قانون معرفت حجت

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل

قانون معرفت حجت

پست من طرف فدك فاطمه في الجمعة 10 أكتوبر - 3:58

بسم الله الرحمن الرحيم

از آنجائى كه هميشه براى همه سؤال بوده كه چگونه حجت يا خليفه يا رسول يا فرستنده خداوند را بشناسيم ، به گروههاى مختلفى تقسيم شدند .

عده اى به علت داشتن ايمان قلبى مورد تمسخر قرار گرفتند و رسولان را سرزنش مى كردند و خطاب به آنها مى گفتند : افراد ساده لوح و جاهل را دور خود جمع كرده اند .

و عده ديگر زمام خود را بدست افرادى قرار دادند و خواستند كه آنها برايشان تعيين تكليف كنند تا آنها را به شخص مورد نظرشان برسانند وليكن اين روش كار ساز نبود كه مردم براى خود انتخاب كرده بودند و در انتظار فرستنده خداوند شكست خوردند . بنابراين اگر به قانونى را كه خداوند در قرآن خويش ذكر فرموده اند توجه كنيم ديگر نيازى به اين نيست كه زمام خود را به دست افراد بگذاريم كه براى ما تعيين تكليف كنند و آنها حجت را به ما نشان دهند در صورتيكه تاريخ شاهد اين ماجرا بوده و هست و خواهد بود كه آنها نه تنها اينكه خود به حجت نپيوستند بلكه مردم بى اطلاع را در دام شيطنت خود وارد كه جهنم نمودند . قانون ذكر شده در قرآن نه فقط براى شناخت حضرت مهدى (ع) است بلكه براى هر حجتى كه از سوى خداوند ميايد سازگار مى باشد .

اگر سؤال : اگر حضرت مهدی (ع) ظهور کند از کجا بفهمیم که ایشان همان حضرت مهدی (ع) هستند كه منتظر قدومشان بوديم ؟

جواب : در مورد شناخت ايشان 6 راه وجود دارد كه 3 راه اول راههاى ابتدائى است و 3 راه آخر راههاى شناخت حقانيت مدعى مى باشد :

1– اول اينكه ايشان شيعه باشند و نه غير شيعه ، بطور مثال چنانچه متوجه شديم كه شخص مقابل غير شيعه است ديگر نيازى به ادامه بحث با او نيست .
2– اينكه از اولاد على و فاطمه باشد .
3– اينكه نام ايشان محمد ابن حسن باشد .

حال وقتى كه شخص مدعى داراى شرايط فوق باشد به قانونى كه خداوند در كتاب خود براى شناخت هر حجتى در هر زمان و مكانى قرار داده رجوع مى كنيم و آن قانون شناخت حجت است . براى اينكه به اين قانون مسلط شويم و آنرا درست درك كنيم به اين مثال توجه فرمائيد :

سرمايه دارى براى احداث كارخانه اى نياز به يك برنامه ريزى دارد كه بعد از انتخاب يك مدير موفق مى تواند به بازدهى بهترى دسترسى يابد و آن مدير بايد داراى سه شرط و ويژگى باشد :

1– تعيين شده از طرف صاحب شركت باشد .
2– از همه داناتر باشد تا شركت به بيراهه كشيده نشود .
3– تمامى افراد موظف به اطاعت از او هستند .


اين مطلب آخرين بار توسط فدك فاطمه در الأربعاء 29 أكتوبر - 22:29 ، و در مجموع 1 بار ويرايش شده است.

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

قانون معرفت حجت

پست من طرف فدك فاطمه في الجمعة 10 أكتوبر - 4:03

پس اين سه شرط راز موفقيت كارخانه است و حالا آنرا با قرآن تطبيق مى دهيم :

1– خداوند ، آدم (ع) را بعنوان خليفه خود در زمين در محضر ملائكه و ابليس تعيين كرد :

( وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ )
(البقرة – 30 )


( پروردگارت به فرشتگان گفت ‏: من در روى زمين‏ ، جانشينى نماينده‏اى قرار داده ام . فرشتگان گفتند : پروردگارا آيا كسى را در آن قرار مى‏دهى كه فساد و خونريزى كند ؟ و ما تسبيح و حمد تو را بجاى مى‏آوريم ‏، و تو را تقديس مى‏كنيم ؟ پروردگار فرمود : من حقايقى را مى ‏دانم كه شما نمى‏دانيد )

اوّلين كسى كه تعيين شد ، حضرت آدم (ع) بود و بعد از آن تمامى تعيين ها به وصيّت تبديل شد زيرا كه قبل از آدم (ع) خليفه اى نبود كه به آن وصيّت شود . و به اين نكته نيز توجه نمائيد كه تعيين جانشين به دست معصوم صورت مى گيرد وليكن به امر خداوند و اين از جمله واجبات او بعنوان خليفه خدا در زمين مى باشد . مانند هر پيامبرى كه بعد از خود جانشينى را انتخاب كرده بوده مانند تمامى انبياء و مرسلين كه يكى پس از ديگرى ، خليفه بعدى يا بهتراست بگوئيم كه نام و مشخصات پيامبر و يا جانشين و يا وصى بعد از خود را مشخص مى كردند ، همانگونه كه حضرت محمّد در وصيّت خود ، مولاى متقيان على ابن ابيطالب (ع) و فرزندان او را مشخص فرمودند (قسمتى از وصيّت حضرت محمّد (ص) را در صفحات بعدى ذكر خواهيم كرد) و اين همان امانتیست كه خداوند دستور به دادن آن به صاحبانشان مى هد :

( إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا ) ( النساء – 58 )

( خداوند به شما فرمان مى ‏دهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد )


2– بعد از اينكه خداوند ، آدم (ع) را خلق كرد ، اسامى را به او ياد داد و منظور از اسامى ، همان شناخت حقيقت اسامى الهى و تجلى آن در خود بود ؛ و آدم (ع) ، ملائكه (ع) را به اسامى خودشان بشارت داد يا آنها را با حقيقت اسامى خداوند كه از آن خلق شده اند آشنا كرد و خداوند بنا به مقام حضرت آدم (ع) تمامی اسامی خود را به او آموخت در حاليكه ملائكه (ع) اسم يا تعداد كمى از اسامى خداوند را مى دانستند :

آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ) ( البقرة – 31 )

( و همه نامها را به آدم آموخت ‏، سپس آنها را بر فرشتگان عرضه داشت و گفت اگر راست مى ‏گوييد به من از نامهاى ايشان خبر دهيد )


3– سپس خداوند ، تمامى ملائكه و ابليس را كه در آن زمان خداوند را عبادت مى كردند ، دستور داد تا بر آدم سجده كنند :

( فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ ) ( الحجر – 29 )

( پس چون او را استوار بپرداختم و در آن از روح خود دميدم‏ ، براى او به سجده درافتيد )



_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

قانون معرفت حجت

پست من طرف فدك فاطمه في الجمعة 10 أكتوبر - 4:06

در مقايسه با آيات فوق ، رابطه آنرا با زمان كنونى مقايسه مى كنيم تا تفاوت بين انتخاب ما و خداوند سبحان نمايان شود :

ا ) خداوند ، آدم (ع) را تعيين كرد ولى ما خود افراد را انتخاب كرده ايم .

ب ) خداوند اسامى را به آدم (ع) ياد داد (يعنى علم را به آدم آموخت) وليكن افراد انتخاب شده از طرف ما از هيچ علمى برخوردار نيستند و علم آنها اكتسابيست و افرادى وجود دارند كه از لحاظ علم از افراد انتخاب شده بالاترند .

ج ) خداوند به ملائكه و ابليس كه خداوند را عبادت مى كردند دستور داد تا بر آدم سجده كنند ولى حال دقت فرمائيد كه ما بجاى خدا ، افراد انتخاب شده را عبادت مى كنيم . و سجده بر آدم به معناى اطاعت از خداوند است ولى اكنون ما نه به دستور خدا عمل مى كنيم و نه حداقل از افراد انتخاب شده توسط خودمان ؛ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ .

خلاصه بررسى از مطالب فوق :

قانون شناخت حجت :

1– تعيين و يا وصيّت .
2– علم .
3– اقرار به حاكميت خدا يا مُلك خدا يا بيعت با خدا .

اين سه شرط ، قانون خداوند از روز اوّل بوده و تا قيام قيامت هم خواهد بود و تغيير نخواهد كرد :

( سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً ) ( الأحزاب – 62 )

( اين سنت الهى است كه در باب پيشينيان جارى بوده است‏ ، و هرگز در سنت الهى تغيير و تبديلى نخواهى يافت )

( سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً ) ( الفتح – 23 )

( اين سنت الهى است كه پيشتر نيز جارى بوده است ‏، و هرگز در سنت الهى تغيير و تبديلى نخواهى يافت‏ )



والحمد لله رب العالمين

_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

ادله سيد يمانى (ع) به صورت مختصر

پست من طرف فدك فاطمه في الإثنين 13 أكتوبر - 3:27

بسم الله الرحمن الرحيم

ايشان وصى و رسول و فرزند حضرت مهدى (ع) و يمانى موعود هستند و براى اثبات خود دلايل بسيارى آورده اند كه از انها به صورت مختصر بيان خواهيم كرد :

1 - وصيت رسول (ص) :

جماعة عن البزوفري عن علي بن سنان الموصلي عن علي بن الحسين عن أحمد بن محمد بن الخليل عن جعفر بن أحمد المصري عن عمه الحسين بن علي عن أبيه ذي الثقات عن أبي عبد الله الصادق عن آبائه عن أمير المؤمنين ع قال قال رسول الله ص في الليلة التي كانت فيها وفاته لعلي ع يا أبا الحسن احضر صحيفة و دواة فأملى رسول الله ص وصيته حتى انتهى إلى هذا الموضع فقال يا علي إنه سيكون بعدي اثنا عشر إماما و من بعدهم اثنا عشر مهديا . فأنت يا علي أول الاثني عشر الإمام و ساق الحديث إلى أن قال و ليسلمها الحسن ع إلى ابنه م‏ح‏م‏د المستحفظ من آل محمد ص فذلك اثنا عشر إماما . ثم يكون من بعده اثنا عشر مهديا فإذا حضرته الوفاة فليسلمها إلى ابنه أول المهديين له ثلاثة أسامي اسم كاسمي و اسم أبي و هو عبد الله و أحمد و الاسم الثالث المهدي و هو أول المؤمنين .

از جماعتى ، ايشان از بوزفرى ، او از على بن سنان موصلى ، او از على بن حسين ، او از احمد بن محمد بن خليل ، او از جعفر بن محمد مصرى ، او از عمّ خود حسن بن على ، او از پدرش ، او از جناب امام جعفر صادق (ع) ، او از پدرانش ، ايشان از اميرالمؤمنين روايت كرده ، آن حضرت فرمود كه :

رسول خدا در شبى كه وفات نمود ، به من فرمود : يا ابا الحسن ! صحيفه اى و دواتى حاضر كن . پس دوات و صحيفه حاضر كردم . آن حضرت وصيّت خود را فرمود تا اينكه بدين موضوع رسيد كه : يا على ! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از ايشان دوازده مهدى . پس تو يا على اوّلين دوازده امامى . و حديث را ذكر نمود تا اينكه گفته كه : امامت را امام حسن عسكرى (ع) به پسرش م ح م د كه مستحفظ شريعت و از جمله آل محمّد (ص) است ، تسليم مى كند ، و ايشان دوازده امامند . بعد از آن دوازده مهدى مى باشند . پس وقتى كه قائم (ع) را اجل دريافت ، آنگاه امر را به پسرش كه اوّلين مهديان است مى سپارد ، و براى او سه نام است . يك نامش مانند نام من ، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد اند ، و نام سوّمين مهدى است و اواوّلين مؤمنان است .

2 - دعوت تمام علماى دين از هر طائفه يا قبيله به انجام مباهله

3 - دعوت به قسم براء

4 - دعوت به انجام معجزه : فقط معجزات ذكر شده در قرآن و نه هر معجزه اى

5 - علم : كسى تا بحال جواب كتابهاى ايشان را نداده ، در صورتى كه از همه دعوت كرده بودند كه براى جواب به نوشته هايشان از روايات و قرآن جواب دهند و نه از سر خود

6 - دعوت علماى يهود و مسيحى به مناظره از تورات و انجيل

7 - خبر از غيب

8 - رؤيا و كشف :
ايشان از مردم خواسته بودند كه از خدا بخواهند در خواب برايشان ثابت شود كه ايشان بر حق هستند و مؤمنانى ائمه و رسل و حضرت فاطمه را در خواب ديده بودند كه ه آنها دستور داده شده بود كه از سيد احمد الحسن تبعيت كنند .

9 - دعوت به انجام استخاره : از خداوند كمك از جماعتى ، ايشان از بوزفرى ، او از على بن سنان موصلى ، او از على بن حسين ، او از احمد بن محمد بن خليل ، او از جعفر بن محمد مصرى ، او از عمّ خود حسن بن على ، او از پدرش ، او از جناب امام جعفر صادق (ع) ، او از پدرانش ، ايشان از اميرالمؤمنين روايت كرده ، آن حضرت فرمود كه : رسول خدا در شبى كه وفات نمود ، به من فرمود : يا ابا الحسن ! صحيفه اى و دواتى حاضر كن . پس دوات و صحيفه حاضر كردم . آن حضرت وصيّت خود را فرمود تا اينكه بدين موضوع رسيد كه : يا على ! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از ايشان دوازده مهدى . پس تو يا على اوّلين دوازده امامى . و حديث را ذكر نمود تا اينكه گفته كه : امامت را امام حسن عسكرى (ع) به پسرش م ح م د كه مستحفظ شريعت و از جمله آل محمّد (ص) است ، تسليم مى كند ، و ايشان دوازده امامند . بعد از آن دوازده مهدى مى باشند . پس وقتى كه قائم (ع) را اجل دريافت ، آنگاه امر را به پسرش كه اوّلين مهديان است مى سپارد ، و براى او سه نام است . يك نامش مانند نام من ، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد اند ، و نام سوّمين مهدى است و اواوّلين مؤمنان است يريد تا در استخاره به شما ثابت شود كه ايشان بر حق است ...

دقت فرمائيد : ادله هاى ايشان بيشتر غيبيست و همانطور كه همه ميدانند خداوند در غيب تسلط دارند و نه شيطان .


والحمد لله رب العالمين



_________________
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ}يوسف21.

فدك فاطمه

تعداد پستها : 148
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: قانون معرفت حجت

پست من طرف محتوى إعلاني اليوم في 16:59


محتوى إعلاني


بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه


 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد