد شامل او نیز میشود به این اعتبار که در ان مرجله از ملائکه بوده است
و فطرت انسها : اعظم تر است که اگر از خداوند متعال پیروی کنند ترقی پیدا میکنند تا اینکه صورت خدا و دست خدا قرار بگیرند . همانطور که حال خلفا خداوند در روز زمین میباشد ... چونکه اگر انسان از فرمانهای خداوند پیروی کند درجه او بالاتر از درجه ملادکه میشود .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الثلاثاء 10 فبراير - 4:56

س : خداوند متعال فرمودند ( وَإِذَا قُرِئَ عَلَيْهِمُ الْقُرْآنُ لا يَسْجُدُونَ )(الانشقاق:21)


منظور از این ایه سجده نکردن هنگام قرائت قران میباشد ... ایا واجب است هنگام قرائت قران سجده کرد ؟

ج :بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين
وصلى الله على محمد وال محمد الأئمة والمهديين

قران یعنی ( امام که در هر زمان حجتی میباشدبر مردم ) و قرائت ان یعنی ( قرائت صفحه ای که به او مربوط است برای مردمان دنیا )
پس باید مردم از او اطاعت کنند و خضوع برامر او کنند وان این است (السجودالذي رفضه إبليس (لعنه الله) ) و هر کسی که به مبتلا به مرض ابلیس میباشد او را رفض و
انکار میکند چونکه اعراض مردم از قرائت قران ناطق و ان امام و حجت خدادر زمان انهامیباشد .

و ترک طاعته او (ترک سجود ) میباشد ... و ان مانند و نظیر ترک ابلیس و سجده در مقابل حضرت ادم (ع)میماند (وَإِذْقُلْنَا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ
الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُأَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلاً) (الكهف:50).



_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الأربعاء 11 فبراير - 2:37

س : خداوند متعال فرمودند (وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍوَكَانَ الْأِنْسَانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلاً) (الكهف:54) ایا در این ایه انسان مذموم میباشد ؟

ج

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين ،

وصلى الله على محمد وال محمد الأئمة والمهديين



وكان الإنسان أكثر شيء جدلا :- یعنی بحث برای معرفت حقیقت ، باعتباری که فطرت انسان است ، چونکه او مفطور میباشد برای معرفت تمام اسامی الهی ، و فطرت او او را موهل میکند برای معرفت حقیقت خداوند متعال فرمودند : (وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ)(البقرة:31) .



_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف فدك فاطمه في الثلاثاء 17 فبراير - 2:27

س : چرا خداوند ذکر را فرد نمود ؟


ج : چونکه خداوند وتر ( تک ) است و وتر ویا همان فرد دلالت بر خداونده متعال میشود و الشفع دلالت بر دوتا یا زوج میشود لذا ذکر در نماز یکی یا سه تا یا پبج تا و یا هفتها میباشد .

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: متشابهات

پست من طرف محتوى إعلاني اليوم في 13:12


محتوى إعلاني


بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه


 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد