يمانى كيست؟

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل

يمانى كيست؟

پست من طرف اصحاب الکهف في الخميس 9 أكتوبر - 21:29


بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين
وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً
از سيد أحمد الحسن وصى و رسول امام مهدى ( ع)،سؤال کرديم: يمانى كيست؟ و آيا حدودى براى اين شخصيت وجود دارد كه با آن شناخته شود؟ مثلا آيا او از يمن مى باشد و آيا او معصوم مى باشد بطوريكه مردم را به باطل نکشاند و آنها را از حق خارج نسازد وهمانطور كه در روايتى از امام باقر(ع)آمده است: پرچم وى پرچم هدايت است و بر هيچ مسلمانی جائز نيست از آن سرپيچى كند. و اگر كسى اينكار را انجام داد از اهل جهنم است. چون وى دعوت به حق و هدايت به راه راست مى كند.

سيد احمد الحسن عليه السلام اينگونه پاسخ فرمودند :
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله، در آغاز بايد دانسته شود كه مكه از تهامه است ، و تهامه از يمن. پس حضرت محمد(ص) وخاندان ايشان همگى يمانى هستند، محمد (ص) يمانى است و على (ع) يمانى است و امام مهدى (ع) يمانى است و دوازده مهدى بعد از او يمانى هستند پس مهدى اول يمانى است، و اين را علمای فعال گذشته كه رحمت خدا بر آنها باد مى دانستنـد:(فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيّاً)
((اما پس از ايشان فرزندان ناشايسته اى روى كار آمدند كه نماز را تباه كردند، و از شهوات پيروى نمودند و بزودى ( مجازات) گمراهى خود را خواهند ديد)).
وعلامه مجلسی(رحمة الله عليه) در بحار الانوار سخن اهل بيت (ع) را (حكمت يمانيه)ناميده است ((مقدمه بحار جلد1 صفحه1)): بلكه از پيامبر خدا (ص) وارد شده که عبدالمطلب(ع) نيز خانه كعبه را بنام «كعبة يمانيه» ناميده بود.: ((بحار الانوار، ج 22،ص 51- ح 75)).
اما راجع به حدود شخصيت يمانى. در روايتی از امام باقر (ع) اين گونه وارد شده است: ((و در پرچـمها پرچـمى هدايت يافته تر از پرچم يمانى نيست وآن پرچم هدايت است چون كه شما را به سوی صاحبتان دعوت می کند، و اگر يمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام مى شود. واگر يمانى خروج کرد؛ بپا خيز بسوی او زيرا که پرچمش پرچم هدايت است، و جايز نيست مسلمانان از آن سرپيچى كنند، و اگر كسى اينكار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد، زيرا که او دعوت به حق و هدايت به راه راست مى كند)).«كتاب الغيبه نعمانی» ص 264.
چند نکته بسيار مهم از حديث فوق:
1 : «جايز نيست هيچ مسلمانی از او سرپيچى كند ، و اگر كسى اينكار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد»
واين به اين معنى مى باشد كه يمانى صاحب ولايت الهى است و هيچ كس صاحب اين ولايت نمى باشد بطوريكه اعراض از او ، انسان را وارد جهنم كند (حتى اگر نماز بخواند و روزه بگيرد) مگر اينكه از خلفاى خداوند در زمين باشد که عبارتند از پيامبران (ع) و مرسلين (ع) و امامان (ع) ومهديين (ع).
2 : «او دعوت به حق و هدايت به راه راست مى كند» . و دعوت به حق و راه راست (صراط مستقيم) به معنى اين است كه اين شخص اشتباه نمى كند تا مردم را وارد باطل كند يا اينكه آنها را از حق خارج سازد واين به اين معناست که او معصوم و منصوص العصمة است بنابراين ، اين قيد در حديث،ثمره بزرگی در مشخص کردن شخصيت يمانی دارد و برداشت هر معنى ديگری از اين جمله ( دعوت به حق و هدايت به راه راست مى كند) آن را لغو و بی فايده می کند زيرا ديگر روشن کننده خصوصيات شخصيت يمانى نمى باشد وأئمه عليهم السلام از گفتن کلام لغو مبرا هستند. پس نتيجه مى گيريم كه يمانى حجتی از حجتهای خدا در زمين است و معصوم ومنصوص العصمـة است ، و در روايات متواتـر ومتن هاى قطعى موجود است كه حجتهای الهی پس از پيامبر اکرم (ص):ائمه دوازده گانه(ع) ومهديون دوازده گانه(ع) مى باشند. وغير از ايشان هيچ حجت معصوم ديگری بر زمين نمى باشد وآنها تمام نعمت و كمال دين و ختم رسالات آسمانی هستند که يازده امام از ايشان از دار دنيا رفته اند و امام مهدى(ع) و دوازده مهدى(ع) باقى مانده اند. و يمانى مردم را به سوی امام مهدى(ع) دعوت مى كند، پس يمانى بايد نخستين مهديون باشد..
(ذرِّيَّــــةً بَعْضُـــهَــا مِـــــنْ بَعْـــضٍ وَالـلَّـهُ سَــمِيــــعٌ عَــلِيــــــمٌ)
و اين ثابت است كه اولين از مهديون در زمان ظهور امام مهدى (ع) موجود می باشد و او نخستين كسى است كه به امام مهدى (ع) ايمان می آورد و مردم را برای قيام پدرش آماده می سازد واين جمله (او اولين کسی است که به حضرت مهدی (ع) ايمان می آورد) در وصيت پيامبر خدا (ص) ذکر شده است و از اينجا شخص يمانى منحصر مى شود در مهدى اول (از مهديون دوازده گانه).واحاديث معصومين عليهم السلام ، نام وصفات ومحل سکونتش را به تفصيل بيان کرده اند نامش احمد و كنيه اش عبدالله يا همان اسرائيل است . و مردم او را اسرائيلى می نامند و ناگزيرند كه او را اسرائيلی بنامند پيامبر خدا (ص) فرمود: ((نامم احمد است و من عبدالله هستم. نامم اسرائيل است و هر آنچه که او را امر كرده مرا نيز امر كرده است و هر آنچه او را اشاره كرده مرا نيز اشاره كرده است)). (تفسير عياشى، ج 1، ص 44- برهان، ج 1، ص 95- بحار، ج 7، ص 178) و مهدى اول نخستين سيصد و سيزده نفر است و او از بصره مى باشد و در گونة راستش اثر و در سرش شوره است و بدنش مانند بدن موسى بن عمران (ع) و در كمرش ختم نبوت و در وصيت پيامبر خدا (ص) مذکور مى باشد و او عالم ترين خلق ]پس از ائمه (ع)[ به قرآن و تورات و انجيل و در آغاز ظهورش جوان است ، در حديثی از پيامبر خدا ( ص ) که در آن علامات ظهور را ذکر می کند آمده است : (..سپس جوانى را ذكر كرد و فرمود: اگر وى را مشاهده كرديد با وى بيعت كنيد چون او خليفه مهدى (ع) است). ( بشارة اسلام ، ص 30 ) .
از امام صادق (ع) ]از پدرانش از امير مؤمنان (ع)[ نقل شده است که فرمود: {پيامبر خدا (ص) در شبى كه وفات او بود به على (ع) فرمود كه يا ابا الحسن صحيفه و دواتى حاضر كن. و پيامبر خدا (ص) وصيتش را فرمود تا اينكه به اين جا رسيدكه فرمود : يا على پس از من دوازده امام خواهند بود و پس از آنها دوازده مهدى . و تو يا على نخستين دوازده امام مى باشى. و حديث به درازا كشيد تا اينكه فرمود: ..پس اگر وقت وفات علی النقی رسيد ولايت را به فرزندش حسن ]العسكری(ع)[ می دهد و اگر وقت وفات حسن ]العسكری(ع)[ رسيد ولايت را به فرزندش (م ح م د) ، مستحفظ از آل محمد (ص) تسليم مى كند و ايشان دوازده امام مى باشند و سپس دوازده مهدى بعد از ايشان مى باشد، پس اگر مرگ به سويش (حجة ابن الحسن) آمد ولايت را به فرزندش نخستين مهديين تسليم مى كند كه سه نام دارد، نامى مانند نام من و نام پدرم عبد الله و احمد و نام سوّم مهدى است. و او اولين ايمان آورنده(به پدرش ) است}. (بحار الانوار، ج 53، ص 147 – کتاب الغيبه شيخ طوسى(فارسى) ص 300 – کتاب غاية المرام، ج 2، ص 241) .
امام صادق(ع) فرمود: از نسل ما بعد از قائم(ع) دوازده مهدى از فرزندان حسين (ع) می باشند. ( بحار ، ج 53 ، ص 148 ، برهان ج 3 ، ص 310 ، غيبه شيخ طوسى ص385 ) .
امام صادق (ع) فرمود : از نسل ما بعد از قائم (ع) يازده مهدى از فرزندان حسين (ع) مى باشد . (بحار الانوار ، ج 53 ، ص 145 ) .
و منظور از «قائم» در روايت دوم «مهدى اوّل» مى باشد نه امام مهدى ]محمد ابن الحسن العسکری عليه السلام[ براى اينكه پس از امام مهدی(ع) دوازده مهدى مى باشد نه يازده مهدی ، و امام باقر (ع) در مشخصات مهدى اول فرمود: ..داراى قرمزى صورت، چشمهاى گود، ابروهاى برجسته ، و شانه های عريض است و در سرش شوره و در صورتش اثرى است رحمت خدا بر موسى باد . (کتاب الغيبة نعمانى ، ص 215) . و از امير مؤمنان (ع) در خبرى طولانى که در آن اصحاب قائم (ع) را ذکر می کند آمده است كه :...اولين آنها از بصره و آخرين آنها از ابدال مى باشد...( بشارة الاسلام ، ص 148 ) .

اصحاب الکهف

تعداد پستها : 27
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: يمانى كيست؟

پست من طرف اصحاب الکهف في الخميس 9 أكتوبر - 21:31

و از امام صادق (ع) در روايتى طولانى که نام ياران قائم (ع) را ذکر می کند آمده است: ... و از بصره ..... احمد ... (بشارة الاسلام ، ص 181 ) . و از امام باقر (ع) نقل است كه فرمود:قائم دو نام دارد نامى مخفى و نامى آشكار، نام مخفى احمد و نام آشكار محمد. (كمال الدين، ج 2، ص 653، ب 57) و احمد نام مهدى اول است و محمد نام امام زمان (ع) مى باشد همانطور كه در وصيت پيامبر خدا (ص) به آن اشاره شد و امام باقر (ع) می فرمايد: كه براى خداى تعالى گنجى در طالقان است نه طلاست و نه نقره بلکه دوازده هزار نفر در خراسان اند که شعارشان «أحمد ..أحمد » است.
ورهبر آنها جوانى از بنى هاشم سوار بر قاطرى سپيد رنگ أست وپيشانى بندی قرمز رنگ بر پيشانی بسته است، گويی به او مى نگرم که از رود فرات هم مى گذرد اگر دعوت او را شنيديد بسوى او بشتابيد حتى اگر مجبور باشيد سينه خيز بر روی يخها حرکت کنيد. ( منتخب الانوار المضيئه ، ص 343 ) احمد نام مهدى اول است، و در كتاب ملاحم و فتن، تأليف سيد بن طاووس حسنى ص 27 آمده است: امير غضب نه از اين و نه از آن است بلکه آنها صدائى مى شنوند که نه انسانی آنرا گفته و نه جن:كه بيعت كنيد فلان را ] و او را به نامش می خواند [نه از اين است نه از آن بلکه او خليفه اى يمانى است. و در همين كتاب شريف ص80 امده: نه از اين و نه از آن بلکه او خليفه اى يمانى است. و شيخ على كورانى در كتاب معجم احاديث امام مهدى (ع) ، ج 1، ص 299 آورده است كه: مهدى نيست الا از قريش، و خلافت نيست الا در آنها ولى اصل و نسبى در يمن دارد.
حالا که معلوم شد مهدى اول از نسل امام مهدى (ع) است. پس بايد دارای نسل نا معلوم باشد براى اينكه نسل امام مهدى (ع) براى ما آشكار نيستند، و اين مشخصات ، هم مطابق بر يمانى منصور وهم مطابق بر مهدى اول است. چون که هر دو ، يك شخص می باشند.
و زياده بر آن اگر خواستى مى گويم كه يمانى آماده کننده مقدمات ظهور مقدس می باشد و از سيصد وسيزده نفر است و پرچم را به دست امام مهدى (ع) تسليم مى كند،و مهدى اول نيز در زمان ظهور مقدس موجود می باشد و اولين ايمان آورنده به امام مهدى (ع) در آغاز ظهور و قبل از قيامش مى باشد ، پس بايد يكى حجت بر ديگرى باشد و با توجه به اينكه امامان و مهديين حجج خدا بر تمامى خلق مى باشند و مهدى اول از ايشان است پس وى حجت بر يمانى است ]اگر يك شخص نباشند[ و در نتيجه مهدى اول رهبر نهضت آماده سازی ظهور مى باشد پس نقش يمانى فقط كمك رسانى به او مى شود و اين درست نيست براى اينكه يمانى مذکور در روايات معصومين(ع) ، آماده كننده اصلى و رهبر حركت ظهور مقدس است ، پس حتماً مهدى اول همان يمانى است و يمانى همان مهدى اول است که نامش احمد و از بصره و در گونه راستش اثرى است و در آغاز ظهورش جوان و در سرش شوره و عالم ترين مردم به قرآن و توارت وانجيل (بعد از ائمه (ع) است و نسلش نا معلوم و لقب مهدى را دارا مى باشد و او امام است از طرف خدا كه بايد اطاعت شود و هيچ مسلمانی حق ندارند از دستور وى سرپيچى كند وهر كس كه اينکار را انجام دهد از اهل جهنم است زيرا او دعوت به حق و هدايت به راه راست مى كند
ومردم را به سوی امام زمان(ع) می برد ... . و برای تحقيق در هر آنچه که وارد شده از مشخصات مهدى اول در روايات اهل بيت (ع) ، مراجعه كن به كتاب الغيبه نعمانى و الغيبه طوسى و كمال الدين صدوق و بحار الانوار ج 52 و ‌ج53 و غير آن از كتابهاى حديث.
و اين مى ماند كه پيروان يمانى ] سيصد و سيزده نفر اصحاب امام (ع) [همه يمانى مى باشند به اعتبار اينكه آنها را نسبت مى دهند به رهبر يمانيشان، و از جمله آنها يمانى صنعاء و يمانى عراق است .
(كَلاَّ وَ الْقَمَـــــــرِ32 وَ اللَّيْـــــــــلِ إِذْ أَدْبَـــــرَ33 وَ الصُّبْــــحِ إِذا أَســـــْفَرَ34
(قسم به ماه که اين چنين نيست) (32) و قسم به شب، تا چون باز گردد (33) و قسم به صبح هنگامى كه چهره بگشايد (34)

إِنَّـــــــها لإَِحْــــــــدَى الْكُبَـــــــــرِ35 نـــــــــــَذِيـــــــــراً لـِلـــــــْبَشَـــــــــــرِ 36
آن ، يکی از حوادث بزرگ است (35) هشدار و انذارى است براى همة انـســــــــانها(36)

لِـمَنْ شــــــاءَ مِنْـــكُـــــــــمْ أَنْ يَتَقَــدَّمَ أَوْ يـــــــــــــَـــــــــتــــــَأَخَّـــــــــــرَ37
براى كسانى از شما كه مى خـــــواهند پيش افتند يا عقــب بمانند بســـوى هدايت و نيكى پــيش روند يا نروند (37)

كُلُّ نَفْسٍ بما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ 38 إِلاَّ أَصْحابَ الْيَمينِ39 فِي جَنّاتٍ يَتَساءَلُونَ 40
هر كس در گرو اعمال خويش است(38) مگر اصحاب يمين(39) در باغهاى بهشتند و ســــــــــــؤال مى كنند(40)

عَنِ الْمُجْرِمِينَ41 ما سَلَكَـكـُمْ فِي سَقَرَ42 قالُـوا لَـمْ نـَكُ منَ الْمُصَلِّينَ 43
از مجرمان(41) چه چيز شما را به دوزخ وارد ساخت (42) مى گويند ما از نماز گزاران نبوديـــــــــم(43)

وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْــكِـــيــــــنَ 44وَ كــــُنَّـا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضِـــــيـــنَ 45
و مــستــــــمـــــــندان را اطعام نمى كرديم(44) و پيوستــــــه با اهل باطـــــــــــــــل همنشين و همصدا بوديم(45)

وَ كُنَّـــــــــــا نُكـــــــــَذِّبُ بِيَـــــــــوْمِ الـــدّيـــنِ46 حَتَّى أَتانَا الْيـــَقِــــــينُ47
و همواره روز جزا را انكــــــــــــــار مى كردیم(46) تا زمـــــــــــانى كه از دنیا رفتیم 47

فَما تَــنْفَعُهُمْ شَـفاعَــــةُ الشَّافِعـِيــــــنَ 48 فَمـا لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ49
از اين رو شفاعت شفاعت كنندگان به حال آنها سودى نمى بخشد(48) چرا آنها از تذكر روى گردانند؟(49)
َ
أَنَّهُمْ حــــُـمـــُرٌ مُـــسْتَنـــْفِــــرَةٌ50فَــرَّتْ مِـــــنْ قـــــــــــــــَســــــــــــْوَرَةٍ 51
گــــــــويـــــــى خران گـــريزانی هـــســــــــتـنـــد (50) كه از شـــــــــــيرى فـــــــــــرار كرده انـــــــــــد(51)

بَـــلْ يُرِيـــــــدُ كُـــلُّ امْرِئٍ مِنْهــــُمْ أَنْ يُؤْتـــــــــى صُـــــحُـــفـــاً مــُنَشّــَرَةً52
بلكه هر كدام از آنها مى خواهـــــــد كه صحيفه ای آسمانى برخودش نازل شود.(52)

كَــــلاَّ بـــــــــَلْ لا يَـــــخــافــــــُونَ الآْخـــــــــــِرَةَ53 كَـــــلاَّ إِنَّـهُ تـَذْكِــرَةٌ 54
كه آنها هيچ و اصلا از آخرت نمى ترســــــــــند(53) چنين نــــــيست بلکه ان يـــــك تـــذكر و يادآورى است(54)

فَمَنْ شـــاءَ ذَكــَرَهُ55 وَ ما يَذْكُرُونَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ هُوَ أَهْلُ التَّقْوى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ 56
هر كس بخواهد از آن پند مى گيرد(55)وهيچ كس پند نمى گيردمگر اينكه خدا بخواهد واواهل تقواواهل مغفرت است(56). سورة المدثر

(قسم به ماه) ماه «وصى امام» است و (قسم به شب) شب «دولت ظالمان» است (و قسم به صبح) صبح طلوع امام مهدى (ع)است و آغاز ظهورش به وصيش . مانند آغاز طلوع خورشيد به شعاع آن است براى اينكه خودش خورشيد و وصيش شعاع خورشيد است. (آن يکی از حوادث بزرگ است) يعنی قيامت صغری . و وقايع بزرگ الهى سه تا است، قيامت صغری، و رجعت، و قيامت کبری.
(هشدار و انذارى است براى همه انسانها) هشدار دهنده و انذاردهنده ، همان « وصى و مهدى اول (يمانى) » است و او فرستاده امام مهدى (ع) است. او بشارت دهنده و بيم دهنده از عذاب دردناك است كه هر كه مى خواهد بيايد و هر كه نمى خواهد عقب بماند از ركاب امام مهدى ع . (هر انسانى در گرو اعمال خويش است). و اين معلوم است و هر انسانى براى اعمالش حساب پس مى دهد «الا اصحاب يمين». و اينان از حساب مستثنى مى باشند و آنها مقرّبان هستند و آنها از اصحاب يمانى وسيصد وسيزده نفر از ياران امام مهدى (ع) هستند ، بدون حساب وارد بهشت مى شوند، خداوند متعال می فرمود :
(فَأَمَّا إِنْ كَانَ مِنَ الْمــــــُقَرَّبِينَ 88 فــــــــــــَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّتُ نَعِيمٍ89)
پس اگر او از مقربان باشد(88) در روح و ريحان و بهشت پر نعمت است(89) (سوره واقعه).

(آنها در باغهاى بهشتند و در باره کفار سؤال مى كنند... چه چيزى شما را به دوزخ وارد ساخت کفار مى گويند ما از نمازگزاران نبوديم) يعنى از پيروان ولى خدا و خليفه او وصى امام مهدى (ع) ( مهدى اول = يمانى موعود) نبوديم پس جايز نيست کسی از يمانی سرپيچى كند و اگر كسى اينكار را كرد پس وى از اهل جهنم است، پس خدا برای من کافی وبهترين تکيه گاه است .
امير مؤمنان على (ع) گرفتار معاويه بن هند (لعنت خدا بر او باد) و قومى كه تفاوت بين شتر نر و ماده را تشخيص نمى دادند شد و امروز گرفتار گشتم همانطور كه پدرم على بن ابيطالب(ع) گرفتار گشت ولى من گرفتار هفتاد معاويه (لعنت خدا بر او باد) شدم و تابعين آنها قومى هستندکه فرق شتر نر و ماده را تشخيص نمى دهند، و الله المستعان علی ما يصفون.
به خدا قسم كه پيامبر خدا (ص) و پدرانم أئمة معصومين(ع) همه خصوصيات مرا بيان کردند ، مرا به دقت وصف كردند و نام و محل سکونتم را بيان فرمودند پس هيچ مشكل و شبهه اى در من باقى نمى ماند و اين بيان من روشن تراز خورشيد در روشنايى روز است ومن نخستين مهديون ويمانى موعود هستم.

سيد احمد الحسن
وصی و رسول إمام مهدی (ع)
21/ربيع ثاني /1426 هـ. ق
9/3/1384 هـ.ش.




اصحاب الکهف

تعداد پستها : 27
تاريخ التسجيل : 2008-10-09

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: يمانى كيست؟

پست من طرف yaghin في الإثنين 18 أبريل - 10:33

با سلام و احترام
لطفا مرا راهنمایی فرمایید که چگونه می توانم با جناب یمانی صحبت نمایم؟
با تشکر

yaghin

تعداد پستها : 3
تاريخ التسجيل : 2011-04-18

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: يمانى كيست؟

پست من طرف jalalrezaei في السبت 23 يوليو - 1:44

شما میتوانید از طریق: sms،چت،ایمیل،حضوری، با ایشان صحبت کنید.

jalalrezaei

تعداد پستها : 5
تاريخ التسجيل : 2011-06-23

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: يمانى كيست؟

پست من طرف yaghin في السبت 23 يوليو - 1:47

با چه شماره یا ایمیل؟

yaghin

تعداد پستها : 3
تاريخ التسجيل : 2011-04-18

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: يمانى كيست؟

پست من طرف محتوى إعلاني اليوم في 13:12


محتوى إعلاني


بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه


 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد